2013-12-10, 18:23
Medlem
bullet^s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SifferSlav
Man vill ju gärna tro att de skulle det. Men det gör jag dessvärre inte.

De var ju väl medvetna om blodmängderna i trappen så de antog säkert att någon kommer att ta sig in i lägenheten inom ett dygn.
Citera
2013-12-10, 18:24
Medlem
foffens avatar
Kan man få ta del av AJ's brottsregister på något sätt?
Citera
2013-12-10, 18:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare
Det där har sysselsatt mina tankar ganska mycket; om inte blodet hade upptäckts ganska tidigt och åtgärder satts in - hade då någon av dessa tre larmat (på ett eller annat sätt) om att det finns ett litet barn i en bostad?

Denna fråga kommer nog aldrig att få ett svar som man kan tro är absolut sanning.
kan hoppas de bara var en idiot utav 3 som visste de fanns ett litet barn i bostaden.
å den dåren hade nog aldrig larmat..
Citera
2013-12-10, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bullet^
De var ju väl medvetna om blodmängderna i trappen så de antog säkert att någon kommer att ta sig in i lägenheten inom ett dygn.
är du säker på det? tror det mesta har gjort med släckt ljus? så tror inte de har en aning om blod i trappgången??
Citera
2013-12-10, 18:47
Medlem
Ellan1305s avatar
Om pojken sovit under mordet och vid bortförandet tror jag inte att de hade en tanke att han var kvar där... dom var nog upptagna med annat så att säga. Jag tänker mig i vart fall det, men om de hade "vetat" tror jag inte dom gjort något med det ändå.

Hur som helst kan vi nog glömma att dom kommer erkänna eller komma till sina sinnens bruk etc etc. De är körda oavsett, ingen kommer väl någonsin tycka att dom gjorde rätt som erkände efter ett halvår. Man kommer vara glad att få svar på frågor, men dom kommer ha det hett om öronen oavsett.

Jag är också osäker på bevisläget mot dom två efter att ha läst FUP. Visst, det finns många indicier men...
Citera
2013-12-10, 18:53
Medlem
F.H. är inte riktigt lika kall som A.J. men det finns vissa gemensamma drag.. F.H. var mobbad som barn och hade inte den bästa uppväxtmiljö, med frånvarande pappa och en mamma som inte orkade med alla utbrott. F.H mådde väldigt dåligt och det fick gå ut över andra. Så fort han inte behandlas/får den respekt som han önskar eller om han börjar känna sig "liten" måste någon betala för det. F.H. hade sina främlingsfientliga åsikter redan i högstadiet och slogs en hel del. Han var mycket svartsjuk och krävde att allt skulle vara på hans villkor i relationer.

Med det umgänge han haft har han nog "härdats" ytterligare men har svårt att tänka mig att han kallblodigt skulle lämna ett barn ensamt som i detta fall utan att känna något. Men man vet ju aldrig.. Det kan ju vara så att han är rädd för att säga emot A.J. Även om A.J. egentligen är en liten skit så har han ändå ett rykte om sig och om F.H. inte är så psykiskt stark att han vågar sätta sig emot honom kan det säkert vara så att han går med på vad som helst för att inte få A.J. emot sig..
Citera
2013-12-10, 18:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adrian1
live från ttela.se

Den mordmisstänkte pratar med sina vänner och tittar åt åhörarplatserna. Ler.
hur i helvete kan han sita ock le???vorehan oskyldig skulle han ju vart ledsen att någen mördat hans vänn!!
va morotas mamma a.k.a. älskarina i rätten????
Citera
2013-12-10, 19:01
Medlem
Tant.Grons avatar
En definition av misshandel är att sätta en person i vanmakt.
Min uppfattning är att sonen R var försatt i vanmakt i sin spjälsäng, ensam i I:s lägenhet.
Slutsats: R blev utsatt för misshandel av I:s baneman.
Citera
2013-12-10, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hoppelihopp
F.H. är inte riktigt lika kall som A.J. men det finns vissa gemensamma drag.. F.H. var mobbad som barn och hade inte den bästa uppväxtmiljö, med frånvarande pappa och en mamma som inte orkade med alla utbrott. F.H mådde väldigt dåligt och det fick gå ut över andra. Så fort han inte behandlas/får den respekt som han önskar eller om han börjar känna sig "liten" måste någon betala för det. F.H. hade sina främlingsfientliga åsikter redan i högstadiet och slogs en hel del. Han var mycket svartsjuk och krävde att allt skulle vara på hans villkor i relationer.

Med det umgänge han haft har han nog "härdats" ytterligare men har svårt att tänka mig att han kallblodigt skulle lämna ett barn ensamt som i detta fall utan att känna något. Men man vet ju aldrig.. Det kan ju vara så att han är rädd för att säga emot A.J. Även om A.J. egentligen är en liten skit så har han ändå ett rykte om sig och om F.H. inte är så psykiskt stark att han vågar sätta sig emot honom kan det säkert vara så att han går med på vad som helst för att inte få A.J. emot sig..
Det verkar att du vet en hel del om FH. Vet du något om hans sambo? I vilken miljö uppfostrades? Har hon haft problem med rättsväsandet (polisen)?
Citera
2013-12-10, 20:09
Medlem
Peaceans avatar
Tidigare misshandel dom mot Morot http://www.scribd.com/doc/152435125/AvgDok-pdf
Citera
2013-12-10, 20:12
Medlem
Någon som vet hur man kan få tag i det som är sekretessbelagt?
Citera
2013-12-10, 20:27
Medlem
Byxan81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shabbyshic
Någon som vet hur man kan få tag i det som är sekretessbelagt?

Det kommer du inte få i detta fall. Det är just därför det är sekretessbelagt!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in