2013-12-11, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tequila3
Jag fattar inte hur ni kan sitta å ta fram fakta om personer och deras anhöriga å döma dem innan ni vet vad som har hänt. Jag har känt dessa killar i många år och har varit på rättegången nu i två dar. Det finns ju inget som binder dem till mordet och det är ju ett indiciemål. Om de nu döms på riktiga bevis och att det är utom allt rimligt tvivel, så har ni min fulla förståelse på att va piss off....
Men de är inte dömda än och om det nu visar sig att de faktiskt är oskyldiga så har ni hjälptill att förstöra 3 människors liv ganska så duktigt..... Om det var ni som blev anklagade för något innan ni var dömda, hur skulle ni då ta det...????

Tänk på att Alla är oskyldiga tills motsatsen bevisats!!!! inte tvärt om!!!!!!!!!!!!!!

Hallå!!? Vilken planet befinner du dig på? Uppbränd bil, saknade kläder och skor. Uppbrända kläder. Färdvägar och förklaringar som inte går ihop. Är nog ganska säker på att de blir dömda då det är för många "finn fem fel" i den här historien. Om det skedde ett mord just nu så är jag 100% säker på att min bil, kläder och skor samt mina förklaringar och tidsangivelser skulle vara helt korrekta och polisen skulle leta efter andra misstänkta en minut efter att de förhört mig. Om sedan det håller i domstol kan man inte veta men domare och nämndemän tror jag nog också är tänkande människor.
Citera
2013-12-11, 22:19
Medlem
Kallixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Disasterbator
Den bild du ger skiljer sig ganska markant från min bild. Han kände nog inte att han hade så mycket gemensamt med en del i sin klass. Idrottare som mest pratade fotboll och bandy. Många var väldigt utseendefixerade och det var viktigt med rätt kläder och rätt frisyr. Morots stora idol var väl Freddy Krueger från terror på Elm street. Han har varit våldsromantiker sedan han var liten. Pottfrilla och träningsbyxor ā la kickboxing var mer morots stil.

En rundspark eller ett knytnävsslag i fejjan låg aldrig långt bort om han var förbannad på någon. Han gapade gärna nedlåtande kommentarer efter folk som kan anses vara lite svagare eller utstötta. Hans bästa vän på skolan kallades "body". En muskelbyggare från Gbg som var stor som ett hus. Body var dock väldigt snäll.

Rasismen fanns där redan på högstadiet. T-shirts med "Adolf Hitler world tour", "100% svensk" och liknande var inte ovanligt och syns t.o.m. i skolkatalogerna från avslutningen i nian. Ljusgröna klistermärken från VAM satt lite här och var på skolan. BSS och hakkors fanns sprayat lite varstans.

Skinheadkulturen kom dock först under sommaren mellan nian och ettan på gymnasiet 1992 eller 1993. Getagrips, bomberjackor, hängslen och massvis med nazimärken. Torshammare runt halsen givetvis.

Tror ingen som växt upp med morot är förvånad att han nu står åtalad för mord.
Angående det fetade.

Det borde åklagaren/polisen veta. Men det gör de förmodligen ?
Citera
2013-12-11, 22:35
Medlem
dezines avatar
Hej! Har följt den här tråden sedan dag ett. Ett fall som berört mig mycket och gett mig en hel del olustiga vibbar.
Sättet man lämnar sonen i lägenheten helt ensam men också hur man konsekvent blå nekar till gärning under månader av förhör och frihetsberövande gör mig väldig illa till mods. Usch.

Idag har jag (efter legat hemma i influensan) sträck läst hela FUP:n och vill ställa ett par frågor som ni kanske kan förtydliga eller hjälpa till att förklara gällande vittnen i och omkring Id*s lägenhet aktuell mordnatt.

