2013-12-11, 14:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av torrenttobbe
Hur menar du att det är tur att jag föddes i Sverige?
Har ingenting med tur att göra. Mina föräldrar, deras föräldrar osv har slitit i det här landet i århundraden för att ge mig så bra förutsättningar som möjligt.
Förstår inte hur det har med tur att göra

Det jag mena med turen är inte just du, jag menar då generellt att vi som är födda här i Sverige har haft tur att vi är födda här. Det handlar inte om generationer etc. FYI det är skitsnack det du säger att din förfader slitit i det här landet i århundraden, det här landet blev vad det blev utav industrialiseringen och billig arbetskraft från massinvandring. Ingenting som dina förfädrar har slitit för att bygga upp. Långt ifrån.
Citera
2013-12-11, 14:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aegishjalmr
Och när jag påstod jag att det nuvarande globala utsugningssystemet är av godo? Tvärtom, jag vill se den globala rovkapitalismen strimlad i småbitar!

Men vi pratar ju om Afrikas befolknings naturresurser, inte om några enstaka män, så jag förstår inte hur du kan dra upp olja etc, när som naturresurser vi menade saker som behövs för att överleva, t.ex. salt, vatten, mat.
Citera
2013-12-11, 14:59
Medlem
torrenttobbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av godisbitn
Det jag mena med turen är inte just du, jag menar då generellt att vi som är födda här i Sverige har haft tur att vi är födda här. Det handlar inte om generationer etc. FYI det är skitsnack det du säger att din förfader slitit i det här landet i århundraden, det här landet blev vad det blev utav industrialiseringen och billig arbetskraft från massinvandring. Ingenting som dina förfädrar har slitit för att bygga upp. Långt ifrån.
Vad menar du? Att jag och mina föräldrar osv är födda här är ju såklart inte TUR det är ju en naturlig händelse pga deras hårda arbete för att få sina barn att överleva.
Så nu menar att man inte slet innan industrialiseringen?
Massinvandring
Ge mig gärna lite källor och din definition av MASSinvandringen som har byggt upp Sverige.
Du måste ju kunna styrka det du påstår.
Citera
Medlem
Nu handlar det inte främst om att vi måste brösta upp oss och gå runt till alla och säga att vi älskar Sverige. Vi vill att det här landet ska tillhöra oss och de som delar våra gener och vår historia, såsom det alltid har varit, och inte att det ska skänkas bort till diverse lycksökare som segregerar stad efter stad och gör dem oigenkännliga.

Jag kan helt enkelt inte se perspektivet hos de som anser att detta är rätt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aegishjalmr
Det är inga större skillnader mellan Sverige och Tyskland, samma kulturmarxistiska likhetsdoktriner där som här. Skälet till att jag är nationalist beror på att jag värdesätter det andliga kulturella arv som vi bär med oss genetiskt, det kräver etnisk och rasmässig överlevnad. All utveckling är inte av godo, om du utvecklar en tumör i ändtarmen så tvivlar jag på att du skulle uppskatta det.

Och ändå har Tyskland då mycket bättre struktur även fast det nu är multikulti och bara 70 år efter kriget? Tyskland har byggt upp så mycket tillsammans. Det är otroligt stor skillnad på tyskar och svenskar däremot. Men hur kan du säga att du är nationalist? Dina gener och Sverige är 2 olika saker
Citera
2013-12-11, 15:01
Medlem
Citat:
Vad menar du? Att jag och mina föräldrar osv är födda här är ju såklart inte TUR det är ju en naturlig händelse pga deras hårda arbete för att få sina barn att överleva.
Så nu menar att man inte slet innan industrialiseringen?
Massinvandring
Ge mig gärna lite källor och din definition av MASSinvandringen som har byggt upp Sverige.
Du måste ju kunna styrka det du påstår.

