2013-12-11, 12:32
Medlem
T0xicitys avatar
Score! Två rätta gissningar
Citera
2013-12-11, 12:36
Medlem
Dindlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zaaph1
Va har hänt?

Det var ett skämt, då de släppte tre tjejer bland de fyra artisterna idag.
Mycket beror på vilka scener dessa artister placeras på.
Laleh och Melissa Horn är inga festivalartister, så länge de inte får lira i något mysigt tält.
Maggio har förvisso gjort ett av årets bästa svenska album men är absolut ingen artist jag vill se på en gigantisk festivalscen och som jag inte heller tror passar på en sådan.
Citera
2013-12-11, 12:44
Medlem
tvantenns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dindly
Laleh och Melissa Horn är inga festivalartister, så länge de inte får lira i något mysigt tält.
Maggio har förvisso gjort ett av årets bästa svenska album men är absolut ingen artist jag vill se på en gigantisk festivalscen och som jag inte heller tror passar på en sådan.
Laleh och Melissa lär spela på någon av tältscenerna.
Daniel och Maggio lär spela på näst största, är min gissning. Blue Stage? Green Stage? Minns inte riktigt vilken som var näst störst haha
Kanske att Maggio till och med får spela på mainstage. Men på eftermiddag/tidig kväll. Lär locka runt 30.000 till sin spelning i alla fall, det tror jag absolut.

Såg henne på P&Ls näst största scen 2011 inför över 20.000 och det gick helt okej för henne. Ingen överdrivet bra spelning men heller inget misslyckande. Hon kan stå på scener i den storleken och göra ett bra jobb.
Citera
2013-12-11, 12:52
Medlem
Ratsys avatar
Roligt att folk blir besvikna över ett minisläpp inom en genre. Inte direkt så att jag blir besviken på bokningen av Iron Maiden inom genren Metal fast jag aldrig hört mer än någon låt med dom.
Är väl bland det bästa man kan boka i genren "Svenska soloakter" för tillfället till en kommersiell festival.
Hoppas både Maggio och Laleh spelar hyfsat tidigt på dagen. Känns som perfekt mysmusik att bara sitta och bakishänga till.
Citera
2013-12-11, 12:53
Medlem
zaaph1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dindly
Såpass, trodde galningarna börjat bomba Facebook med inlägg om hur orättvis och kränkande musikscenen är, eller nåt...
Citera
2013-12-11, 13:03
Medlem
Marquesos avatar
Vad är alla så bittra över? Givetvis blev inte Håkan bokad, och Maggio är en av Sveriges största artister. Och ingen headliner var väl att vänta i det här släppet. Svenska artister är kanske inte det som lockar mest men det är inte dåligt slåpp för det.
Citera
2013-12-11, 13:24
Medlem
MachineHeadXXXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zaaph1
Kan vara det tristaste släppet jag varit med om...

Vad kan man egentligen förvänta sig när det är svenska soloakter? Det finns ju liksom inte så många av dem heller så nog visste man att det skulle bli ett tråkigt släpp.
Citera
2013-12-11, 13:43
Medlem
tvantenns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marqueso
Vad är alla så bittra över? Givetvis blev inte Håkan bokad, och Maggio är en av Sveriges största artister. Och ingen headliner var väl att vänta i det här släppet. Svenska artister är kanske inte det som lockar mest men det är inte dåligt slåpp för det.
Mest bitter över Melissa Horn och Laleh, men ska inte tjata mer om det nu. Det lägger jag bakom mig. Jag vänder blad helt enkelt.
Citat:
Ursprungligen postat av MachineHeadXXX
Vad kan man egentligen förvänta sig när det är svenska soloakter? Det finns ju liksom inte så många av dem heller så nog visste man att det skulle bli ett tråkigt släpp.
Finns ju oändligt många svenska soloakter. Men sen ska de ju vara lite större och dra folk också och det är väl där skon klämmer, tyvärr.
Skulle mer än gärna se tex Henrik Berggren, Ludwig Bell, Sibille Attar, Ebbot Lundberg, Emil Jensen, Navid Modiri (solo, såklart eftersom det är det de handlar om), Markus Krunegård, Håkan Hellström (givetvis), Oskar Linnros, Linnea Henriksson, Lars Winnerbäck, Daniel Gilbert, Nordpolen, Jens Lekman, Dregen, The Tallest Man On Earth, Kleerup, iamamiwhoami, Bräkne-Hoby, Moneybrother, Erik Hassle, José González, Timo Räisänen, Lune, Andreas Grega, Governor Andy, Per Egland, Säkert!, Elliphant, Miss Li, Lykke Li, Marit Bergman, Adiam Dymott, Fever Ray eller Frida Admundsen..
Tycker många av de här är bra mycket mer intressanta än det som släpptes idag

Tänkte först inte ta med artister som sjunger på engelska. Men eftersom att Laleh kör både svenska och engelska, så gjorde jag det ändå.
Citera
2013-12-11, 13:47
Medlem
På indie/rock släpp så hoppas jag på Pixies, Arcade Fire eller Interpol. (Hurricane) Röyksopp kan kanske också vara aktuella. Om inte till Bråvalla går säkert någon av dessa till Stoxa om de kör i år.
Citera
2013-12-11, 14:00
Medlem
Önskeband inför imorrn: Foo fighters, Tenacious D och Coheed and Cambria och Red hot chili peppers.
Det enda band jag av nån anledning verkligen inte hoppas på är Arcade fire eftersom de verkar ta stort utrymme trots att jag tycker den typen av musik är tråkig som fasen (don't hate, är medveten om att det är en högst personlig åsikt)

edit: Glömde Pearl Jam.
Senast redigerad av ilikepancakes 2013-12-11 kl. 14:16.
Citera
2013-12-11, 14:16
Medlem
Marquesos avatar
Arcade Fire är väl en möjlig bokning och om de släpps imorgon så kan man väl i princip räkna bort Stoxa helt och hållet, då det vore en drömbokning för dem. En till headliner borde kunna ingå i morgondagens släpp och Arcade Fore stämmer in där.

Annars kan möjliga bokningar vara, som många redan sagt, PIXIES, QOTSA, KoL eller Foo Fighters. Sistnämnda är väl en drömbokning.
Av mindre bokningar är nog The 1975 en lågoddsare.
Citera
2013-12-11, 14:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marqueso
Arcade Fire är väl en möjlig bokning och om de släpps imorgon så kan man väl i princip räkna bort Stoxa helt och hållet, då det vore en drömbokning för dem. En till headliner borde kunna ingå i morgondagens släpp och Arcade Fore stämmer in där.

Annars kan möjliga bokningar vara, som många redan sagt, PIXIES, QOTSA, KoL eller Foo Fighters. Sistnämnda är väl en drömbokning.
Av mindre bokningar är nog The 1975 en lågoddsare.

Är Arcade Fire headlinermaterial? Känner att jag verkligen inte har koll på kidsens musik idag
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in