2013-12-11, 14:23
Medlem
tvantenns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ilikepancakes
Är Arcade Fire headlinermaterial? Känner att jag verkligen inte har koll på kidsens musik idag
Oja, ett av världens största indiepop-band, om kanske inte det allra största. Vet dock inte hur stora de är här i Sverige. Men de är headline på varje festival de spelar på, inget snack om saken.
Jag har aldrig lyssnat in mig på AF utan mest lyssnat på två låtar av dem, som förvisso är helt fantastiska. Men om jag skulle lyssna in mig på deras musik är jag nästan säker på att jag skulle börja tycka om materialet. Men jag hoppas faktiskt på något roligare än Arcade Fire imorgon.

Detta är ett helt fantastiskt liveklipp med Arcade Fire: http://www.youtube.com/watch?v=5OmMPaLmxKg
Citera
2013-12-11, 14:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tvantenn
Oja, ett av världens största indiepop-band, om kanske inte det allra största. Vet dock inte hur stora de är här i Sverige. Men de är headline på varje festival de spelar på, inget snack om saken.

Tänkte bara att festivalen har 3 headliners och de borde iaf vara av storleken att de själva åtminstone skulle sälja ut globen, men det kanske de skulle?
Hade aldrig hört talas om dem innan jag hörde nån låt på radio som jag ogillade, Reflektor tror jag den heter.
Men jag är 30+ och det är inte min generations musik, så vad vet jag
Jag har dock svårt att tro att de har en headliner som så gott som bara drar ynglingar. Det känns mer Stoxa över det.
Citera
2013-12-11, 14:37
Medlem
tvantenns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ilikepancakes
Tänkte bara att festivalen har 3 headliners och de borde iaf vara av storleken att de själva åtminstone skulle sälja ut globen, men det kanske de skulle?
Hade aldrig hört talas om dem innan jag hörde nån låt på radio som jag ogillade, Reflektor tror jag den heter.
Men jag är 30+ och det är inte min generations musik, så vad vet jag
Jag har dock svårt att tro att de har en headliner som så gott som bara drar ynglingar. Det känns mer Stoxa över det.
Ja, jo.. Det beror väl lite på hur man ser på saken, om det är sex headliners eller tre headliners och tre extremt starka sublines.
Ja, de har en låt som heter Reflektor, som även den senaste plattan heter. Har dock inte lyssnat på varken låten eller skivan, så kan inte direkt yttra mig om det.

Jo, men Stoxa kanske inte blir av överhuvud taget iår då FKP Scorpio tagit bort festivalen från deras hemsida. Vet inte riktigt vad som kommer att hända.
Tror absolut inte att Arcade Fire bara drar ynglingar, utan de har nog fans i alla möjliga åldrar.
Citera
2013-12-11, 14:49
Medlem
zaaph1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MachineHeadXXX
Vad kan man egentligen förvänta sig när det är svenska soloakter? Det finns ju liksom inte så många av dem heller så nog visste man att det skulle bli ett tråkigt släpp.
Mjo men finns betydligt roligare soloartister i Sverige än dessa imo
Citera
2013-12-11, 15:06
Bannlyst
Helt okej släpp ändå. Melissa horn sjunger fint och bra. Frågan är ju om det passar in. Laleh helt okej med. Dessutom får de väl löst lite av problemet med att många klagade i media över hur mansdominerat det var förra året
Citera
2013-12-11, 15:25
Medlem
Jag verkar inte vara den enda som är lite besviken på dagens släpp. Men jag gick inte in med så höga förhoppningar, är inget fan av svenska solo-artister. Men bättre än dessa finns det , tycker jag!
Det är väl Daniel Adams Ray som jag skulle kunna kolla på , då jag följde hans rap-karriär och gillade han då. Så kan faktiskt titta på han även han inte kör rap längre.

Ser fram emot morgondagen och fredagen. Men mest så ser jag fram emot rap:en..

Någon av Red Hot Chili Peppers, Tenacious D, Dimitri Vegas och Eminem, hade smakat bra!
Citera
2013-12-11, 15:30
Medlem
ludwiqs avatar
Vad tror ni om chanserna för Red Hot Chili Peppers? Lite av en drömbokning... Turnera de något i Europa?
Citera
2013-12-11, 16:15
Medlem
Kiltmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ludwiq
Vad tror ni om chanserna för Red Hot Chili Peppers? Lite av en drömbokning... Turnera de något i Europa?

Dom ska spela 3 konserter i Sydamerika i vår, sen vet jag inte. Men det är väl inte totalt orimligt.
Citera
2013-12-11, 16:28
Medlem
Dindlys avatar
bråvalla ersätter hangarerna med ny scen.

http://www.nt.se/nyheter/artikel.aspx?articleid=9177464
Citera
2013-12-11, 16:32
Medlem
NeverArounds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lhukinen
DEADMAU5!
Hoppas verkligen på Deadmau5, har dock ingen koll på hans turné-planer om det nu finns något ute om det. Vet däremot att han håller på att jobba på en riktigt fet scenshow som jag gissar på skulle kräva en stor festival som Bråvalla för att köra. Räcker inte med Summerburst eller något i den stilen isåfall.
Citat:
Ursprungligen postat av Dindly
bråvalla ersätter hangarerna med ny scen.

http://www.nt.se/nyheter/artikel.aspx?articleid=9177464
Diggade verkligen tältscenen under C2Cs spelning, men tycker det var ett bra beslut att ta bort den. Hade inte förvånat mig om någon skulle dött under Dada Lifes spelning, men den spelningen var ju som gjord för att det skulle bli för trångt!
Citera
2013-12-11, 16:50
Medlem
Smurfffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NeverAround
Diggade verkligen tältscenen under C2Cs spelning, men tycker det var ett bra beslut att ta bort den. Hade inte förvånat mig om någon skulle dött under Dada Lifes spelning, men den spelningen var ju som gjord för att det skulle bli för trångt!

Fast nu är det ju inte tältscenerna man ska ta bort utan dom ännu mindre hangarerna.
Har dock ingen aning om hur små dom var då jag aldrig lyckades hitta dit. Det kan ha berott på att jag va full men jag väljer att skylla på dålig skyltning!
Citera
2013-12-11, 16:52
Bannlyst
Finns det någon chans att få se zz top tror ni?

Hoppas fan på att dropkick murphys bokas!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in