2013-12-11, 18:00
Medlem
Imonlysixteens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallix
Hmm, undrar varför? Han vägrade tydligen att svara på frågan om han tyckte det är konstigt att motorcykeln varit parkerad på en annan plats i Jönköping under 1,5 månad, han hade uppgett att den stulen. Och han var tydligen kritisk till att vissa förhör kring motorcykeln avvisats som inte intressanta för utredningen.

Brusade han upp när åklagaren ställde såpass många frågor kring MCns placeringar runt om i Jönköping?

Han brusade aldrig upp så långt in i förhöret som jag lyssnade på, men han var märkbart irriterad vid flera tillfällen. Han verkade tycka att MC-frågorna var jobbiga, och rättade åklagaren flera ggr när han tyckte att frågorna var felaktigt ställda osv. Han verkar vara en person i behov av kontroll och använder sig av härskartekniker. Jag kan lätt se honom som en ledande figur inom främlingsfientliga kretsar.. Svaga och outbildade individer ser säkert honom som skitsmart
Citera
2013-12-11, 18:01
Medlem
Imonlysixteens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallix
Advokaternas syfte är väl bara att så ett frö av rimligt tvivel? Men tidsschemat talar ju sitt tydliga språk i det här fallet.

Jo precis, jag förstår deras intentioner, men det håller ju inte. Inte det minsta.
Citera
2013-12-11, 18:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av matematiker
Det verkar att du vet en hel del om FH. Vet du något om hans sambo? I vilken miljö uppfostrades? Har hon haft problem med rättsväsandet (polisen)?

Har tyvärr ingen info om hans sambo.. Men Vänersborg (som F.H. växte upp i) och Grästorp är ju inga stora ställen direkt så någon borde ju veta något?! Vart är hon ifrån?
Citera
2013-12-11, 18:33
Moderator
KomissarieBecks avatar
Tyvärr är det nog så att åklagaren behöver sitta inne med några riktigt tunga ess i skjortärmen
för det som har avhandlats idag ser inte bra ut
Citera
2013-12-11, 18:41
Medlem
Kallixs avatar
Varför lät åklagaren AJ komma så lättvindigt undan med att inte vilja prata om hans tidigare historia av våld mot kvinnor? Det är väl ändå relevant för fallet?

AJ blev upprörd över det faktum att åklagaren ville ta upp det. Så här citerades AJ av en journalist:
"Du försöker styra frågorna på ett sätt att du vill lyfta fram dåliga sidor." Och AJ sa att han har lämnat detta bakom sig. Det har han uppenbarligen inte gjort...
Citera
2013-12-11, 18:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Weak
Jag vet inte vart du fått denna information ifrån men han var en väldigt lugn kille i skolan åk 7-gymn3.
Visst han var lite "mobbad" under högstadiet då han var lite av en kuf.. Han var väldigt stor då så många småkillar ville brotta ner honom då han själv aldrig vågade göra motstånd.. men att säga att detta var slagsmål ger lite fel bild då han inte direkt var delaktig, han lät småkids brotta ner honom och hacka lite på honom sen var det bra.

Han var väl ett "lätt" byte tyvärr då han var så blyg och tyst och aldrig sa ifrån men detta fick kanske sin förklaring om det var som du säger med hans uppväxt.

Jag vet att han hade 1-2 kompisar han hängde med och dessa var inga rasister vad jag vet men sen vet man ju inte hur hans tankar gick kring det.

Vad gäller relationer så vet jag inte alls hur han är men någon tjej hade han förmodligen inte under högstadiet/gymnasiet. Han var ju inte direkt populär hos tjejerna med sitt underliga utseende, jag tror det flesta ansåg honom som ful (hård värld jag vet).

Eftersom hans självbild är nere på botten tror jag absolut han försöker göra allt i sin makt att bevisa sig för andra och tror han skulle göra vad som helst för att A.J skulle tycka om honom även om detta skulle innebära att bära ett lik. Så stark är hans vilja att äntligen få vara "någon" tyvärr.

Han hade tjej under högstadiet/gymnasiet. Att småpojkar brottade ner honom, vet jag inget om, däremot vet jag att han ibland blev våldsam och slogs eller hotade. Han hade invandrarfientliga åsikter i högstadiet men kanske inget han då vågade stå för inför särskilt många? Jag har flera exempel på detta.