Absolut är det TUR, det är ju fortfarande tur att dina förfädrar kom hit, de måste ju ha kommit någon gång så någonstans ligger turen jag pratar om. Absolut slet man innan industrialiseringen, man slet hårdare också. Men Sverige innan industrialiseringen och Sverige efter är 2 olika saker.

Läs boken: Garpar, gipskatter och svartskallar : invandrarna som byggde Sverige. Ifall du vill lära dig utav massinvandring
Citera
2013-12-11, 15:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anders-Lundgren
Nu handlar det inte främst om att vi måste brösta upp oss och gå runt till alla och säga att vi älskar Sverige. Vi vill att det här landet ska tillhöra oss och de som delar våra gener och vår historia, såsom det alltid har varit, och inte att det ska skänkas bort till diverse lycksökare som segregerar stad efter stad och gör dem oigenkännliga.

Jag kan helt enkelt inte se perspektivet hos de som anser att detta är rätt.

Men varför kan inte detta land tillhöra alla? varför ska det tillhöra oss? Är det inte bättre ifall vi delar med oss av vår mark till alla människor? Kolla kina t.ex. Max 1 barn/par för att de är överbefolkade.
Citera
2013-12-11, 15:03
Bannlyst
Jag kallar mig inte nationalist men jag kan besvara lite av dina frågor. Det är inga konstigheter att man uppskattar Sverige som land. Vad finns att inte uppskatta? Vi har en ekonomisk stabilitet i landet som privatperson. Det går ingen riktig nöd på oss. Landskapet är fint och vi har stor variation i vädret. Det är nätt och jämt så vi behöver åka utomlands. Vi har ruskiga vintrar med meter av snö och sommaren kan fläcka oss bruna utan att vi behöver kämpa nämnvärt. Att älska ett land tror jag inte direkt på utan snarare att man uppskattar landet i fråga. Jag känner en samhörighet med svenskar. Det kulturella och historiska spelar ju givetvis in. Ingenting säger att Sverige på något vis ska vara bättre, men det är BRA för mig, och så vill jag behålla det.

Vill jag uppleva andra kulturer vill jag ta ut mina semesterveckor, vad jag däremot inte vill är att dela en vardag med andra kulturer när jag är van och uppskattar det som det är. Jag är ingen banbrytare jag inte.
Citera
2013-12-11, 15:08
Medlem
PH1s avatar
Citat:
"Vår unika kultur" du är ju mer än bara pinsam. Sverige är allas land, Jorden är till alla, inte bara de som haft turen att blivit tillkomna i ett land som har det bättre än ett annat!

Tur?

Det är inte en slump att man föds till den man är, utan det är resultatet av miljarder år av evolution, våra förfäders kamp för livet långt innan det ens fanns människor, och ett resultat av våra i tiden mer nära förfäders slit och kamp för överlevnad och för sina avkommor. Du är en produkt av dina föräldrars, deras föräldrars och i sin tur deras föräldrars, gener och arbete. Om inte de hade funnits så hade du inte funnits. Du hade inte varit en kanin eller babian.

Det är upp till varje ny generation och till varje individ att förvalta sitt arv och att dra sitt strå till stacken för att ge ett bättre arv till nästa generation. Det gäller inte bara svenskar, utan alla inom varje folk bär ansvaret för både nutiden och framtiden. Vi bär inte ansvaret bara för oss själva, utan som det sociala flockdjur som människan är, så bär vi även ansvar för vår flock (familjen och folket) och för de naturliga revir vi befinner oss i (hemmet, nationen), liksom även det samarbete vi måste ha med andra flockar vi måste ha för att lösa större problem som miljön m.m.

Det är lätt att sitta och gotta sig när man har det bra och strunta i sitt ansvar, men vårt välstånd är inte skänkt från ovan, utan är ett resultat av vårt släktleds hårda ansvarstagande arbete och kamp.

