2013-12-11, 16:35
Medlem
8711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av robban10
synd om mig? det är väll synd om er. ni blir konstat påkommna med "negerblod" i handen och ni skriker att vänsterextrimister är det största hotet.

och ja, jag är seriös när jag tycker synd om dig. du verkar vara en bra kille men som blev gammal och ensam. oälskade människor är inte den bästa att vara med

Det du skriver är knappt möjligt att tyda, eftersom du har så dåligt språk och är så dålig på att skriva och formulera dig. Lär dig stava, sluta särskriva och använd stor och liten bokstav på rätt plats. Uttryck som "hahahah" gör sig inte bra i en seriös text heller. Du är väl inte över 18 år heller va? Så du får inte vara här pojke lilla.

Blir jag konstant påkommen med "negerblod" i handen? Nu får du nog allt förklara dig lilla vän. Vänsterextremister och våldsamma kriminella människor är ett stort hot mot demokratin och vanligt folk som har andra åsikter än dessa extremister, ja absolut.

Verkar jag vara en bra kille? Mycket bättre än vad du är åtminstone och jag har många som tycker om mig, så det behöver du inte oroa dig för. Frågan är hur oälskad du själv är? Mycket kan jag gissa.

Är jag gammal? Jämfört med dig som är 12 år så kanske. Annars inte.
Citera
2013-12-11, 16:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 8711
Det du skriver är knappt möjligt att tyda, eftersom du har så dåligt språk och är så dålig på att skriva och formulera dig. Lär dig stava, sluta särskriva och använd stor och liten bokstav på rätt plats. Uttryck som "hahahah" gör sig inte bra i en seriös text heller. Du är väl inte över 18 år heller va? Så du får inte vara här pojke lilla.

Blir jag konstant påkommen med "negerblod" i handen? Nu får du nog allt förklara dig lilla vän. Vänsterextremister och våldsamma kriminella människor är ett stort hot mot demokratin och vanligt folk som har andra åsikter än dessa extremister, ja absolut.

Verkar jag vara en bra kille? Mycket bättre än vad du är åtminstone och jag har många som tycker om mig, så det behöver du inte oroa dig för. Frågan är hur oälskad du själv är? Mycket kan jag gissa.

Är jag gammal? Jämfört med dig som är 12 år så kanske. Annars inte.
men jag säger ju att jag gillar dig. varför blir du arg? jag förstår mig inte på dig. först är det: hitler number 1 YAY! nu är det synd om mig? jag vill följa med i svängarna men SD som du ändrar kurvan var och varannan dag
Citera
2013-12-11, 16:41
Medlem
Powergirls avatar
Citat:
Är du dum i huvudet som inte har förstått vad det hela handlar om?

Intrång i datasystem, stulet material, åsiktsregistrering, samkörning med myndigheter där man utnyttjar kontakter, hembesök, uthängning i expressen med hjälp av kriminella.

Inte olagligt? Så om exempelvis "nazister" med tidning så som tidningen Realisten tar reda på din och din familjs kommentarer på nätet genom intrång och åsiktsregister och därefter besöker dig i hemmet så är det också helt okej menar du? Står du verkligen för det?

Den här gruppen har direkta kopplingar till afa och är i grunden en undergruppering till afa vilket alltså är en del av våldsvänstern om du missat det. Det är dom expressen samarbetar med och det är dom som för register över invandringskritiker. Är det något du står för? Det är ynkligt av dig, hoppas du drabbas av motsvarande själv i framtiden så kanske du lär dig en läxa.

Det är oerhört vidrigt att bete sig på det här sättet som just nu görs. Fruktansvärt vidrigt!

Att hänga ut politiker som är rasister är helt rätt.
Huruvida det är olagligt är svårt att bedöma utan att känna till alla fakta. Läs gärna på juridikforumet.
Citera
2013-12-11, 16:41
Medlem
Citat:

Intrång i datasystem, stulet material, åsiktsregistrering, samkörning med myndigheter där man utnyttjar kontakter, hembesök, uthängning i expressen med hjälp av kriminella.!

Brann det till i huvudet nu?

Du har fortfarande inte visat vad som skulle vara olagligt. Vilket lagrum har det brutits emot och på vilket sätt?

Ovanstående är ju bara en massa svammel som inte har ett dugg med juridik att göra. Det enda du visar, om du inte kan komma med lite fakta, är att du VILL att det ska vara olagligt. Det är långt ifrån samma sak som att det skulle vara olagligt.

Så återigen vilka lagar har man brutit emot och på vilket sätt? Och försök inte smita undan att svara genom att rapa upp namnet på en massa olagligheter utan att visa HUR man brutit mot dessa.

Ett tips är att läsa igenom den FB tråden där folk skriver som faktiskt kan juridik, till skillnad från dig.

(FB) Researchgruppens åsiktsregistrering (och Expressens publicering)

Citat:
Inte olagligt? Så om exempelvis "nazister" med tidning så som tidningen Realisten tar reda på din och din familjs kommentarer på nätet genom intrång och åsiktsregister och därefter besöker dig i hemmet så är det också helt okej menar du? Står du verkligen för det?.!

