Citat:
Ursprungligen postat av
KulturBladet
Tror inte att det är så jävla härligt att bo i exempelvis Syrien just nu. Sverige har säkerligen ett väldigt generöst invandringssystem. Tror du att man sätter en filmkamera och ett journalist-crew bakom varje invandrare man skickar hem eller? pff. Precis, det händer att folk får nej och då tar man sitt skit sen drar man hem, det är väl ingen som sagt annat och även om någon sagt annat så följer väl migrationsverket svensk lag, inte sant? Det är inte Aftonbladet som bestämmer, det hoppas jag att du förstår. Eftersom jag inte kan några siffror på hur många som "fejkar" sin ålder etc. Så får du gärna presentera något annars antar jag att det är röv snack.
Slutligen hur fan kan man önska folk döden, som dessutom är oskyldiga när bristen ligger i vår lag och vårt land.
Förstår inte vad du menar med det sista.
edit; Jag tycker absolut inte att det är okej att fejka sig in.
Det finns ett flertal rapporter från bland annat Norge dr man undersökt den riktiga åldern på dessa "baaaarn!!!" genom tänderna och handlederna. Dom ljög i oerhört många fall. Att dom är ensamma är ju heller ofta inte sant, eftersom familjen och släkten kommer efter när permanent uppehållstillstånd är klart.
Förstår du inte vad jag menar med det sista? Dom som följde beslutet enligt vår lag, accepterade det lugnt och åkte hem. Tackade för att dom ändå fått vara här och ansöka och aldrig klagat på vår mat. Är det inte för jävligt mot dom att tillåta vissa stanna för att dom skriker högljutt, slänger sina pass, påstår sig komma att bli mördade utan belägg, klagar på maten och matvägrar för att dom inte respekterar våra lagar trots ett av världens mest generösa invandringssystem som ändå inte räckte för deras obefintliga skäl.
Syrien? Dom därifrån får redan stanna och alla som har flyktingskäl får redan per automatik stanna i Sverige. Påstår du något annat? Sverige följer flera konventioner vilket gör att en flykting per automatik får stanna här.
Det är inte bara våra lagar det är fel på. Det är minst lika mycket fel på inställningen hos folk som betalar 150.000:- för att smugglas hit, slänger sina pass och identitetskort, ljuger om sin ålder, ljuger om att dom är ensamma, ljuger om att dom kommer bli mördade, låtsas att dom inte vet vilket land dom är ifrån för att sedan grina när det blir svårutrett och dom kanske skickas fel vilket bara är deras eget fel för att dom låtsats att dom inte vet varifrån dom är

Det är ju ett bedrövligt och patetiskt agerande!

Att sen matvägra på det hela och klaga på boendestandarden, det verkar inte finnas några gränser för vissa som vill komma hit!
...och jo, hade folk som inte fått stanna här blivit mördade så kan du RÄKNA med att tidningarna hade gjort enorma artikelserier om detta. Såna chanser hade inte missats för allt i världen!