Det är inte en slump att det finns raser och folk som har det sämre välståndsmässigt. Det är samma evolutionsprocesser som ligger till grund där. När man inte har den biologiska intelligensen att skapa högstående civilisationer, när man lever bland sjukdomar och har stor konkurrens om födan, så gäller överlevnaden att skaffa så många avkommor som möjligt. Det är ingen slump att spyflugor inte har rymdteknologi men ändå effektivt överlever som art.
Citera
2013-12-11, 15:08
Medlem
Citat:
Vilket jävla skräpinlägg.
Du tycker att jag ska läsa en hel bok för att få en källa på massinvandring som byggde Sverige?
Du är inte så bra på det här va?
Bäst jag kallar dig en dum jävla fitta så du inte skriver till mig mer.

Nejdå men du bad mig om en källa så jag gav dig en källa, sen om du inte orkar läsa skiten betyder väl bara att du inte bryr dig så mycket om hur Sverige byggdes som du vill få andra o tro.

Njae rapporterar dig hellre o hoppas på att det blir en varning för förtal.

Må bäst
Citera
2013-12-11, 15:13
Medlem
Citat:
Men varför kan inte detta land tillhöra alla? varför ska det tillhöra oss? Är det inte bättre ifall vi delar med oss av vår mark till alla människor? Kolla kina t.ex. Max 1 barn/par för att de är överbefolkade.
Varför ska vi göra det? Det dröjer inte många årtionden till dess att vi är ett utdöende folk i och med att vår majoritetsbefolkning och autonomi sjunker drastiskt parallellt med att tiotusentals främlingar årligen slår rot här. De har sina egna homogena länder, så det finns ingen anledning till att vi ska göra våra länder blandade och eventuellt radera oss själva ur existens.
Citera
2013-12-11, 15:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PH1
Tur?

Det är inte en slump att man föds till den man är, utan det är resultatet av miljarder år av evolution, våra förfäders kamp för livet långt innan det ens fanns människor, och ett resultat av våra i tiden mer nära förfäders slit och kamp för överlevnad och för sina avkommor. Du är en produkt av dina föräldrars, deras föräldrars och i sin tur deras föräldrars, gener och arbete. Om inte de hade funnits så hade du inte funnits. Du hade inte varit en kanin eller babian.

Det är upp till varje ny generation och till varje individ att förvalta sitt arv och att dra sitt strå till stacken för att ge ett bättre arv till nästa generation. Det gäller inte bara svenskar, utan alla inom varje folk bär ansvaret för både nutiden och framtiden. Vi bär inte ansvaret bara för oss själva, utan som det sociala flockdjur som människan är, så bär vi även ansvar för vår flock (familjen och folket) och för de naturliga revir vi befinner oss i (hemmet, nationen), liksom även det samarbete vi måste ha med andra flockar vi måste ha för att lösa större problem som miljön m.m.

Det är lätt att sitta och gotta sig när man har det bra och strunta i sitt ansvar, men vårt välstånd är inte skänkt från ovan, utan är ett resultat av vårt släktleds hårda ansvarstagande arbete och kamp.

Det är inte en slump att det finns raser och folk som har det sämre välståndsmässigt. Det är samma evolutionsprocesser som ligger till grund där. När man inte har den biologiska intelligensen att skapa högstående civilisationer, när man lever bland sjukdomar och har stor konkurrens om födan, så gäller överlevnaden att skaffa så många avkommor som möjligt. Det är ingen slump att spyflugor inte har rymdteknologi men ändå effektivt överlever som art.

Så då jag håller med om vissa grejer och inte om andra grejer så vill jag ta upp det jag störde mig mest på och det är när du säger att det inte är en slump att vissa har det sämre än andra, absolut inte, det är först och främst geografin. Har ingenting med någonting annat att göra, sedan när du snackar om raser får mig bara o vilja spy, när folk tror att blond och blåögd är arier. Men det har som sagt mest med vilka resurser man har, då vi människor inte anpassar oss till jorden som andra djur.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in