2013-12-11, 23:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tequila3
den brandplatsen nummer 2 kommer inte ens att räknas med i rätten, just för idioten som fotade platsen var där och plockade i "bevis" plus att han dessutom lade ut GPS position, på brandplats 2, vilket kan även ha resulterats i att flera personer varit där på plats innan polis.

Jupp flera som bränt upp exakt de kläder som AJ hade på sig på mordkvällen? För det var ju allmänt känt att han hade exakt de kläderna? Så de skulle stuckit iväg och handlat exakt samma kläder som de inte visste om att han hade och sen skulle de elda upp dessa för att få honom att se skyldig ut?

Brandplats 2 är egentligen skitsamma för man har inte hittat fingeravtryck, skoavtryck där. Det är bara ytterligare en sak som pekar mot AJ och company med tanke på att det är EXAKT de kläder han hade på sig.

Jag vet att advokaten tog upp detta idag men vad fan gör det för skillnad om andra varit på platsen när det inte handlar om spår? Det handlar om vad som är uppbrunnet. Vad de försökt dölja. Vad han hade på sig kvällen då hon mördades men som plötsligt brändes upp.
Citera
2013-12-11, 23:35
Medlem
Nu vet jag inte hur det är, men om en av dem erkänner får han mildare straff då?
Citera
2013-12-11, 23:36
Medlem
Moulgans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dezine
Hej! Har följt den här tråden sedan dag ett. Ett fall som berört mig mycket och gett mig en hel del olustiga vibbar.
Sättet man lämnar sonen i lägenheten helt ensam men också hur man konsekvent blå nekar till gärning under månader av förhör och frihetsberövande gör mig väldig illa till mods. Usch.

Idag har jag (efter legat hemma i influensan) sträck läst hela FUP:n och vill ställa ett par frågor som ni kanske kan förtydliga eller hjälpa till att förklara gällande vittnen i och omkring Id*s lägenhet aktuell mordnatt.

I ett första förhör med Mu*sie (granne som bor på våning 3 i samma hus) så säger han att han sett I*a ihop med två killar sista tiden. Den ena killen är far till hennes barn och den andra är hennes nya pojkvän. "Det var pojkvännen som M såg kom emot honom och gick mot ytterdörren till adressen Östra Margareta vägen 52". "Det var inte pojkens far M såg utanför bostaden utan Idas nya pojkvän som M beskriver"

Sedan följer en kort beskrivning från M's till FHL varpå FHL gör följande -
"Förhörsledarens anteckningar. M fick se ett fotografi föreställande *ebastian *ergström.
f. 940803-****. M sa utan tvekan att detta är Id*s nya pojkvän, den han beskriver ovan."

Han pekar ut *ebastian *ergstrom?????

Jag vill också bara höra hur mycket man ska tro den här Per S**w vittnesmål gällande REG nr, tider då han hör bilen mm komma till Id*s adress. Känns som varken FHL eller åklagaren i sin stämningsansökan tar detta vid allt för stor vikt...

Ni gör ett sjukt bra jobb(har gjort) i detta fall och utan RDY's brandplats vet jag inte vart detta hade slutat. Keep it up!
Det behöver ju inte ens vara säkert att det är just DBs S40 då det antyds tidigare i tråden att det finns en S40 som ägs av en boende i området. Sen vad säger egentligen att det inte skulle vara DBs? DB kommer förneka att det var hans bil som "vittnet" såg.

Citat:
den brandplatsen nummer 2 kommer inte ens att räknas med i rätten, just för idioten som fotade platsen var där och plockade i "bevis" plus att han dessutom lade ut GPS position, på brandplats 2, vilket kan även ha resulterats i att flera personer varit där på plats innan polis.
Var det RDY som fann den? Har RDY och "vittnet" som såg bilen någon koppling till varandra? RDY ger igen för "vittnet" och även mods på flashback snackat skit om RDY?
Citera
2013-12-11, 23:49
Medlem
ingen som tar upp att Moroten sket fullständigt att va med i sökandet efter Id*. eftersom han nu erkänt de hade mer än en kompisrelation så borde han väl va med i varje sök. nej istället åkte han på en roadtrip. bara de säger väl lite om hur skyldig han är. men att va snäll och skicka ett sms att du kan behålla pengarna du är skyldig det såg bra ut de. ps: även om de bara vart kompisar borde han vart med på söken den skitstöveln..
Citera
2013-12-11, 23:52
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av soisju
ingen som tar upp att Moroten sket fullständigt att va med i sökandet efter Id*. eftersom han nu erkänt de hade mer än en kompisrelation så borde han väl va med i varje sök. nej istället åkte han på en roadtrip. bara de säger väl lite om hur skyldig han är. men att va snäll och skicka ett sms att du kan behålla pengarna du är skyldig det såg bra ut de. ps: även om de bara vart kompisar borde han vart med på söken den skitstöveln..
Mannen som står åtalad för styckmordet i Boden sökte aktivt. Är han oskyldig då?
Citera
2013-12-11, 23:52
Medlem
Kallixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av meegamind
Jag tror fortfarande inte att det är möjligt att slå någon med en blomkruka eller en mc-hjälm, upprepade gånger i ansiktet utan att skada ett enda ben i ansiktet på offret.