Jag tror också tyvärr att han kan vara förmögen till detta om han "blir" någon i Morots ögon, gemenskapen kan han nog ge mycket för att få vara med i och känna sig som en i gänget. Men jag tror inte att han är så känslokall som han vill verka och är helt opåverkad.
Citera
2013-12-11, 19:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hoppelihopp
Han hade tjej under högstadiet/gymnasiet. Att småpojkar brottade ner honom, vet jag inget om, däremot vet jag att han ibland blev våldsam och slogs eller hotade. Han hade invandrarfientliga åsikter i högstadiet men kanske inget han då vågade stå för inför särskilt många? Jag har flera exempel på detta.

Jag tror också tyvärr att han kan vara förmögen till detta om han "blir" någon i Morots ögon, gemenskapen kan han nog ge mycket för att få vara med i och känna sig som en i gänget. Men jag tror inte att han är så känslokall som han vill verka och är helt opåverkad.

Ok, hade ingen aning om att han hade en tjej, inget han visade i skolan isf och trodde som sagt att det var helt uteslutet. Om han slogs och hotade folk måste det varit flera år yngre pojkar? Han vågade knappt svara på tilltal till de som var lika gamla så mot "oss" i hans ålder var han aldrig våldsam eller hotfull utan sågs väl lite som en "mes" om man så säger.

Att han hade invandrarfientliga åsikter vet jag som sagt inget om då han inte direkt vågade prata i skolan och svarade väldigt kort ifall man någon gång tog kontakt.

Men jag vet att yngre folk "slog ner"/"brotta" ner honom ibland för att han var det lätta bytet i skolan.. väldigt stor så de som tog honom fick respekt bland de yngre och de som tog honom visste att risken att få slag tillbaka var lika med noll.
Citera
2013-12-11, 19:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Weak
Ok, hade ingen aning om att han hade en tjej, inget han visade i skolan isf och trodde som sagt att det var helt uteslutet. Om han slogs och hotade folk måste det varit flera år yngre pojkar? Han vågade knappt svara på tilltal till de som var lika gamla så mot "oss" i hans ålder var han aldrig våldsam eller hotfull utan sågs väl lite som en "mes" om man så säger.

Att han hade invandrarfientliga åsikter vet jag som sagt inget om då han inte direkt vågade prata i skolan och svarade väldigt kort ifall man någon gång tog kontakt.

Men jag vet att yngre folk "slog ner"/"brotta" ner honom ibland för att han var det lätta bytet i skolan.. väldigt stor så de som tog honom fick respekt bland de yngre och de som tog honom visste att risken att få slag tillbaka var lika med noll.

Det fanns ju de som var ännu mer mobbade än honom, som han kunde ge en känga
Citera
2013-12-11, 19:21
Medlem
Citat:
Det fanns ju de som var ännu mer mobbade än honom, som han kunde ge en känga

1.. men det var hans kompis Jag hoppas han inte slog honom, skulle vara tragiskt.
Citera
2013-12-11, 19:30
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imonlysixteen
Han brusade aldrig upp så långt in i förhöret som jag lyssnade på, men han var märkbart irriterad vid flera tillfällen. Han verkade tycka att MC-frågorna var jobbiga, och rättade åklagaren flera ggr när han tyckte att frågorna var felaktigt ställda osv. Han verkar vara en person i behov av kontroll och använder sig av härskartekniker. Jag kan lätt se honom som en ledande figur inom främlingsfientliga kretsar.. Svaga och outbildade individer ser säkert honom som skitsmart

Fast hans försök att låta intelligent hade ett visst underhållningsvärde.
Citera
2013-12-11, 19:35
Medlem
Hon är i från Grästorp

Citat:
Har tyvärr ingen info om hans sambo.. Men Vänersborg (som F.H. växte upp i) och Grästorp är ju inga stora ställen direkt så någon borde ju veta något?! Vart är hon ifrån?
Citera
2013-12-11, 19:36
Medlem
andrewcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dockland
Fast hans försök att låta intelligent hade ett visst underhållningsvärde.
Vidareutveckla gärna!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in