2013-12-11, 17:16
Medlem
wehrmachts avatar
Mina 50 öre till de drabbade och i framtiden drabbade av Aschbergs nya program om det blir av och expressens hetsjakt.

Erkänn inte att du har skrivit inläggen.

Kommentera inte innehåll av inlägg.

Gå till angrepp på deras metoder, hembesök, försöker skrämma upp vanligt folk. Hetsjakt. Hota med polisanmälan.

Styr in samtalet på samarbetet med vänsterextremisten Martin Fredriksson. Att han är dömd för misshandel och att expressens chefredaktör Thomas Mattson är dömd för vapenbrott. Aschberg är gammal kommunist.
Citera
2013-12-11, 17:17
Medlem
Powergirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bergakungen
Nu diskuteras detta i en bättre tråd, men jag bedömer att de fyra civilpersonerna INTE är OK att hänga ut med namn och foto. (Politikerna får skylla sig själva) Nu tvekar nog de som hängts ut att angripa Expressen därför att opinionsrekylen kan bli stark (de är ju inte riktigt rumsrena saker de lagt ut) men jag skulle tro att PO och PON kan anse dettaq vara förbi gränsen. Inte ens om man skulle bedöma det som skrivits som brottsligt skulle det gå an att skriva sådär om de som omskrivs inte är allmänintressanta.

Jag såg att du kommenterat civilpersonerna och där är vi nog överens om gråzonen.
I den här tråden försöker jag bara hålla fokus på vad som var anledning till att jag startade tråden dvs SD politikernas dubbelspel.
Citera
2013-12-11, 17:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 8711
Det man kan konstatera är att informationen är stulen. Den tillhör Disqus och inte våldsvänstern med afa-kopplingar. Vi kan även konstatera att dom själva säger sig gå igenom 6200 användare och ha kontouppgifter på 55.000 personer. Givetvis är detta åsiktsregistrering när man aktivt tar reda på personernas partisympatier och medlemskap och för ner detta. Det säger sig självt. "Reasearchgruppen" har väldigt tydliga afa-kopplingar. Du kan enkelt finna detta själv med en enkel googling.

Jag frågar igen. Vore det okej för dig om Realisten kör samma grej på dig och din familj och din närhet? Tycker du det eller inte?

Snygg glidning där men din juridiska analys håller fortfarande inte och har vid ett flertal tillfällen, med faktiska juridiska argument, visat sig vara fel.

Inte heller några av de andra påståendena har du lyckats visa. Inte afa kopplingen eller något annat. Sen är det väl ändå så att det är du som ska styrka dina (helt felaktiga) påståenden med källor. Inte alla andra som ska leta på internet för att se om du har rätt eller fel. I alla falla i diskussioner mellan vuxna.

Så din argumentation läcker som ett såll. Men du är söt när du är desperat.
Citera
2013-12-11, 17:20
Medlem
Bergakungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Powergirl
Jag såg att du kommenterat civilpersonerna och där är vi nog överens om gråzonen.
I den här tråden försöker jag bara hålla fokus på vad som var anledning till att jag startade tråden dvs SD politikernas dubbelspel.

Jodå. Där är jag heller inte nådig. Men om man som Expressen slirar i moral- och etikträskets utmarker är det ju bäst att inte köra av vägen. Jag begriper faktiskt inte varför man hängde ut de här personerna, det förefaller onödigt och olämpligt.
Citera
2013-12-11, 17:21
Medlem
Citat:
Nu diskuteras detta i en bättre tråd, men jag bedömer att de fyra civilpersonerna INTE är OK att hänga ut med namn och foto. (Politikerna får skylla sig själva) Nu tvekar nog de som hängts ut att angripa Expressen därför att opinionsrekylen kan bli stark (de är ju inte riktigt rumsrena saker de lagt ut) men jag skulle tro att PO och PON kan anse dettaq vara förbi gränsen. Inte ens om man skulle bedöma det som skrivits som brottsligt skulle det gå an att skriva sådär om de som omskrivs inte är allmänintressanta.