Blodstänket bör väl då också se annorlunda ut.
Vi vet ju ingenting om benskador i ansiktet eller huvudet. Tyvärr kunde obducenten inte uttala sig om detta.
Citera
2013-12-11, 23:57
Medlem
Kallixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av soisju
SMSet om att Ida kunde behålla pengarna, tror åklagaren bara var ett "spel för galleriet".
Citera
2013-12-12, 00:18
Medlem
Kallixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av meegamind
Jag tror fortfarande inte att det är möjligt att slå någon med en blomkruka eller en mc-hjälm, upprepade gånger i ansiktet utan att skada ett enda ben i ansiktet på offret.

Blodstänket bör väl då också se annorlunda ut.
Jag nämnde bara krogjärn eller MC-hjälm. Blodstänksbilden har jag ingen synpunkt på.

Ev. skador på ben i ansiktet kunde väl inte obducenten konstatera?
Citera
2013-12-12, 00:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Mannen som står åtalad för styckmordet i Boden sökte aktivt. Är han oskyldig då?
var nånstans har ja skrivit det??? tyckte mest de var konstigt han inte var med i sökandet?? har du nåt problem me det eller??
Citera
2013-12-12, 00:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kallix
SMSet om att Ida kunde behålla pengarna, tror åklagaren bara var ett "spel för galleriet".
naturligtvis var det så. han skulle ju antagligen skickat mer eller ringt om hon inte svarade??
Citera
2013-12-12, 00:40
Medlem
Peaceans avatar
Citat:

Vi får väl se men chansen är minimal att någon annan än RDY hade hittat platsen. Dessutom var ju inte polisen direkt intresserad av att åka dit för än flashback dektektiverna hittat en koppling till GM.
Citera
2013-12-12, 00:47
Medlem
Kallixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dezine
Hej! Har följt den här tråden sedan dag ett. Ett fall som berört mig mycket och gett mig en hel del olustiga vibbar.
Sättet man lämnar sonen i lägenheten helt ensam men också hur man konsekvent blå nekar till gärning under månader av förhör och frihetsberövande gör mig väldig illa till mods. Usch.

Idag har jag (efter legat hemma i influensan) sträck läst hela FUP:n och vill ställa ett par frågor som ni kanske kan förtydliga eller hjälpa till att förklara gällande vittnen i och omkring Id*s lägenhet aktuell mordnatt.

I ett första förhör med Mu*sie (granne som bor på våning 3 i samma hus) så säger han att han sett I*a ihop med två killar sista tiden. Den ena killen är far till hennes barn och den andra är hennes nya pojkvän. "Det var pojkvännen som M såg kom emot honom och gick mot ytterdörren till adressen Östra Margareta vägen 52". "Det var inte pojkens far M såg utanför bostaden utan Idas nya pojkvän som M beskriver"

Sedan följer en kort beskrivning från M's till FHL varpå FHL gör följande -
"Förhörsledarens anteckningar. M fick se ett fotografi föreställande *ebastian *ergström.
f. 940803-****. M sa utan tvekan att detta är Id*s nya pojkvän, den han beskriver ovan."

Han pekar ut *ebastian *ergstrom?????

Jag vill också bara höra hur mycket man ska tro den här Per S**w vittnesmål gällande REG nr, tider då han hör bilen mm komma till Id*s adress. Känns som varken FHL eller åklagaren i sin stämningsansökan tar detta vid allt för stor vikt...

Ni gör ett sjukt bra jobb(har gjort) i detta fall och utan RDY's brandplats vet jag inte vart detta hade slutat. Keep it up!
Det fetade.

Ja det gjorde han. Men det var i princip det enda felet som begicks i en utomordentligt väl genomförd polisundersökning. Åklagaren beklagade, igår under rättegången, att polisen bara visade vittnet en bild, på en person (i det här fallet var det SB). Det ska inte gå till så. Vittnet har sedan ändrat sina uppgifter. Läs hela FUP så får du svar på allt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in