2013-12-11, 16:58
Medlem
Tror det ligger i människans natur att känna folktillhörighet och känna sig speciellt som hemma där man har sitt blod. Men nationalism som politisk ideologi tror jag gror fram när ett folk är missnöjda med det nuvarande skicket.

Ta Sveboda och Gyllene gryning som exempel.
Citera
2013-12-11, 17:01
Medlem
PH1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av godisbitn
Ja, jag är inlärd att alla är lika mycket värda, däremot så vet jag att det finns olika människoraser. Däremot så är skillnaden mellan människornas raser och andra djurs raser helt olika, då går det kanppt att använda ordet "ras" då de mänskliga "raserna" är närmare varandra än andra djurs "raser"

Det där om "alla människors lika värde" kommer från en felöversättning av Artikel 1 i FN:s deklaration om de mänskliga rättigheterna.

I originalet: All human beings are born free and equal in dignity and rights.

Svenska översättningen: Alla människor är födda fria och lika i värde och rättigheter.

Man har alltså översatt "dignity" (värdighet) med "värde".

Det är naturligt att värdera sitt barn högre än pedofilen som förgripit sig på det. Man kan tycka att det är ett drastiskt exempel, men antingen så är alla lika mycket värda eller inte. Värdighet är däremot något annat. Pedofilens rätt till en värdig rättegång t.ex., där fallet bedöms och ett passande straff utdelas.

Jag skulle inte slå ihjäl min mor om det skulle rädda livet på två okända personer på en annan kontinent. Jag värderar min mor högre.

Värde är något väldigt subjektivt, och politikerna använder "allas lika värde" som en verklighetsfrämmande floskel i debatten, och som egentligen är livsfarlig om den sätts i praktiken.

Citat:
Sen när du kommer till Somalia fattade jag 0. Handel med vitvaror? Vi dumpar våra vitvaror i deras kust. Vi skräpar ner deras land. Klart som fan att vi då ska hjälpa dess framtid isåfall. Att du inte skäms. Ska jag komma o dumpa skräp över din mark och sedan säga " har du något jag behöver så handlar jag utav dig" att du inte skäms..

Jag ber om ursäkt för att jag inte läst om vad det handlade om innan jag skrev. Naturligtvis har du rätt där.
Citera
2013-12-11, 17:12
Medlem
PH1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av auktor
+1, mycket bra skrivet PH1

afrika har för stor population. desto mer resurser / per kapita desto bättre kan man leva.

Tack!

Jag skulle kunna skriva ett långt inlägg om hur Västvärldens kolonialister förstört mycket i Afrika och Asien. Inte bara att de plundrade naturresurser (som ursprungsbefolkningarna ofta inte hade nytta av själva och inte värderade över huvud taget), utan att de tog ifrån naturfolken deras urgamla kulturer och påtvingade dem Västvärldens sätt att leva, antingen för att få billig arbetskraft eller helt enkelt för att man trodde att man gjorde något "gott".

Trots att jag vill slå vakt om vår välfärd och allt vi har byggt upp i Västvärlden, så är jag både imponerad av och beundrar de naturfolk som finns kvar. I Sydamerika finns det "indianer" som den så kallade civilisationen ännu inte mött, och som inte borde möta dem heller. De lever i sina hyddor och jagar med spjut och pilbågar. Visst har de hög barnadödlighet och inga mediciner, men deras befolkning har hållits i schack och de har överlevt genom årtusenden.

Afrika ser ut som det gör nu, och där finns resurser vi behöver. Vi kan handla med dem, men måste vara väldigt försiktiga med vad vi kräver av dem och ger i utbyte, så att vi inte förstör mer - inte bara för dem, utan för planeten i sin helhet.
Citera
2013-12-11, 17:14
Medlem
Haha! Jag skrattade lite åt de första TS skrev.

Jag är etno-nationalist och vaknar varje dag med en glädje över min ras och mitt folk och dess kultur.

Jag är av blandad europeeist ursprung och älskar Sverige och mitt andra land pga allt de gett mig. Min fenotyp, Min kultur.

Varje dag på tunnelbanan och jobbet ser jag rasblandade och andra raser. Dessa saknar i regel samma förutsättningar i samhället som jag. De är ofta småväxta och oproportionerliga och saknar ibland den intelligens som behövs för att bygga det västerländska samhället.

