Citat:
Ursprungligen postat av
godisbitn
Så då jag håller med om vissa grejer och inte om andra grejer så vill jag ta upp det jag störde mig mest på och det är när du säger att det inte är en slump att vissa har det sämre än andra, absolut inte, det är först och främst geografin. Har ingenting med någonting annat att göra, sedan när du snackar om raser får mig bara o vilja spy, när folk tror att blond och blåögd är arier. Men det har som sagt mest med vilka resurser man har, då vi människor inte anpassar oss till jorden som andra djur.
Du reagerar nog med ryggraden när du stör dig på att jag nämner raser. Du är inlärd att alla människor är lika och att det inte finns raser hos människan. Men det är naturligtvis fel, och det vet du nog egentligen. Europa hade inte varit som det är idag om man för 500 år sedan helt sonika bytte ut befolkningen mot t.ex. australiska aboriginer. Inte ens om man lämnat kvar alla byggnader, konst, jordbruk osv, och gav dem instruktionsböcker (med bilder så att de kunde läsa dem) över hur allt fungerade här.
Hos aboriginerna har vi en ras med lågt biologiskt tak för hur hög intelligenskvoten kan bli, och de har en annan hjärnkonstruktion, med t.ex. mindre frontallob där bl.a. logiskt och abstrakt tänkande sitter och som är mycket viktig för den uppfinningsrikedom som krävs för att bygga högstående samhällen.
Aboriginerna har trots det klarat sig bra i Australien i den miljö som finns där. De har haft mat, kultur och gemenskap, men har tvingats kämpa de med och tvingats ha barnrika familjer för att överleva som släkte. Jag nedvärderar dem inte alls. De är skapade av naturen precis som vi, men de har helt andra förutsättningar. Europa skulle omöjligen ha blivit vad det är idag om befolkningen bytts ut.
Citat:
Ursprungligen postat av
godisbitn
Varför inte? Vad är det du gaggar om? Utdöende folk? Vad ska vi annars göra? Som förr eller? Incest? Låter det som en lösning? Låt oss ta Somalia, du tror inte att om vi hade bott i Somalia och Somalierna i Sverige att vi inte hade velat bo där? Vi har inga resurser och är europas avfallsplats för vitvaror. De är vår dumpningstipp och de ska inte ta in oss i deras länder? komigen.
Ett folk är på tillbakagång när det föds färre barn än det räcker för att ens ersätta föräldrarna. Svenskarna, liksom många andra europeiska folk, föder idag färre än 2 barn per kvinna. Vem har sagt att incest är en lösning? Man föder färre barn av flera orsaker. Dels för att vi har det nästan allt för bra, och för att egoistiska ideal genomsyrar samhället. Man måste dessutom känna att man klarar av barn ekonomiskt utan att få ekonomiska problem, och man oroar sig för hur otryggt samhället har blivit och för de faror barnen kan komma att utsättas för.
Somalierna är ett helt annat folk och de har sitt eget ansvar för sitt folk och sitt lands framtid. Vi har inget ansvar att föda och kläda dem om de inte vill göra det själva. Handel med vitvaror? Visst. Behöver de vitvaror och kan betala för dem, så visst kan vi sälja vitvaror till dem. Har de varor vi behöver, så visst kan vi köpa dem av dem.