2013-12-11, 23:05
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av meegamind
Jag tror fortfarande inte att det är möjligt att slå någon med en blomkruka eller en mc-hjälm, upprepade gånger i ansiktet utan att skada ett enda ben i ansiktet på offret.

Blodstänket bör väl då också se annorlunda ut.

Ja, bristen på skelettskador är konstigt, men kanske räckte det med ytliga skador för att Ida skulle förblöda då hon var blödarsjuk. Man kan ju slås medvetslös utan att spräcka skalle eller käke, därefter har hon "helt enkelt" tappat så mycket blod att livet tagit slut.
Citera
2013-12-11, 23:09
Medlem
wazladas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av meegamind
Jag tror fortfarande inte att det är möjligt att slå någon med en blomkruka eller en mc-hjälm, upprepade gånger i ansiktet utan att skada ett enda ben i ansiktet på offret.

Blodstänket bör väl då också se annorlunda ut.

Menar du att halsen blev avskuren?
Citera
2013-12-11, 23:10
Medlem
ThordOlavssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dezine
Hej! Har följt den här tråden sedan dag ett. Ett fall som berört mig mycket och gett mig en hel del olustiga vibbar.
Sättet man lämnar sonen i lägenheten helt ensam men också hur man konsekvent blå nekar till gärning under månader av förhör och frihetsberövande gör mig väldig illa till mods. Usch.

Idag har jag (efter legat hemma i influensan) sträck läst hela FUP:n och vill ställa ett par frågor som ni kanske kan förtydliga eller hjälpa till att förklara gällande vittnen i och omkring Id*s lägenhet aktuell mordnatt.

I ett första förhör med Mu*sie (granne som bor på våning 3 i samma hus) så säger han att han sett I*a ihop med två killar sista tiden. Den ena killen är far till hennes barn och den andra är hennes nya pojkvän. "Det var pojkvännen som M såg kom emot honom och gick mot ytterdörren till adressen Östra Margareta vägen 52". "Det var inte pojkens far M såg utanför bostaden utan Idas nya pojkvän som M beskriver"

Sedan följer en kort beskrivning från M's till FHL varpå FHL gör följande -
"Förhörsledarens anteckningar. M fick se ett fotografi föreställande *ebastian *ergström.
f. 940803-****. M sa utan tvekan att detta är Id*s nya pojkvän, den han beskriver ovan."

Han pekar ut *ebastian *ergstrom?????

Jag vill också bara höra hur mycket man ska tro den här Per S**w vittnesmål gällande REG nr, tider då han hör bilen mm komma till Id*s adress. Känns som varken FHL eller åklagaren i sin stämningsansökan tar detta vid allt för stor vikt...

Ni gör ett sjukt bra jobb(har gjort) i detta fall och utan RDY's brandplats vet jag inte vart detta hade slutat. Keep it up!

Vittnet Mu*sie såg bara telefonörens armar och eftersom de var tatuerade antog han att det var SB. Men så väl AJ som SB har tatuerade underarmar.

Samtliga vittnen skall räkna med att det blir stormigt framöver. Det är ganska uppenbart baserat på det som försvararna sagt idag.
Citera
2013-12-11, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lindhsky
Jag förstår hur du tänker och om det nu är vänner till dig så hoppas du säkert in i det sista men du kan väl ändå inte själv tro att de inte är skyldiga? Just i detta fall så finns inte bevis för att hon varit död alldeles för länge. Men skoavtryck, bränt upp kläder som de har köpt in och i AJs fall han haft på sig på mordkvällen, bilen (bevis) uppbränd, telefonerna avstängda samtidigt och innan dess samtal som visar att de åkt dit, AJ sista som var där och såg henne, inga spår alls efter någon annan, konstiga dunsar från lägenheten när AJ är där, handlar nya kläder bara dagarna efter, armband, AJs mysiga historik med kvinnor och våld, alla jävla lögner från de tre, ändrade stories etc etc etc...

Det är så jävla löjligt att folk tror och att de tyvärr ibland har rätt att det måste finnas DNA-spår för att man ska kunna fällas helt. I detta fall ska det fanimej inte behövas.