I ett första förhör med Mu*sie (granne som bor på våning 3 i samma hus) så säger han att han sett I*a ihop med två killar sista tiden. Den ena killen är far till hennes barn och den andra är hennes nya pojkvän. "Det var pojkvännen som M såg kom emot honom och gick mot ytterdörren till adressen Östra Margareta vägen 52". "Det var inte pojkens far M såg utanför bostaden utan Idas nya pojkvän som M beskriver"

Sedan följer en kort beskrivning från M's till FHL varpå FHL gör följande -
"Förhörsledarens anteckningar. M fick se ett fotografi föreställande *ebastian *ergström.
f. 940803-****. M sa utan tvekan att detta är Id*s nya pojkvän, den han beskriver ovan."

Han pekar ut *ebastian *ergstrom?????

Jag vill också bara höra hur mycket man ska tro den här Per S**w vittnesmål gällande REG nr, tider då han hör bilen mm komma till Id*s adress. Känns som varken FHL eller åklagaren i sin stämningsansökan tar detta vid allt för stor vikt...

Ni gör ett sjukt bra jobb(har gjort) i detta fall och utan RDY's brandplats vet jag inte vart detta hade slutat. Keep it up!
Citera
2013-12-11, 22:35
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallix
Det var ca 2 liter blod. Hur mycket blod har en kvinna? 4l.?

Vad f-n använde AJ mot hennes huvud som kan förklara den blodmängden?

Jag har funderat på de resterna av ett knogjärn som återfanns i Dennis bil. Eller kan det varit MC-hjälmen han använde?

var det inte kruka som saknades till nån växt som låg i diskhon?

knogjärnet e väl också hett.
Citera
2013-12-11, 22:41
Medlem
Det jag menar är att ni alla har redan dömt alla tre och det ni lägger upp med adresser personnummer m.m. är att förstöra deras liv om det nu är så att de faktiskt är oskyldiga.
Hehehe Ja en tjej på 10-15 år yngre.. Jag har varit i värre kretsar än vad han har rört sig i och jag är en man på 34 år.... Nä CSN kommer jag aldrig ha problem med jag jobbar och tjänar pengar i stället.
Och det här med att ni letar efter obduktionsbilderna, det hade jag aldrig gjort. Kan ju säga att det räckte med att dom förklarade i rätten hur hon såg ut när hon hittades, plus kläderna man fick se som hade på sig då hon hittades.
Citera
2013-12-11, 22:47
Medlem
Ellan1305s avatar
Jag tror också "mordvapnet" är krukan som saknas.

Och utan brandplatsen hade polisen inte haft tillräckligt med indicier skulle jag vilja påstå.
Citera
2013-12-11, 22:48
Medlem
meegaminds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallix
Det var ca 2 liter blod. Hur mycket blod har en kvinna? 4l.?

Vad f-n använde AJ mot hennes huvud som kan förklara den blodmängden?

Jag har funderat på de resterna av ett knogjärn som återfanns i Dennis bil. Eller kan det varit MC-hjälmen han använde?

Jag tror fortfarande inte att det är möjligt att slå någon med en blomkruka eller en mc-hjälm, upprepade gånger i ansiktet utan att skada ett enda ben i ansiktet på offret.

Blodstänket bör väl då också se annorlunda ut.
Citera
2013-12-11, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnybodyOutThere
Hallå!!? Vilken planet befinner du dig på? Uppbränd bil, saknade kläder och skor. Uppbrända kläder. Färdvägar och förklaringar som inte går ihop. Är nog ganska säker på att de blir dömda då det är för många "finn fem fel" i den här historien. Om det skedde ett mord just nu så är jag 100% säker på att min bil, kläder och skor samt mina förklaringar och tidsangivelser skulle vara helt korrekta och polisen skulle leta efter andra misstänkta en minut efter att de förhört mig. Om sedan det håller i domstol kan man inte veta men domare och nämndemän tror jag nog också är tänkande människor.