Jo, det är ju sant att det finns en tråd i juridikforumet som ger en mer djuplodande analys av juridiken i det här fallet.

Problemet är väl mer att moderatorerna i det forumet tar bort alla inlägg som inte har med juridik att göra så merparten av de som skriver här, t.ex. 8711, kan inte skriva där eftersom deras juridiska kunskaper är obefintliga och deras inlägg skulle tas bort.
Citera
2013-12-11, 17:23
Medlem
wehrmachts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Urmelkotten
Snygg glidning där men din juridiska analys håller fortfarande inte och har vid ett flertal tillfällen, med faktiska juridiska argument, visat sig vara fel.

Inte heller några av de andra påståendena har du lyckats visa. Inte afa kopplingen eller något annat. Sen är det väl ändå så att det är du som ska styrka dina (helt felaktiga) påståenden med källor. Inte alla andra som ska leta på internet för att se om du har rätt eller fel. I alla falla i diskussioner mellan vuxna.

Det juridiska kan jag inte..

Men Martin Fredriksson är gammal AFA-aktivist. Lögnare.

http://expomakt.wordpress.com/martin-fredriksson-2/
Citera
Medlem
8711s avatar
Citat:

Att informationen är stulen är uppenbart. Den tillhör inte någon vänsterextrem grupp eller expressen. Åsiktsregistrering är det också om man för register över 6200 personer baserat på åsikter och försöker hitta Sverigedemokratiska kopplingar i detta register.

AFA-koppling finns absolut, en enkel googling och du är där. Varsågod:

http://lmgtfy.com/?q=researchgruppen+afa
Citera
Medlem
Citat:
Jodå. Där är jag heller inte nådig. Men om man som Expressen slirar i moral- och etikträskets utmarker är det ju bäst att inte köra av vägen. Jag begriper faktiskt inte varför man hängde ut de här personerna, det förefaller onödigt och olämpligt.

Rent krasst är det väl så att det säljer lösnummer. Expressen är väl inte känd för sin seriösa journalistik utan har väl vid mer än ett tillfälla slirat runt i etikens tassemarker.

Artikeln om Mikael Persbrandt kan väl stå som exempel.
Citera
2013-12-11, 17:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wehrmacht
Det juridiska kan jag inte..

Men Martin Fredriksson är gammal AFA-aktivist. Lögnare.

http://expomakt.wordpress.com/martin-fredriksson-2/

Nyckelordet är väl gammal? Han gick väl ur för 7år sedan?
Citera
2013-12-11, 17:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 8711
Att informationen är stulen är uppenbart. Den tillhör inte någon vänsterextrem grupp eller expressen. Åsiktsregistrering är det också om man för register över 6200 personer baserat på åsikter och försöker hitta Sverigedemokratiska kopplingar i detta register.

AFA-koppling finns absolut, en enkel googling och du är där. Varsågod:

http://lmgtfy.com/?q=researchgruppen+afa

Det blir bara löjligt när du pratar juridik så kan du inte sluta? Alternativt visa hur den skulle vara stulen.

Sen kan du gärna visa vilken olaglig åsiktsregistrering som föreligger.

Flera personer har nu frågat dig detta och det enda du klarat av att prestera är mer floskler och noll juridik. Pinsamt.

Sen får jag bara träffar på exponerat och såna skitsajter via din länk. Har du ingen riktig källa?
Citera
2013-12-11, 17:29
Medlem
wehrmachts avatar
Citat:
Nyckelordet är väl gammal? Han gick väl ur för 7år sedan?

Det ser inte du som en koppling? Har han bytt umgänge menar du? Gjort offentlig avbön? Nä, han jobbar på detta sätt istället.
Citera
2013-12-11, 17:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wehrmacht
Det ser inte du som en koppling? Har han bytt umgänge menar du? Gjort offentlig avbön? Nä, han jobbar på detta sätt istället.

Aj fan. Så då har du källor på hur hans umgänge ser ut nu i förhållande till för 7 år sedan? Eller att han nu för tiden anser att våldsanvändning är befogat?

Jag väntar med spänning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in