2013-12-11, 01:17
Medlem
SilentVictorys avatar
Nu duggar problemen på ännu tätare.

Alldeles nyss fick jag upp en "504 gateway timeout".
Sökmotorn är överbelastad kommer upp titt som tätt nu.
Senaste timmens skriva inlägg syns icke, och mina senaste citerade inlägg dyker heller inte upp.
Måste även påpeka att det går oerhört segt från och till.

Hur går det med sökandet?
Är det serverbekymmer igen? Var väl inte alltför längesedan dessa uppgraderas?
Citera
2013-12-11, 01:22
Medlem
.Chloes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SilentVictory
Måste även påpeka att det går oerhört segt från och till.

Vi alla vet att nätterna av någon konstig anledning leder till långsamma laddtider. Just nu är det 20.000+ besökare online vilket säkerligen gör sökmotorn ännu mer långsam.

Väldigt mycket aktivitet i (FB) Expressen avpixlar identitet på skribenter som skriver kommentarer på avpixlat
Citera
2013-12-11, 01:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .Chloe
Vi alla vet att nätterna av någon konstig anledning leder till långsamma laddtider. Just nu är det 20.000+ besökare online vilket säkerligen gör sökmotorn ännu mer långsam.

Väldigt mycket aktivitet i (FB) Expressen avpixlar identitet på skribenter som skriver kommentarer på avpixlat

Det brukar ju vara kring 40.tusen dagtid och då funkar det felfritt. Det är alltid vid tolvtiden på kvällarna som det börjar lagga.
Citera
2013-12-11, 14:41
Medlem
Knugen-Skuks avatar
Varför använder ni ibland denna tråd ( (FB) Underåriga användare som blivit bannlysta pga ålder) när ni bannlyser för 2.03 (ålder), när ni ibland annonserar direkt i delforumet?

Exempel: (FB) ski4life bannlyst för 2.03
Citera
2013-12-11, 15:12
Medlem
Ingen verkar moderera i Laidback, tråden där vi missförstår varandra, men varför har ett av mina inlägg försvunnit. Kan inte svära på om det var i denna tråd eller i tråden där vi felciterar varandra, men jag hittar inte ett visst inlägg hur jag än letar?!
Citera
2013-12-11, 15:15
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knugen-Skuk
Varför använder ni ibland denna tråd ( (FB) Underåriga användare som blivit bannlysta pga ålder) när ni bannlyser för 2.03 (ålder), när ni ibland annonserar direkt i delforumet?

Exempel: (FB) ski4life bannlyst för 2.03
Se här

Citat:
Ursprungligen postat av lacrima
Ingen verkar moderera i Laidback, tråden där vi missförstår varandra, men varför har ett av mina inlägg försvunnit. Kan inte svära på om det var i denna tråd eller i tråden där vi felciterar varandra, men jag hittar inte ett visst inlägg hur jag än letar?!
Hur menar du ?

(FB) Laidback
Bild
impieteer , NewDeer , Ruskigbuss
Senast redigerad av epost72 2013-12-11 kl. 15:58.
Citera
2013-12-11, 15:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av epost72
Hur menar du ?

(FB) Laidback
Bild
impieteer , NewDeer , Ruskigbuss

Oj jag slarvkollade, läste överst på tråden jag var i men klickar man på laidback så står där namnet på tre moderatorer. Men ett av mina inlägg är borta vad jag kan se, och det är så förvånande när det i dessa trådar är väldigt högt i tak.
Citera
2013-12-11, 15:25
Medlem
b0gfettos avatar
Citat:
Oj jag slarvkollade, läste överst på tråden jag var i men klickar man på laidback så står där namnet på tre moderatorer. Men ett av mina inlägg är borta vad jag kan se, och det är så förvånande när det i dessa trådar är väldigt högt i tak.

Bara för att det är högre i tak så innebär det inte att man får gå OT i trådarna.
Citera
2013-12-11, 15:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av b0gfetto
Bara för att det är högre i tak så innebär det inte att man får gå OT i trådarna.
Det förstår jag såklart, men det enda jag kan tänka mig är att den jag citerade var OT och då följde mitt inlägg med i såfall.
Citera
2013-12-11, 15:40
Medlem
st0ckiss avatar
Citat:
Det förstår jag såklart, men det enda jag kan tänka mig är att den jag citerade var OT och då följde mitt inlägg med i såfall.

Svarar du på ett OT-inlägg går du också utanför ämnet, två rätt gör inte ett fel.
Citera
2013-12-11, 15:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av st0ckis
Svarar du på ett OT-inlägg går du också utanför ämnet, två rätt gör inte ett fel.
Doh.....jag har aldrig trott något annat. Jag minns ju inte vad inlägget jag citerade handlade om, bara vet att mitt inlägg är borta. Glöm min fråga, man får så många konstiga svar ibland bara för att man öppnar käften och frågar. Man gör nog mer rätt i att aldrig fråga då risken alltid finns att man inser svaret själv. Min undran blev förstorad av det faktum att jag misstog mig när jag letade efter moderatorer i laidback.
Citera
2013-12-11, 17:07
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Citat:
Doh.....jag har aldrig trott något annat. Jag minns ju inte vad inlägget jag citerade handlade om, bara vet att mitt inlägg är borta. Glöm min fråga, man får så många konstiga svar ibland bara för att man öppnar käften och frågar. Man gör nog mer rätt i att aldrig fråga då risken alltid finns att man inser svaret själv. Min undran blev förstorad av det faktum att jag misstog mig när jag letade efter moderatorer i laidback.
Jag kollade på ditt raderade inlägg och även om jag aldrig skriver där själv tycker jag att ditt inlägg är helt OT och ska därför vara raderat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in