Jag är dock inte rasist och anser inte att jag eller min kultur är överlägsen deras. Dock är jag väl medveten om att Antikens Rom och Grekland och den mesta av forskningen och vetenskapen kommer ifrån Europa vilket säger en del.

Utan oss vita européer hade ni aldrig varit där vi är idag. Och skyll inte på kolonialismen och att "vi" tog svarta slavar. Jag kan inte ta ansvar för det.

Du kommer aldrig förstå vad kärlek till din ras är. Du saknar självrespekt och respekt för dina förfäder. Det enda du är är en patetiskt avbild av en människa. En produkt skapad för att konsumera och tycka som alla andra tycker. Du saknar egna uppfattningar och är totalt hjärntvättad och tror antagligen på individualismen och din egen vinning.

Du är blott en slav i det liberaljudiska samhället.
Citera
2013-12-11, 17:24
Medlem
Dubbelpost

Dubbelpost.
Senast redigerad av Operaio 2013-12-11 kl. 17:24. Anledning: Dubbelpost
Citera
2013-12-11, 17:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aegishjalmr
Afrika är överbefolkat och globala rovkapitalister har plundrat kontinenten och förstört grundvattnet på många håll! Samma globala rovkapitalister som i sin jakt på "evig ekonomisk tillväxt" drivit fram migrationer till Europa. Tror säkert du förstår min problemformulering.

Citat:
Ursprungligen postat av PH1
Vi har inget ansvar för afrikas befolkning, och det finns ingen naturlag som säger att negrerna i Kongo, Uganda osv, måste ha lika stor välfärd som vi har i Europa. Det är kolonialisterna som gett dem (eller påtvingat!) dem vår kultur och livsstil. Negrerna har inte skapat det själva.

Överbefolkningen i Afrika beror på att negerna väljer att skaffa fler barn än de kan föda, och för att vi i Västvärlden ger dem mat, läkemedel, infrastruktur osv så att de kan skaffa fler och fler barn, som tövar mer och mer av våra resurser för att föda och kläda dem. Det behöver vi inte göra.

Det bästa vi kan göra för negrerna där är att låta dem klara sig själva. Om de svälter så är det ett tecken på att det finns för lite mat för att föda en så pass stor befolkning. Det är inte ett tecken på att Västvärlden måste underhålla deras stora befolkning så att den kan bli ännu större.

Befolkningen måste minskas på sina håll i Världen, men för den skull så måste inte våra folk i Sverige och Europa gå under i en handling av "medmänsklighet".

Det är fel att en frisk person begår självmord därför att någon annan är svårt sjuk och deprimerad. Det är ingen lösning, utan tvärtom extremt destruktivt.

Så vi börjar med att smutsa ner u-länder genom att använda de som våra dumpningstippar.
Sen ska vi även sluta hjälpa de. Mao vi ska sitta o kolla på medans de dör. Vi har förstör deras kontinent genom att smutsa ner den, klart vi borde göra något åt saken. Vad ere du tänker med egentligen när du säger vissa saker? Tänk dig själv i andra folks situationer innan du börjar säga sånna saker..
Citera
2013-12-11, 17:25
Medlem
PH1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av herrwille
Tror det ligger i människans natur att känna folktillhörighet och känna sig speciellt som hemma där man har sitt blod. Men nationalism som politisk ideologi tror jag gror fram när ett folk är missnöjda med det nuvarande skicket.

Ta Sveboda och Gyllene gryning som exempel.

Nationalism (revirtänkandet) har alltid funnits i någon form. Ta en stam i Nya Guinea till exempel. De lever i gemenskap, jagar, sjunger, leker och har ceremonier tillsammans. Det är en sorts nationalistisk gemenskap. Men plötsligt kommer ett par jägare in tillbaka till byn och meddelar de andra att en främmande stam jagar inom reviret, varpå männen samlar sig, "går ur huse", för att jaga bort främlingarna.

