2013-12-11, 20:32
Medlem
Jag fattar inte hur ni kan sitta å ta fram fakta om personer och deras anhöriga å döma dem innan ni vet vad som har hänt. Jag har känt dessa killar i många år och har varit på rättegången nu i två dar. Det finns ju inget som binder dem till mordet och det är ju ett indiciemål. Om de nu döms på riktiga bevis och att det är utom allt rimligt tvivel, så har ni min fulla förståelse på att va piss off....
Men de är inte dömda än och om det nu visar sig att de faktiskt är oskyldiga så har ni hjälptill att förstöra 3 människors liv ganska så duktigt..... Om det var ni som blev anklagade för något innan ni var dömda, hur skulle ni då ta det...????

Tänk på att Alla är oskyldiga tills motsatsen bevisats!!!! inte tvärt om!!!!!!!!!!!!!!
Citera
2013-12-11, 20:37
Medlem
Tant.Grons avatar
Hur tänker du?
Citera
2013-12-11, 20:38
Medlem
Disasterbators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Weak
Ok, hade ingen aning om att han hade en tjej, inget han visade i skolan isf och trodde som sagt att det var helt uteslutet. Om han slogs och hotade folk måste det varit flera år yngre pojkar? Han vågade knappt svara på tilltal till de som var lika gamla så mot "oss" i hans ålder var han aldrig våldsam eller hotfull utan sågs väl lite som en "mes" om man så säger.

Att han hade invandrarfientliga åsikter vet jag som sagt inget om då han inte direkt vågade prata i skolan och svarade väldigt kort ifall man någon gång tog kontakt.

Men jag vet att yngre folk "slog ner"/"brotta" ner honom ibland för att han var det lätta bytet i skolan.. väldigt stor så de som tog honom fick respekt bland de yngre och de som tog honom visste att risken att få slag tillbaka var lika med noll.

Den bild du ger skiljer sig ganska markant från min bild. Han kände nog inte att han hade så mycket gemensamt med en del i sin klass. Idrottare som mest pratade fotboll och bandy. Många var väldigt utseendefixerade och det var viktigt med rätt kläder och rätt frisyr. Morots stora idol var väl Freddy Krueger från terror på Elm street. Han har varit våldsromantiker sedan han var liten. Pottfrilla och träningsbyxor ā la kickboxing var mer morots stil.

En rundspark eller ett knytnävsslag i fejjan låg aldrig långt bort om han var förbannad på någon. Han gapade gärna nedlåtande kommentarer efter folk som kan anses vara lite svagare eller utstötta. Hans bästa vän på skolan kallades "body". En muskelbyggare från Gbg som var stor som ett hus. Body var dock väldigt snäll.

Rasismen fanns där redan på högstadiet. T-shirts med "Adolf Hitler world tour", "100% svensk" och liknande var inte ovanligt och syns t.o.m. i skolkatalogerna från avslutningen i nian. Ljusgröna klistermärken från VAM satt lite här och var på skolan. BSS och hakkors fanns sprayat lite varstans.

Skinheadkulturen kom dock först under sommaren mellan nian och ettan på gymnasiet 1992 eller 1993. Getagrips, bomberjackor, hängslen och massvis med nazimärken. Torshammare runt halsen givetvis.

Tror ingen som växt upp med morot är förvånad att han nu står åtalad för mord.
Citera
2013-12-11, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Weak
1.. men det var hans kompis Jag hoppas han inte slog honom, skulle vara tragiskt.

vem har sagt att det var pojkar han gav sig på?
Citera
2013-12-11, 20:46
Medlem
Wajis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tequila3
Jag fattar inte hur ni kan sitta å ta fram fakta om personer och deras anhöriga å döma dem innan ni vet vad som har hänt. Jag har känt dessa killar i många år och har varit på rättegången nu i två dar. Det finns ju inget som binder dem till mordet och det är ju ett indiciemål. Om de nu döms på riktiga bevis och att det är utom allt rimligt tvivel, så har ni min fulla förståelse på att va piss off....
Men de är inte dömda än och om det nu visar sig att de faktiskt är oskyldiga så har ni hjälptill att förstöra 3 människors liv ganska så duktigt..... Om det var ni som blev anklagade för något innan ni var dömda, hur skulle ni då ta det...????