Det finns inte ett enda fingeravtryck eller DNA spår från de åtalade... Men där emot finns det DNA spår i form av blodstänk, från en kvinna och en man. och grannen som pekade ut vem som befann sig i trapphuset eller strax utanför efter att mordet skett, var 2 personer varav den ena som är pappan till River.
Citera
2013-12-11, 22:57
Medlem
Citat:
Det finns inte ett enda fingeravtryck eller DNA spår från de åtalade... Men där emot finns det DNA spår i form av blodstänk, från en kvinna och en man vid hissen och inne i lägenheten. och grannen som pekade ut vem som befann sig i trapphuset eller strax utanför efter att mordet skett, var 2 personer varav den ena som är pappan till River.

och en iakttagelse har gjorts av ett annat vittne, där hon såg en med medellångt hår, vilket ingen av dom åtalade har. sen på ena skoavtrycket som hittades, anses det vara storlek 39-40 och ingen av dom åtalade har den storleken på sina skor.
Citera
2013-12-11, 22:59
Medlem
Citat:
Det jag menar är att ni alla har redan dömt alla tre och det ni lägger upp med adresser personnummer m.m. är att förstöra deras liv om det nu är så att de faktiskt är oskyldiga.
Hehehe Ja en tjej på 10-15 år yngre.. Jag har varit i värre kretsar än vad han har rört sig i och jag är en man på 34 år.... Nä CSN kommer jag aldrig ha problem med jag jobbar och tjänar pengar i stället.
Och det här med att ni letar efter obduktionsbilderna, det hade jag aldrig gjort. Kan ju säga att det räckte med att dom förklarade i rätten hur hon såg ut när hon hittades, plus kläderna man fick se som hade på sig då hon hittades.

Jag förstår hur du tänker och om det nu är vänner till dig så hoppas du säkert in i det sista men du kan väl ändå inte själv tro att de inte är skyldiga? Just i detta fall så finns inte bevis för att hon varit död alldeles för länge. Men skoavtryck, bränt upp kläder som de har köpt in och i AJs fall han haft på sig på mordkvällen, bilen (bevis) uppbränd, telefonerna avstängda samtidigt och innan dess samtal som visar att de åkt dit, AJ sista som var där och såg henne, inga spår alls efter någon annan, konstiga dunsar från lägenheten när AJ är där, handlar nya kläder bara dagarna efter, armband, AJs mysiga historik med kvinnor och våld, alla jävla lögner från de tre, ändrade stories etc etc etc...

Det är så jävla löjligt att folk tror och att de tyvärr ibland har rätt att det måste finnas DNA-spår för att man ska kunna fällas helt. I detta fall ska det fanimej inte behövas.

Jag har nog aldrig varit säkrare på AJs skuld i detta än i något annat brottsfall någonsin. De andra två är svin men hade kunnat få lite cred av mig och gärna ett förkortat straff om de hade erkänt. Nu sitter AJ där och tror han är smart och försöker med samma "charm/härskarteknik" som han lyckats lura folk de senaste 15 åren av sitt liv. Och då vågar ju inte hans kumpaner göra något. De sitter säkert och ler inombords och tänker att " AJ tar oss ur detta! Han är så smart!". Hans "charm" har kanske till och med lurat dig? För som sagt - om du gräver riktigt djupt in i huvudet och låter bli att tänka "Brödrar" för en sekund så kan du väl ändå inte tro på att de är oskyldiga?
Citera
2013-12-11, 23:00
Medlem
Sgt.Blands avatar
Skuldfrågan är ju klar sen länge i detta fallet så återstår då att fastställa straffet. Ett mord pluss att lämna ett litet barn helt ensamt utan tillsyn måste ju bara bli livstid enligt min uppfattning. Hade vi haft dödsstraff så hade det kunnat vara ett alternativ också. Om AJ skulle bli utsläppt någon gång så borde han också bli utvisad för gott till ett varmt och skönt ställe, tex Irak.
Senast redigerad av Sgt.Bland 2013-12-11 kl. 23:02.
Citera
2013-12-11, 23:03
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ellan1305
Jag tror också "mordvapnet" är krukan som saknas.

Och utan brandplatsen hade polisen inte haft tillräckligt med indicier skulle jag vilja påstå.

Absolut, brandplatsen är av allra största vikt!! Slumpen räcker liksom inte till för att förklara bort de uppbrända objekten. Dumma jävlar som inte samlar upp resterna efter sig..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in