Jag har nog aldrig varit säkrare på AJs skuld i detta än i något annat brottsfall någonsin. De andra två är svin men hade kunnat få lite cred av mig och gärna ett förkortat straff om de hade erkänt. Nu sitter AJ där och tror han är smart och försöker med samma "charm/härskarteknik" som han lyckats lura folk de senaste 15 åren av sitt liv. Och då vågar ju inte hans kumpaner göra något. De sitter säkert och ler inombords och tänker att " AJ tar oss ur detta! Han är så smart!". Hans "charm" har kanske till och med lurat dig? För som sagt - om du gräver riktigt djupt in i huvudet och låter bli att tänka "Brödrar" för en sekund så kan du väl ändå inte tro på att de är oskyldiga?

För det första så hittar man inga bevis alls i bilen, eller runt om som binder någon utav dom till brottet. vad det gäller ida om hur länge hon varit död, så är det beräknat på så vis att man gjort en blod undersökning på bla intorkning, krackelering M.M
och jag har aldrig påstått att dom är oskyldiga, men dom är fortfarande inte dömda och ska betraktas som oskyldiga fram tills dom faller.
Citera
2013-12-11, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tequila3
Det jag menar är att ni alla har redan dömt alla tre och det ni lägger upp med adresser personnummer m.m. är att förstöra deras liv om det nu är så att de faktiskt är oskyldiga.
Hehehe Ja en tjej på 10-15 år yngre.. Jag har varit i värre kretsar än vad han har rört sig i och jag är en man på 34 år.... Nä CSN kommer jag aldrig ha problem med jag jobbar och tjänar pengar i stället.
Och det här med att ni letar efter obduktionsbilderna, det hade jag aldrig gjort. Kan ju säga att det räckte med att dom förklarade i rätten hur hon såg ut när hon hittades, plus kläderna man fick se som hade på sig då hon hittades.

Herregud är du ett troll, eller? Se det fetade. VI letar efter obduktionsbilderna?! Suck och stön, läs genom hela tråden igen så ser du hur många som vill se dem! Sen rekommenderar jag att du läser FUPen också. Utan CSN-stöd kan det ta dig ett par veckor eller år men det gör oss ingenting, då du kommer att komma tillbaka med en något bättre insikt än vad du har just nu. Det grundar jag på att du läser som en kratta och drar slutsatser utifrån parenteser och motbevisade uppgifter i FUP. Du ser hellre att andra är gärningsmän än de som är åtalade dvs. dina kära och nära.

De som är åtalade är åtalade för en anledning! De har begått brott!! Två av dem sitter väl inte inne så många år. Den förste får vi hoppas att de låser in på livstid, då ingen sund och frisk människa vill ha en våldsverkare med 20 års historia bakom sig ute bland oss andra. Nu har han slutligen begått mord! Vad vill du att han ska göra härnäst för att anses skyldig?
Senast redigerad av AnybodyOutThere 2013-12-11 kl. 23:14.
Citera
2013-12-11, 23:14
Medlem
meegaminds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wazlada
Menar du att halsen blev avskuren?

Nä, inte avskuren. Tror dock att en kniv använts, och att ett stick tagit väl illa.

Sedan kan han ha golvat henne innan med en näve bara. Eller annat trubbigt våld.

Tror inte på någon upprepat våld.
Citera
2013-12-11, 23:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Absolut, brandplatsen är av allra största vikt!! Slumpen räcker liksom inte till för att förklara bort de uppbrända objekten. Dumma jävlar som inte samlar upp resterna efter sig..

den brandplatsen nummer 2 kommer inte ens att räknas med i rätten, just för idioten som fotade platsen var där och plockade i "bevis" plus att han dessutom lade ut GPS position, på brandplats 2, vilket kan även ha resulterats i att flera personer varit där på plats innan polis.
Citera
2013-12-11, 23:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnybodyOutThere
Herregud är du ett troll, eller? Se det fetade. VI letar efter obduktionsbilderna?! Suck och stön, läs genom hela tråden igen så ser du hur många som vill se dem! Sen rekommenderar jag att du läser FUPen också. Utan CSN-stöd kan det ta dig ett par veckor eller år men det gör oss ingenting, då du kommer att komma tillbaka med en något bättre insikt än vad du har just nu. Det grundar jag på att du läser som en kratta och drar slutsatser utifrån parenteser och motbevisade uppgifter i FUP. Du ser hellre att andra är gärningsmän än de som är åtalade dvs. dina kära och nära.