Man sammansvetsar sig mer i tider av fara, och det har vi alltid gjort även i Västvärlden under orostider. Då brukar nationalismen komma starkare i uttryck. Vi har levt i välstånd och undsluppit krig ganska länge, så vi har blivit bekväma av oss. "Våra" politiker har börjat rasera vårt land och börjat sprlittra sönder vårt folk, så det är naturligt att motståndet samlas inom nationalistiska rörelser, precis som dalkarlarna slog sig ihop med Gustav Vasa för att driva ut den danske tyrannen.

Nationalism är helt naturligt. Det är en form av gemenskap och hävdande av reviret. Nationalism betyder också att man respekterar andra folks rätt till sina revir (nationer).
Citera
2013-12-11, 17:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Operaio
Haha! Jag skrattade lite åt de första TS skrev.

Jag är etno-nationalist och vaknar varje dag med en glädje över min ras och mitt folk och dess kultur.

Jag är av blandad europeeist ursprung och älskar Sverige och mitt andra land pga allt de gett mig. Min fenotyp, Min kultur.

Varje dag på tunnelbanan och jobbet ser jag rasblandade och andra raser. Dessa saknar i regel samma förutsättningar i samhället som jag. De är ofta småväxta och oproportionerliga och saknar ibland den intelligens som behövs för att bygga det västerländska samhället.

Jag är dock inte rasist och anser inte att jag eller min kultur är överlägsen deras. Dock är jag väl medveten om att Antikens Rom och Grekland och den mesta av forskningen och vetenskapen kommer ifrån Europa vilket säger en del.

Utan oss vita européer hade ni aldrig varit där vi är idag. Och skyll inte på kolonialismen och att "vi" tog svarta slavar. Jag kan inte ta ansvar för det.

Du kommer aldrig förstå vad kärlek till din ras är. Du saknar självrespekt och respekt för dina förfäder. Det enda du är är en patetiskt avbild av en människa. En produkt skapad för att konsumera och tycka som alla andra tycker. Du saknar egna uppfattningar och är totalt hjärntvättad och tror antagligen på individualismen och din egen vinning.

Du är blott en slav i det liberaljudiska samhället.

Det du säger nu att du älskar är din genetik, inte ditt land så jag förstår inte vad i helskotta du snackar om. Att du sitter och blandar ihop ras och folkgrupp är jättekonstigt. Varför skulle jag respektera mina förfädrar? Med all krig o all smuts de kastat över oss? Det är som att den nya generationen idag ska tacka en förra generationen i Iran för att de förstörde landet. Komigen nu tänk lite förfan. Det är klart som fan att vi ska hjälpa andra länder, speciellt om vi använder deras kuster som våra dumpningstippar. Lite måste du väl tänka? Min ras.. Pfft jag har kärlek till den mänskliga arten.

Sen att du säger Rom och Grekland men inte, Egypten, Persiska riket eller mongoliska riket, bevisar bara på att du inte vet ett jack
Senast redigerad av godisbitn 2013-12-11 kl. 17:32.
Citera
2013-12-11, 17:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aegishjalmr
Du är missledd vad gäller det mesta, kanske ett besök i FBs rasforskningsforum vore på sin plats? Genforskningen har nämligen kommit väldigt långt med att slå fast att det finns raser, ja faktiskt är skillnaderna såpass stora att en del t.o.m talar om olika underarter av människor. Ca 0.2% är maximal genetisk skillnad mellan hundraser och för människoraser är motsvarande siffra ca 0.5%. Jag har fortfarande inte hört någon prata om att en pitbull kan bli en pudel i "rätt miljö", men egalitärer förnekar människoraser trots att de genetiska skillnaderna bevisligen är större än för hundraser. Den genetiska skillnaden mellan en människa och en schimpans är ca 1.5%, för att sätta dessa siffror i perspektiv.

Att du sitter o snackar om genetiska skillnaden mellan människa och människa samtidigt som du gör det med hund och hund, men inte tar i tanke om hur hundens DNA ser ut jämfört med mäniskans är bara pinsamt.

som att jag ska säga att jag ger dig 50% utav 10 kr
Istället för 1% utav 1000000000 kr för att 50 % är mer procentuellt.
gå o lägg dig.
Citera
2013-12-11, 17:32
Medlem
SmartSvenks avatar
Hur kan man hålla på ett lag i sport? Hur kan man tycka om någon kändis på TV? Vad har sporten/kändisarna gjort för mig?..

