Hej! Har följt den här tråden sedan dag ett. Ett fall som berört mig mycket och gett mig en hel del olustiga vibbar.
Sättet man lämnar sonen i lägenheten helt ensam men också hur man konsekvent blå nekar till gärning under månader av förhör och frihetsberövande gör mig väldig illa till mods. Usch.
Idag har jag (efter legat hemma i influensan) sträck läst hela FUP:n och vill ställa ett par frågor som ni kanske kan förtydliga eller hjälpa till att förklara gällande vittnen i och omkring Id*s lägenhet aktuell mordnatt.
I ett första förhör med Mu*sie (granne som bor på våning 3 i samma hus) så säger han att han sett I*a ihop med två killar sista tiden. Den ena killen är far till hennes barn och den andra är hennes nya pojkvän. "Det var pojkvännen som M såg kom emot honom och gick mot ytterdörren till adressen Östra Margareta vägen 52". "Det var inte pojkens far M såg utanför bostaden
utan Idas nya pojkvän som M beskriver"
Sedan följer en kort beskrivning från M's till FHL varpå FHL gör följande -
"Förhörsledarens anteckningar. M fick se ett fotografi föreställande *ebastian *ergström.
f. 940803-****. M sa utan tvekan att detta är Id*s nya pojkvän, den han beskriver ovan."
Han pekar ut *ebastian *ergstrom?????
Jag vill också bara höra hur mycket man ska tro den här Per S**w vittnesmål gällande REG nr, tider då han hör bilen mm komma till Id*s adress. Känns som varken FHL eller åklagaren i sin stämningsansökan tar detta vid allt för stor vikt...
Ni gör ett sjukt bra jobb(har gjort) i detta fall och utan RDY's brandplats vet jag inte vart detta hade slutat. Keep it up!