Citat:
Ursprungligen postat av
Urmelkotten
Ledsen att göra dig besviken men jag är övertygad om att jag, liksom merparten av sveriges befolkning, inte har en aning om Martin Fredrikssons brottsregister.
Kanske inte den politiskt ointresserade, men någon som debatterar på politiska forum bör känna till detta eftersom det har upprepats många gånger.
Citat:
Ursprungligen postat av
Urmelkotten
Så om jag tolkar dina länkar rätt så är han under sitt 33åriga liv är han fälld för 2 misshandlar? En mot en rasist och en på fyllan i tunnelbanan?
Eftersom AFA ofta opererar maskerat eller i smyg så är det ju sällan som de blir dömda. Så de faktiska fallen är av sannolika skäl många fler. Men listan visar i alla fall att det inte är en ostraffad söndagsskolegosse vi har att göra med.
Fast din reaktion, att hans våldsbrottslista var "kort", var lite oväntad. Jag visste inte att du umgicks med folk med längre våldsbrottslistor än så. Jag har nog missbedömt dig.
Citat:
Ursprungligen postat av
Urmelkotten
Hur kan olaga intrång klassas som våldsbenäget?
Vad tror du att de tänkte ha gatustenarna och påkarna till? Plockepinn?
Citat:
Ockupationen av DN utfördes av 25 vänsterextremister från Antifascistisk Aktions Stockholmsavdelning den 11 november 1994. De 25 maskerade AFA-medlemmarna tog sig in genom entrén på Dagens Nyheters redaktion. Där vecklade de ut en banderoll med texten "Ockupation" samtidigt som de lämnade över ett pressmeddelande som de krävde skulle publiceras. Samtliga greps och på platsen hittades två kassar med gatstenar och påkar.
http://sv.metapedia.org/wiki/Ockupationen_av_DN
Annars kan du höra Mathias Våg prata om AFA och våld här:
Mathias Våg pratar även om kartläggning av politiska motståndare i denna video. Idag så arbetar han för Researchgruppen istället. Men metoderna är liknande.
AFA är en politisk kampgrupp och arbetar som en sådan. Så varje medlem i gruppen är en kugge i systemet. Sedan vem som gör vad den aktuella dagen är inte alltid så intressant. Slumpen kan avgöra hur saker och ting utvecklar sig. Men vi vet att AFA sysslar med våld, och Mathias Våg tillhörde den innersta kretsen i AFA:
Och så här beskrivs AFA, där Mathias Våg alltså tillhörde den innersta kärnan:
Citat:
AFA:s aktioner har i vissa fall varit våldsamma, och organisationer har tagit på sig skulden för bland annat mordbränder, misshandel och hot mot aktörer som ses som motståndare. AFA menar att våld är en metod för att uppnå organisationens mål. Säkerhetspolisen ser AFA som en av de ledande organisationerna inom vad man kallar den autonoma miljön.
http://sv.wikipedia.org/wiki/Antifascistisk_aktion_i_Sverige
Så hur man än vänder vrider på saker och ting så kommer man inte ifrån att han förknippas med våld.