Hur som helst, jag är född i detta land, av Svenskar.. Sverige är mitt land, Svenskar är mitt folk. Flaggan är mitt lands, precis om nationalsången. Jag har inget emot våra grannar, ser dem som bröder. Men jag håller Sverige i högre akt, fast på senare år har det blivit väldigt svårt.. Nationalist = bra sak, bara så att du vet. Det är inget fel med att älska sitt land.

USA, Ryssland m.fl.. har massor av patrioter/nationalister, där är det helt OK att tycka om sitt land.

Jag förstår att en del hatar detta land, det är inte så konstigt med tanke på hur mycket vi har förfallit. Men än så länge tänker jag fortsätta att "hålla" på mitt land. Även om det inte är mycket till ett land längre.. Finns en risk att jag, som många andra, överger det sjunkande skeppet någon gång. Jag fattar inte hur en människa INTE kan vara nationalist? Fattar om en invandrare inte gillar Sverige, men en Svensk? Vi är ju födda för att "bilda lag" / hålla på våran klan eller familj. Oh well.. Man blir så trött.. Det var verkligen bättre förr..
Citera
2013-12-11, 17:37
Medlem
Aegishjalmrs avatar
Citat:
Så vi börjar med att smutsa ner u-länder genom att använda de som våra dumpningstippar.
Sen ska vi även sluta hjälpa de. Mao vi ska sitta o kolla på medans de dör. Vi har förstör deras kontinent genom att smutsa ner den, klart vi borde göra något åt saken. Vad ere du tänker med egentligen när du säger vissa saker? Tänk dig själv i andra folks situationer innan du börjar säga sånna saker..

"Vi"? Du talar i vi-form plötsligt men undrar varför "vi" nationella gör det i andra sammanhang? Så när det kommer till rättigheter finns inget kollektivt, men handlar det om påstådda skyldigheter så blir "vi" kollektivt ansvariga? Jag kan ärligt säga att vare sig jag eller "vi" vanliga människor är ansvariga för det elände globalisterna ställt till med de senaste decennierna. Jag är emot all imperalism och utsugning och rimligen borde den synnerligen förmögna lilla klick som utgör den globala eliten ur egen ficka få betala för varenda kvadratmeter de förstört! Varenda en av dessa skabbiga medlemmar i Bilderberggruppen, Trilateral Commission och CFR borde därefter sändas till Afrika och personligen rengöra grundvattnet de förstört.
Citera
2013-12-11, 17:44
Medlem
PH1s avatar
Citat:

Det är självfallet fel att vi dumpar vårt skräp i deras länder. Det är lika fel som att vi kräver att de ska leva som vi gör.

Nej, vi behöver inte titta på medan de dör. Vi tittar inte på medan stammedlemmar i Nya Guinea eller individer hos de indianer i Sydamerika, som inte civilisationen kontaktat, dör. De lever som de alltid gjort, och de har inga sjukhus eller vacciner. Vi påtvingar dem inte skolor, sjukhus, skyskrapor och McDonalds, och det bör vi inte heller göra. De lever i samklang med naturen i sin egen miljö, och tar sitt ansvar för sig själva. Samma bör gälla för Afrika.

Afrika är afrikanernas ansvar, inte vårt. Vi är skyldiga till mycket av överbefolkningen där, och det måste vi sluta med att vara. Vi löser inte problemen genom att begå kollektivt självmord på vår civilisation, våra folk, och slutligen planeten. Naturen har bättre lösningar. Visst kommer en del att dö av svält i Afrika, men det decimerar befolkningen och ger afrikanerna tecken på att deras sätt att leva som idag inte håller. De måste lära sig att ta ansvar själva.

Hur många har inte dött av svält och sjukdomar, som pesten, i Europa genom århundradena? Det har alltid varit naturens sätt att reglera populationerna. Oavsett om vi har högteknologi eller inte så kommer vi själva att dö, individ som individ, även du och jag. När jag ligger på dödsbädden dör jag lyckligare av att veta att jag tog mitt ansvar för en bättre värld, än av att jag hjälpte till att förstöra den med överbefolkning, miljöförstöring och kaos.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in