Citat:
Ursprungligen postat av
Tequila3
För det första så hittar man inga bevis alls i bilen, eller runt om som binder någon utav dom till brottet. vad det gäller ida om hur länge hon varit död, så är det beräknat på så vis att man gjort en blod undersökning på bla intorkning, krackelering M.M
och jag har aldrig påstått att dom är oskyldiga, men dom är fortfarande inte dömda och ska betraktas som oskyldiga fram tills dom faller.
Det med bilen menar jag inte att det var bevis där utan att de brände upp den för om de inte hade gjort det hade den varit full av bevis. Och jo, det låter fint att de ska betraktas som oskyldiga tills de faller, men med tanke på vad han kommit undan med innan så håller jag inte med dig. Likaså när miffot Mats @lm kom undan med sina löjliga lögner för de inte kunde bevisa att hon hade blivit mördad. Så nej, den där regeln köper inte jag längre, även skyldiga slipper att bli dömda ibland. Och blir det så denna gång så är Sverige bra sjukt!
Och då kontrar du med att säga men tänk om du hade varit i deras skor och blivit oskyldigt dömd. För det första hade jag varit i deras skor och oskyldigt dömd hade inte jag bränt upp mina kläder. Jag hade inte ljugit. Jag hade inte ändrat storyn.
Om vi säger att AJ är skyldig. Han har en historik som visar vilket svin han är. Han blir intagen till förhör. Han säger att han åkte direkt hem efter han lämnat Ida där i lägenheten. Detta har han sagt.
Sen får han läge att ändra på storyn vid nästa förhör eftersom hans kumpaner har sagt någonting annat. Då kör han med deras story istället och skyller på att han inte ville blanda in dem. Stor risk man ljuger om en sån sak om man är oskyldig och har hans bakgrund. Det första man vill göra är att få alibi och det hade hans två vänner kunnat ge honom om han varit oskyldig. Men nej då... han ljuger istället att han åkte direkt hem för plötsligt så bryr han sig om sina två vänner och vill inte blanda in dem. Samma vänner som satt häktade hur länge som helst på hans bekostnad medan han firade Sveriges finaste sommar på länge.