De som är åtalade är åtalade för en anledning! De har begått brott!! Två av dem sitter väl inte inne så många år. Den förste får vi hoppas att de låser in på livstid, då ingen sund och frisk människa vill ha en våldsverkare med 20 års historia bakom sig ute bland oss andra. Nu har han slutligen begått mord! Vad vill du att han ska göra härnäst för att anses skyldig?

vi har fortfarande varit på rättegången och hört och sett allt, så någon FUP behövs inte. För dom har läst upp det i sin helhet i sak framställan.
Citera
2013-12-11, 23:30
Medlem
ThordOlavssons avatar
Citat:
vi har fortfarande varit på rättegången och hört och sett allt, så någon FUP behövs inte. För dom har läst upp det i sin helhet i sak framställan.

Verkligen? Alla 1200 sídorna? Inte undra på att rättegången inte håller schemat!
Citera
2013-12-11, 23:30
Medlem
Morot med sitt försvar slår åt alla håll, dels PT och dels att det finns blod från en kvinna och liten skostorlek på fotavtrycket i blodet, person med medellångthår vittnas utanför, vill de kasta blickarna åt någon som ev. Inte ville ställa upp som alibi efter dådet ?? Men vi får väl hoppas att domaren har sitt förnuft och inser att allt som hänt dessa stackars misstänkta just denna natt och morgonen efter inte bara är ren osannolik (orimlig bortom all tvivel)otur...
Citera
2013-12-11, 23:31
Medlem
Citat:
För det första så hittar man inga bevis alls i bilen, eller runt om som binder någon utav dom till brottet. vad det gäller ida om hur länge hon varit död, så är det beräknat på så vis att man gjort en blod undersökning på bla intorkning, krackelering M.M
och jag har aldrig påstått att dom är oskyldiga, men dom är fortfarande inte dömda och ska betraktas som oskyldiga fram tills dom faller.

Det med bilen menar jag inte att det var bevis där utan att de brände upp den för om de inte hade gjort det hade den varit full av bevis. Och jo, det låter fint att de ska betraktas som oskyldiga tills de faller, men med tanke på vad han kommit undan med innan så håller jag inte med dig. Likaså när miffot Mats @lm kom undan med sina löjliga lögner för de inte kunde bevisa att hon hade blivit mördad. Så nej, den där regeln köper inte jag längre, även skyldiga slipper att bli dömda ibland. Och blir det så denna gång så är Sverige bra sjukt!

Och då kontrar du med att säga men tänk om du hade varit i deras skor och blivit oskyldigt dömd. För det första hade jag varit i deras skor och oskyldigt dömd hade inte jag bränt upp mina kläder. Jag hade inte ljugit. Jag hade inte ändrat storyn.

Om vi säger att AJ är skyldig. Han har en historik som visar vilket svin han är. Han blir intagen till förhör. Han säger att han åkte direkt hem efter han lämnat Ida där i lägenheten. Detta har han sagt.

Sen får han läge att ändra på storyn vid nästa förhör eftersom hans kumpaner har sagt någonting annat. Då kör han med deras story istället och skyller på att han inte ville blanda in dem. Stor risk man ljuger om en sån sak om man är oskyldig och har hans bakgrund. Det första man vill göra är att få alibi och det hade hans två vänner kunnat ge honom om han varit oskyldig. Men nej då... han ljuger istället att han åkte direkt hem för plötsligt så bryr han sig om sina två vänner och vill inte blanda in dem. Samma vänner som satt häktade hur länge som helst på hans bekostnad medan han firade Sveriges finaste sommar på länge.
Citera
2013-12-11, 23:33
Medlem
Disasterbators avatar
Citat:
den brandplatsen nummer 2 kommer inte ens att räknas med i rätten, just för idioten som fotade platsen var där och plockade i "bevis" plus att han dessutom lade ut GPS position, på brandplats 2, vilket kan även ha resulterats i att flera personer varit där på plats innan polis.

Du råkar glömma att fotona togs innan han lade ut Gps kordinaterna. Dessa styrker vad som fanns på plats innan eventuellt någon annan besökte platsen. Sen förändrar inte antalet individer som varit där det faktum att persedlarna som eldats är exakt samma som morot hade på sig under mordnatten. Hur skulle någon kunna veta hur han var klädd? Övervakningsbilderna dök upp först i FUP.

Du har otur när du tänker. Av de andra inläggen att döma blandar du dessutom hej vilt mellan fakta och påståenden. Skostorleken är ett sådant exempel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in