2014-03-08, 19:23
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Perticus
Förlorar man post count om man skrivit i en tråd som sedan deletas/läggs i papperskorgen?

Ja. Du förlorar även postcount om en tråd flyttas till ett fora utan postcount (matchsnack, laidback etc).
Citera
2014-03-08, 22:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av crillecrille
Du borde läsa: http://www.flashback.se/flashbacks-historia

Fast det står ju inte om vem som startade forumet.
Citera
2014-03-10, 00:46
Medlem
Kashis avatar
hahaA flashbacks nya funktioner visar ju exakt vad mysteriet var

Efter att ha besökt ett visst imageboard därute blir man lite insnöad i Batemans konsekventa nummerföljder, såg nån tråd här (vad tycker din partner om ditt ljudsystem) som bara var en siffra från massa snygga 3or i följd...

i vilket fall tänkte jag testa mig fram lite och upptäckte att

(FB) Hur blir jag av med grannens unge?

leder till
(FB) Den stora tråden om besvärliga grannar (samlingstråd //Mod)

random liten bugg som jag stötte på men lite underligt med det hoppet, går man upp eller ner ett nummer på slutet så kommer man till den adressen ockdå men inte t2 333 333.

Kan det vara så att den tråden handlade om grannar och därmed infogades i befintlig tråd?

Sry skulle nog kunna klura mer på detta med en pc tillgänglig, nu sitter jag på bajsdroid men nyfiken för det.

edit: svarade ju sig själv så fort jag postat detta inlägg tack vare nya trådnamns visaren

tråden med alla treor i rad blev istället detta inlägg
(FB) Den stora tråden om besvärliga grannar (samlingstråd //Mod)
Senast redigerad av Kashi 2014-03-10 kl. 00:51.
Citera
2014-03-12, 08:53
Medlem
Otems avatar
Räknas moderatorns inlägg när den stänger av en person? Frågan har säkert varit
uppe flera gånger förut men jag kan inte minnas att jag ställt eller sett något
svar på den frågan nånstans.
Citera
2014-03-12, 08:58
Inaktiv Administrator
admin5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Otem
Räknas moderatorns inlägg när den stänger av en person? Frågan har säkert varit
uppe flera gånger förut men jag kan inte minnas att jag ställt eller sett något
svar på den frågan nånstans.

Nej, det är inte någon postcount i det forumet.

admin5
Citera
2014-03-12, 14:26
Medlem
kuddenchristos avatar
Vad är det bästa alternativet? Att starta en ny tråd om Alexia, eller att bumpa följande gamla tråd?

(FB) Alexia
Citera
2014-03-12, 14:44
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kuddenchristo
Vad är det bästa alternativet? Att starta en ny tråd om Alexia, eller att bumpa följande gamla tråd?

(FB) Alexia

Eftersom den befintliga är 13 år gammal med endast en post så tror jag inte någon moderator kommer varna dig för att tråd finns om du väljer att starta en ny. Däremot kanske du får en och annan hytt näve mot dig för du bumpar en gammal tråd.
Citera
2014-03-12, 14:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Eftersom den befintliga är 13 år gammal med endast en post så tror jag inte någon moderator kommer varna dig för att tråd finns om du väljer att starta en ny. Däremot kanske du får en och annan hytt näve mot dig för du bumpar en gammal tråd.

Men vart går då gränsen för vad som är en för gammal tråd? Ska man se till hur lång tråden är eller ska man bara se till datumet?
Citera
2014-03-12, 15:05
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lacrima
Men vart går då gränsen för vad som är en för gammal tråd? Ska man se till hur lång tråden är eller ska man bara se till datumet?

En fråga som jag gissar på endast en moderator kan svara korrekt på, men annars så kanske man kan gå på lite fingertoppskänsla när man gör sin bedömning. Och har man en bra förklaring till moderatorn så tror jag nog att denne lär acceptera det också.
Citera
2014-03-12, 15:39
Medlem
C-3POs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kuddenchristo

(FB) Alexia

Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av lacrima
Jag tycker att du ska starta en ny tråd. Faktum är att om man är tjurig så kan man tycka att tråden du länkade till bryter mot 1.01 eftersom TS gör lite reklam för en egen hemsida som väl antagligen inte finns kvar men ändå.
Citera
2014-03-12, 16:09
Inaktiv Administrator
admin5s avatar
Citat:
men annars så kanske man kan gå på lite fingertoppskänsla när man gör sin bedömning. Och har man en bra förklaring till moderatorn så tror jag nog att denne lär acceptera det också.

Helt riktigt. I det här fallet är det bästa att skapa en ny tråd eftersom den befintliga dels är mer eller mindre antik och dessutom tämligen innehållslös.

admin5
Citera
2014-03-12, 16:24
Medlem
kuddenchristos avatar
Kan en moderator ge en varning till en administratör?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in