Nu ägnar jag mig ju inte åt anonymt näthat så det kommer inte att drabba mig men om någon tar reda på vem jag är och ställer frågor om mina åsikter så kan jag stå för dom till skillnad från dina polare på Avpixlat som verkar ha drabbats av en massiv kollektiv minneslucka.

Citat:
Den här gruppen har direkta kopplingar till afa och är i grunden en undergruppering till afa vilket alltså är en del av våldsvänstern om du missat det. Det är dom expressen samarbetar med och det är dom som för register över invandringskritiker. Är det något du står för? Det är ynkligt av dig, hoppas du drabbas av motsvarande själv i framtiden så kanske du lär dig en läxa.?

Kopplingen till afa är ju något som du hittar på själv. Logiken i ditt resonemang haltar även något. Själv håller jag på AIK. Jag en något överviktigt medelålders svensk man i medleklassen och har aldrig varit inblandad i några bråk eller slagits. men med ditt resonemang så är jag alltså våldsbenägen eftersom det finns andra som håller på AIK som faktiskt slåss.

Svagare logisk kedja får man leta efter.

Citat:
Det är oerhört vidrigt att bete sig på det här sättet som just nu görs. Fruktansvärt vidrigt!

Jag håller inte med. Om man är folkvald i Sverige får man leva med att bli granskad. Du är bara upprörd eftersom det får dina meningsfränder att se ut som dom idioter dom är.

Däremot är jag tveksam till att man avslöjar folk som inte är folkvalda.
Senast redigerad av Urmelkotten 2013-12-11 kl. 16:48.
Citera
2013-12-11, 16:42
Medlem
8711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av robban10
men jag säger ju att jag gillar dig. varför blir du arg? jag förstår mig inte på dig. först är det: hitler number 1 YAY! nu är det synd om mig? jag vill följa med i svängarna men SD som du ändrar kurvan var och varannan dag

Din text, dina formuleringar och ditt beteende talar bäst för sig självt. Jag låter det vara så och låter dig skämma ut dig själv Jag hoppas du är minderårig, annars är det oerhört synd om dig. Du kan ju inte visa dig utan att du skämmer ut dig själv för att du är så dum i huvudet Därtill tror du att du är rolig och skrattar åt dig själv. På sin höjd är du tragikomisk och lämpligt offer för lyteskomik.
Citera
2013-12-11, 16:45
Medlem
Citat:
Din text, dina formuleringar och ditt beteende talar bäst för sig självt. Jag låter det vara så och låter dig skämma ut dig själv Jag hoppas du är minderårig, annars är det oerhört synd om dig. Du kan ju inte visa dig utan att du skämmer ut dig själv för att du är så dum i huvudet Därtill tror du att du är rolig och skrattar åt dig själv. På sin höjd är du tragikomisk och lämpligt offer för lyteskomik.
är din far och bror samma personer? hur förstår du inte vad jag menar? du måste ha lite ko blod i dig, skulle inte förvåna mig om bror din och mor din villa ha med en gris i sängen innan du blev till.
Citera
2013-12-11, 16:45
Medlem
8711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Powergirl
Att hänga ut politiker som är rasister är helt rätt.
Huruvida det är olagligt är svårt att bedöma utan att känna till alla fakta. Läs gärna på juridikforumet.

Nu är det ju dock inte enbart politiker, idag är det åkeriägare, chefer, docenter osv utan politiska uppdrag och icke offentliga personer. Även om det är en politiker så är informationen stulen och icke avsedd för kriminell våldsvänster och deras ombud i media. Åsiktsregistrering är det också om man har 55.000 konton och 6200 namn man redan nu går igenom. Självklart är det åsiktsregistrering. Inget snack om saken. Hade det varit exempelvis "nazister" som gjort det här så hade polisen redan slagit till för länge sedan. Hade det också varit okej? Om Realisten gjort exakt samma sak mot exempelvis vänsterpartister? Tycker du det?
Citera
2013-12-11, 16:51
Medlem
Bergakungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JackBlack
Jag håller inte riktigt med om den analysen. I takt med att SD växer så blir de också mer rumsrena, det handlar inte bara om retoriken utåt utan även om hur snacket går på insidan. En mildare retorik attraherar mer vanligt folk och det i sin tur formar om partiet. Det har idag gått så långt att mer extrema börjar lämna SD för att istället välja SvP. SD har också ett stort spelrum, det räcker med att de placerar sig som det enda invandringskritiska partiet för att de ska växa.

Vilka under toppskiktet ger dubbla budskap? De som hängs fram här är ju lokalpolitiker. Sen är det kanske så att många röstar på SD för de känner ett större förakt för övriga partier.

Jag tror du missförstår mig.

Det är alltid allmänt olämpligt om politiker kör med dubbla budskap: Ett när de tror att de anonyma, ett annat när de är sig själva. Vill man nå till någon sorts anständighet och acceptans kan ju inte företrädarna driva en hatpolitik på nätet samtidigt som man försöker visa sig konstruktiva och rättfärdiga i övrigt.

