Citat:
Ursprungligen postat av
Hoppelihopp
Han hade tjej under högstadiet/gymnasiet. Att småpojkar brottade ner honom, vet jag inget om, däremot vet jag att han ibland blev våldsam och slogs eller hotade. Han hade invandrarfientliga åsikter i högstadiet men kanske inget han då vågade stå för inför särskilt många? Jag har flera exempel på detta.
Jag tror också tyvärr att han kan vara förmögen till detta om han "blir" någon i Morots ögon, gemenskapen kan han nog ge mycket för att få vara med i och känna sig som en i gänget. Men jag tror inte att han är så känslokall som han vill verka och är helt opåverkad.
Ok, hade ingen aning om att han hade en tjej, inget han visade i skolan isf och trodde som sagt att det var helt uteslutet. Om han slogs och hotade folk måste det varit flera år yngre pojkar? Han vågade knappt svara på tilltal till de som var lika gamla så mot "oss" i hans ålder var han aldrig våldsam eller hotfull utan sågs väl lite som en "mes" om man så säger.
Att han hade invandrarfientliga åsikter vet jag som sagt inget om då han inte direkt vågade prata i skolan och svarade väldigt kort ifall man någon gång tog kontakt.
Men jag vet att yngre folk "slog ner"/"brotta" ner honom ibland för att han var det lätta bytet i skolan.. väldigt stor så de som tog honom fick respekt bland de yngre och de som tog honom visste att risken att få slag tillbaka var lika med noll.