Tänk på att Alla är oskyldiga tills motsatsen bevisats!!!! inte tvärt om!!!!!!!!!!!!!!

Oskyldiga killar? Legat i koma de senaste 25åren? Dessa killar är inte oskydiga. Dessa människor är rovdjur som lärt sig komma undan eller ljuga om saker hela sitt liv. Dödstraff i sverige så hade AJ redan varit död min vän.
Citera
2013-12-11, 20:50
Medlem
Minimois avatar
Citat:

Bra, ut med det bara!

Sedan kan du få svara på hur det kom sig att båda två enligt tingsrätten inte hade svarat på delgivningen under veckorna från åtal till eftermiddagen innan huvudförhandlingen inleddes. Hur kommer det sig att FH säger att han inte kan komma åt sin e-post och se brev från tingsrätten? Osv.
Citera
2013-12-11, 20:50
Medlem
Citat:

förstöra morotas liv??källa på det,utvekla ditt svar!!! MOROTSKARMA. och välkomen till fb
Citera
2013-12-11, 21:09
Medlem
klimatiss avatar
Citat:

Fast...deras liv var väl förstörda redan innan kvällen för mordet? Eller?
Citera
2013-12-11, 21:10
Medlem
Mr-Mums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Disasterbator
Den bild du ger skiljer sig ganska markant från min bild. Han kände nog inte att han hade så mycket gemensamt med en del i sin klass. Idrottare som mest pratade fotboll och bandy. Många var väldigt utseendefixerade och det var viktigt med rätt kläder och rätt frisyr. Morots stora idol var väl Freddy Krueger från terror på Elm street. Han har varit våldsromantiker sedan han var liten. Pottfrilla och träningsbyxor ā la kickboxing var mer morots stil.

En rundspark eller ett knytnävsslag i fejjan låg aldrig långt bort om han var förbannad på någon. Han gapade gärna nedlåtande kommentarer efter folk som kan anses vara lite svagare eller utstötta. Hans bästa vän på skolan kallades "body". En muskelbyggare från Gbg som var stor som ett hus. Body var dock väldigt snäll.

Rasismen fanns där redan på högstadiet. T-shirts med "Adolf Hitler world tour", "100% svensk" och liknande var inte ovanligt och syns t.o.m. i skolkatalogerna från avslutningen i nian. Ljusgröna klistermärken från VAM satt lite här och var på skolan. BSS och hakkors fanns sprayat lite varstans.

Skinheadkulturen kom dock först under sommaren mellan nian och ettan på gymnasiet 1992 eller 1993. Getagrips, bomberjackor, hängslen och massvis med nazimärken. Torshammare runt halsen givetvis.

Du refererar till Morot, den andre skriver om FH. Troligen därför ni har så skilda syner på deras högstadietid...
Citera
2013-12-11, 21:13
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Disasterbator

Det där är min minnesbild av AJ också. Dock är han yngre än jag, men vi frekventerade en period samma grupperingar med, minst sagt, tvivelaktiga politiska åsikter. "Tequila3" skriver ungefär som AJ:s "hangarounds" en tjej 10-15 år yngre än honom själv och som aldrig någonsin kommer ha några som helst problem med CSN.
Citera
2013-12-11, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gannet
Varför agerar försvaret så snabbt på att blodmängden i lägenheten skall definieras? Saknas det bindande teknisk bevisning för att MGM skall knytas till brottet?

http://ttela.se/nyheter/trollhattan/1.2423405-vill-veta-mangden-blod-i-lagenheten

Nu har vi fått svaret...
Citera
2013-12-11, 22:13
Medlem
Kallixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gannet
Nu har vi fått svaret...
Det var ca 2 liter blod. Hur mycket blod har en kvinna? 4l.?

Vad f-n använde AJ mot hennes huvud som kan förklara den blodmängden?

Jag har funderat på de resterna av ett knogjärn som återfanns i Dennis bil. Eller kan det varit MC-hjälmen han använde?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in