Din andra fråga går jag bet på att ge ett vettigt svar. Troligen har du rätt - det finns tre-fyra som man kan ta på allvar, resten är kanske som Bylund sammanfattade saken. Men det var kanske inte så du menade?
Citera
2013-12-11, 16:55
Medlem
Powergirls avatar
Citat:
Nu är det ju dock inte enbart politiker, idag är det åkeriägare, chefer, docenter osv utan politiska uppdrag och icke offentliga personer. Även om det är en politiker så är informationen stulen och icke avsedd för kriminell våldsvänster och deras ombud i media. Åsiktsregistrering är det också om man har 55.000 konton och 6200 namn man redan nu går igenom. Självklart är det åsiktsregistrering. Inget snack om saken. Hade det varit exempelvis "nazister" som gjort det här så hade polisen redan slagit till för länge sedan. Hade det också varit okej? Om Realisten gjort exakt samma sak mot exempelvis vänsterpartister? Tycker du det?

Du har inget underlag för din tro och dessutom tyder allt på att uthängningen är okej även i juridisk mening. Så du gör dig enbart larvig när du påstår något annat.
Återigen titta in i Juridikforumet så kanske du förstår lite mer. Som Du beteer dig nu, skitar du enbart ned tråden, även om jag fattar att du vill flytta diskussionsfokus ifrån sverigedemokraternas rasister.
Citera
2013-12-11, 17:02
Medlem
Bergakungens avatar
Citat:

Intrång i datasystem, stulet material, åsiktsregistrering, samkörning med myndigheter där man utnyttjar kontakter, hembesök, uthängning i expressen med hjälp av kriminella.

Inte olagligt? Så om exempelvis "nazister" med tidning så som tidningen Realisten tar reda på din och din familjs kommentarer på nätet genom intrång och åsiktsregister och därefter besöker dig i hemmet så är det också helt okej menar du? Står du verkligen för det?

Den här gruppen har direkta kopplingar till afa och är i grunden en undergruppering till afa vilket alltså är en del av våldsvänstern om du missat det. Det är dom expressen samarbetar med och det är dom som för register över invandringskritiker. Är det något du står för? Det är ynkligt av dig, hoppas du drabbas av motsvarande själv i framtiden så kanske du lär dig en läxa.

Alternativet till din brottsrubriceringslista (den är inte särskilt trolig) är ju att det handlar om stollar som inte förstår att litet efterforskningar, jämförelser, textanalys och användande av Disqus-portalens AP för att koppla en emailadress till ett nick räcker för att deras tunna anonymitet skall spricka. Deras problem är ju huvudsakligen VAD DE SKRIVIT PÅ NÄTET, inte att deras anonymitet inte varit tillräckligt stark.

Hde de aktuella sajterna dessutom haft utgivningsbevis och en ansvarig utgivare hade detta aldrig kunnat hända. Alla som yttrat sig hade varit skyddade. Däremot hade ansvarig utgivare fått svara för vad som publicerats, och det hade ju på sitt sätt varit att föredra, bland annat därför att de mest ohämmade främlingsraseriet hade stoppats.
Citera
2013-12-11, 17:03
Medlem
8711s avatar
Citat:
Du har inget underlag för din tro och dessutom tyder allt på att uthängningen är okej även i juridisk mening. Så du gör dig enbart larvig när du påstår något annat.
Återigen titta in i Juridikforumet så kanske du förstår lite mer. Som Du beteer dig nu, skitar du enbart ned tråden, även om jag fattar att du vill flytta diskussionsfokus ifrån sverigedemokraternas rasister.

Det man kan konstatera är att informationen är stulen. Den tillhör Disqus och inte våldsvänstern med afa-kopplingar. Vi kan även konstatera att dom själva säger sig gå igenom 6200 användare och ha kontouppgifter på 55.000 personer. Givetvis är detta åsiktsregistrering när man aktivt tar reda på personernas partisympatier och medlemskap och för ner detta. Det säger sig självt. "Reasearchgruppen" har väldigt tydliga afa-kopplingar. Du kan enkelt finna detta själv med en enkel googling.

Jag frågar igen. Vore det okej för dig om Realisten kör samma grej på dig och din familj och din närhet? Tycker du det eller inte?
Citera
2013-12-11, 17:06
Medlem
Bergakungens avatar
Citat:

Nu diskuteras detta i en bättre tråd, men jag bedömer att de fyra civilpersonerna INTE är OK att hänga ut med namn och foto. (Politikerna får skylla sig själva) Nu tvekar nog de som hängts ut att angripa Expressen därför att opinionsrekylen kan bli stark (de är ju inte riktigt rumsrena saker de lagt ut) men jag skulle tro att PO och PON kan anse dettaq vara förbi gränsen. Inte ens om man skulle bedöma det som skrivits som brottsligt skulle det gå an att skriva sådär om de som omskrivs inte är allmänintressanta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in