2013-12-10, 17:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Johnny.Drama
Ni kan ta o glömma Maiden. Kommer aldrig att hända.

Jag är riktigt nöjd med Iron Maiden, nu har jag fått se Rammstein och nu kommer jag få se ytterligare ett band jag verkligen velat se. Hoppas bara det tillkommer lite mer bra medelstora metalband.
Senast redigerad av Fezk 2013-12-10 kl. 17:33.
Citera
2013-12-10, 17:45
Medlem
kroxies avatar
Kul att se lite liv i tråden och Bråvallas facebook!

Dagens släpp var inte mycket för mig förutom Trivium. Inget stort fan av metalcore eller Maiden.

Svenska soloartister är inte riktigt heller min sak, skulle dock vara kul att se Robyn och Röyksopp endast för Röyksopp. Dock Tallest man on earth vore en drömbokning.

Annars under torsdagen skulle Arctic Conkeys, Two Door Cinema Club, Cage The Elephant, Shinedown, Franz Ferdinand eller The Strokes guld.

Under EDM-scenen lär det väl vara en del mainstream för att få en stor publik. Som många sagt tror jag på Hardwell. Armin lär väl inte bokas igen, men det skulle vara en dröm. Feed me, Deadmau5, Zedd, Kill the Noise, Wolfgang Gartner. Dessa hade jag bokat biljett direkt för.
Citera
2013-12-10, 17:52
Medlem
Snides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T0xicity
Jag är 90-talist men Bråvalla var väldigt blandat förra året. Volbeat hade en bred publik till exempel. Årets metalcore är kanske ännu mer för 90-talister. Bring Me The Horizon, We Came As Romans och Of Mice & Men är 90-talistdominerat.
Jag lyssnar inte på musik inom den genren i och för sig, men typ rammstein och in flames gick på z-tv och var som störst i mina ögon under 90/ tidigt 20 tal. Alla hade lyssnat på dem trots att de inte gillade deras genre. Alla headliners var så sjukt nittiotalsanpassade förra året.

Det är inte iron maiden enligt mig. De uppskattas bara av metalfans och 80-talister.
Citat:
Ursprungligen postat av T0xicity
Btw, väldigt sjukt att du inte lyssnat på Iron Maiden. Hur gammal är du själv?
Jag är född 93.
Senast redigerad av Snide 2013-12-10 kl. 18:26.
Citera
2013-12-10, 17:54
Medlem
Johnny.Dramas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fezk

Jag är riktigt nöjd med Iron Maiden, nu har jag fått se Rammstein och nu kommer jag få se ytterligare ett band jag verkligen velat se. Hoppas bara det tillkommer lite mer bra medelstora metalband.

Japp, jag är sjukt förvånad. Maiden är helt fantastiska, dock vet jag inte vad jag ska säga om att de ska spela på Bråvalla. Jag är inte ensam hårdrockare att tycka att det känns SJUKT konstigt att se dem på en festival som denna.
Citera
2013-12-10, 18:05
Medlem
Kiltmannens avatar
Citat:
Japp, jag är sjukt förvånad. Maiden är helt fantastiska, dock vet jag inte vad jag ska säga om att de ska spela på Bråvalla. Jag är inte ensam hårdrockare att tycka att det känns SJUKT konstigt att se dem på en festival som denna.

Varför? Utveckla gärna Det är en mainstream-festival, och Iron Maiden är inom sin genre ett mainstreamband i allra högsta grad.
Citera
2013-12-10, 18:15
Medlem
Dindlys avatar
Citat:

Ge mig en anledning till att det är konstigt.
Det är ett av de största banden inom sin genre, har en jävligt bred publik och drar massor med folk.
Det är väl snarare logiskt än konstigt att bråvalla bokar maiden.
Citera
2013-12-10, 18:51
Medlem
Vad det gäller EDM Scenen hoppas jag att man kör på större scener och bättre ljud än förra året. Var egentligen bara Avicii och Armin som var ok på den fronten. Tror också på Mainstream artister såsom Ingrosso, Axwell eller Steve Angello. Ingen av dem verkar spela på Summerburst så det ger ju en öppning kanske. Hardwell eller Alesso hoppas jag på om man ska köra mainstream. Hardwell är riktigt skön och Alesso är ungefär lika bra som Housemaffia grabbsen (Om inte bättre senaste tiden). Varför inte Dimitri Vegas & Like Mike passar på festival sådär. Dom kan nog få med sig många som inte gillar EDM egentligen pga så bra show.

Hoppas även på nån stor amerikansk rnb, hip pop eller liknande.
Citera
2013-12-10, 18:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tango8
Vad det gäller EDM Scenen hoppas jag att man kör på större scener och bättre ljud än förra året. Var egentligen bara Avicii och Armin som var ok på den fronten. Tror också på Mainstream artister såsom Ingrosso, Axwell eller Steve Angello. Ingen av dem verkar spela på Summerburst så det ger ju en öppning kanske. Hardwell eller Alesso hoppas jag på om man ska köra mainstream. Hardwell är riktigt skön och Alesso är ungefär lika bra som Housemaffia grabbsen (Om inte bättre senaste tiden). Varför inte Dimitri Vegas & Like Mike passar på festival sådär. Dom kan nog få med sig många som inte gillar EDM egentligen pga så bra show.

Hoppas även på nån stor amerikansk rnb, hip pop eller liknande.
intressant att du säger det, tycker nämligen att när det kommer till EDM så var avicii den enda akt där ljudet hade anmärkningar. Tyckte ljudet på white stage var riktigt bra, även fast det såklart alltid kan bli bättre. Dock håller jag med om att whitestage borde bli större, även fast jag gillar intimiteten med den där typen av tältscen.
Citera
2013-12-10, 19:05
Medlem
Johnny.Dramas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kiltmannen
Varför? Utveckla gärna Det är en mainstream-festival, och Iron Maiden är inom sin genre ett mainstreamband i allra högsta grad.

Jag vet inte hur det ska förklaras utan att man kommer åka på så mycket spydigheter. För att göra det simpelt, vi som lyssnat på Maiden ett bra tag, har sett dem på utsålda konserter med hårdrockare. Då blir det konstigt o sticka till en "allätande festival" och få blandas med annat folk som är där för helt andra artister och går o ser Maiden med "det är något som kan vara roligt att se". Bättre kan jag inte förklara det.

Vet inte ens varför jag skriver det här. Självaste Iron Maiden kommer till Sverige igen, fantastiskt.
Senast redigerad av Johnny.Drama 2013-12-10 kl. 19:16. Anledning: svårförklarat!
Citera
2013-12-10, 19:14
Medlem
Vickejs avatar
Coolt som fan med Iron Maiden!
Citera
2013-12-10, 20:29
Medlem
Citat:
Vardör skulle det vara så konstigt att Maiden sper på Bråvalla. Har sett dom på Roskilde det är i stortsett samma sorts festival.
Citera
2013-12-10, 20:59
Medlem
Det är möjligtvis ingen här som har inside information om vilken dag Maiden ska spela? Jag har tyvärr bara möjlighet att gå på lördagen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in