2013-12-11, 22:45
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Det blir svårt att ta hem någon då bilen är parkerad vid pendelstationen den 28 juli på fm.
Det är nog i princip uteslutet och då är hennes mobil hemma då bilen står på pendeln. Arrangemanget att det skulle se ut som hon rest iväg är väl kanske inte det smartaste draget.
Bilen sågs på fel parkering. Det måste ha varit en annan bil.
Citera
2013-12-11, 22:46
Medlem
Kallixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pastakrydda
@Grandioso

Du formulerar dig bra och är saklig i dina inlägg. Kan du inte göra en sammanställning på vad det är du säger är lögn, hur du är övertygad om att det är lögn och vad som är sant istället efter varje punkt?
Det blir så rörigt att gå till FUP och tråd och söka hela tiden fram och tillbaka. Eller någon annan som känner sig manad att anta sig uppdraget.

Och kan alla låta bli att pajkasta det inlägget, om det kommer något och istället bemöta det sakligt? Så slipper det bli sandlådenivå.
Det fetade.

Menar du med lögn det skribenten beskriver som orimligt?
Citera
2013-12-11, 23:02
Medlem
Kallixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Hon avvisade en annan dejt med det argumentet. Hört om vit lögn? Eller skulle hon ha svarat: "Nej, tyvärr, jag planerar att bjuda hem en annan man"?
En källa på det vore önskvärt.
Citera
2013-12-11, 23:03
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallix
En källa på det vore önskvärt.
Ditt eget inlägg:
Citat:
Var har du hittat att Marina skall ta hem en "mupp"? Det var väl just det hon inte kunde pga sin opålitlige inneboende? (reservation för att jag inte följt tråden).
Hon avvisade en dejt.
Citera
2013-12-11, 23:22
Moderator
Eerieyes avatar
Citat:
Hur vet du det?

Bara att mobilen fanns är positivt. Det visar att Marina hade outredda kontakter, många fler än vad försvaret hävdat dittills. Jag återgav häromdagen ett ljudklipp där åklagaren säger att mobilkontakter är utredda. Det var lögn.

Jepp. Men jag vill gärna framhålla att det inte är mobilen i sig som är mest intressant. Det är istället numret som är det. M kan ha använt en annan mobil, kanske för 3G, med nytt SIM-kort för samma nummer.

Nu tar vi det igen: Exet PF säger sig ha ringt M på detta nummer fram till 2010. Ms firma har haft detta nummer som officiell kontaktväg. Ms mamma ringde numret när M var försvunnen och uppgav även detta nummer till polisen.

Numret ser alltså ut att ha varit i användning fram till försvinnandet. Och polisen har inte utrett teletrafiken som gått via detta nummer.
Citera
2013-12-11, 23:25
Medlem
Kallixs avatar
Citat:
Ditt eget inlägg:

Hon avvisade en dejt.
Kallar du det en källa?
Citera
2013-12-11, 23:28
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Kallar du det en källa?
Är inte dina inlägg pålitliga källor, menar du?

Det framgår av chatt i FUP att Marina avvisade en dejt med påståendet att hon hade en labil inneboende. Det kan ha varit en vit lögn för att hon redan hade en dejt.
Citera
2013-12-11, 23:29
Medlem
MrsMagoos avatar
Hon svarade aldrig den kille som skrev till henne att han inte skulle komma.
Då levde hon inte för annars hade hon svarat. Fredrik hade dumpat henne för länge sedan då mobilen tog emot det sms:et.
Citera
2013-12-11, 23:31
Medlem
KluvenTungas avatar
Citat:
Är inte dina inlägg pålitliga källor, menar du?

Det framgår av chatt i FUP att Marina avvisade en dejt med påståendet att hon hade en labil inneboende. Det kan ha varit en vit lögn för att hon redan hade en dejt.
Återigen detta kan. Så fort vi använder ordet kan ökar avståndet till det vi vet. Marina kan ha blivit mördad av kinesiska maffian. Det finns iallafall inget som motsäger det.
Citera
2013-12-12, 00:34
Medlem
Titianas avatar
Till tomtarna på tråden. De ljusbruna hårstrån som upphittats..solblekta kanske? Det är ju inte alltför osannolikt att en mörkhårig person efter sommaren de facto har ett antal nyanser i sitt hår men nu verkar ju dessa inte vara testade och andra sidan kan de ju om de är F.S bortförklaras med att han befunnit sig i hennes säng.
Citera
2013-12-12, 00:36
Medlem
Titianas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Hon svarade aldrig den kille som skrev till henne att han inte skulle komma.
Då levde hon inte för annars hade hon svarat. Fredrik hade dumpat henne för länge sedan då mobilen tog emot det sms:et.

Precis min fundering. Om nu hon bara var på lite äventyr så skulle hon väl skickat ett svar?
Citera
2013-12-12, 00:47
Medlem
Titianas avatar
Jag har läst det mesta av tråden men den är ju rätt omfattande så. Jag ställer följande fråga om någon kan svara på den.
-Om inte granarna var helt kala utan såg rätt nyhuggna ut, är det inte troligt att någon varit där och bättrat på kamouflagen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in