2013-12-10, 15:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CpReka
Av den enkla anledningen att oftast har någon på avdelningen en rakaparat men inga skillz som frisör. Och man vill inte se ut som en ovårdad pundare.

Edit: stavfel, inte lärt mig skriva på plattan.

haha så sant så!
Citera
2013-12-10, 16:02
Medlem
CpRekas avatar
Fattar inte varför folk verkar tro det är massa respekt skit osv på kåken. Visst det händer att det kommer lallare som tror sig vara bättre än alla andra, men då finns det elva killar till som hjälps åt att plocka ner denna på jorden igen.
Alla vill sitta av sin tid och komma hem till sina repektive så fort som möjligt, ibland blir det självklart bråk, vilket säger sig själv, men dom flesta ger sig efter en knall och påbackning på straffet.

Visst, folk sitter och ljuger ikapp och sexbrottslingsr är gemensama fiender, men annars flyter dagarna på utan större insidenter.
Citera
2013-12-10, 16:13
Medlem
CpRekas avatar
Vill passa på att slå hål i två andra myter, ena att det ska vara en stor majoritet invandrare på våra anstallter, det vill jag inte påstå. Suttit tre gånger i fängelse, och jag vill påstå att den stora majoriteten är svenskar, men med tanke på hur det ser ut på utsidan där vi svenskar har kraftig majoritet vore det konstigt om det vore annars.

Sen för det andra att plitarna ses som fiender är skitsnack med, dom är där och gör sitt jobb, och dom som sitter vet varför dom sitter. Samma regler som gäller på utsidan, bemöt folk med respekt respekterar folk dig.
Citera
2013-12-10, 18:36
Bannlyst
Citat:
Av den enkla anledningen att någonstans om man får frågaar någon på avdelningen en rakaparat men inga skillz som frisör. Och man vill inte se ut som en ovårdad pundare.

Edit: stavfel, inte lärt mig skriva på plattan.
Tack för att du tog tid & svara. Vart har du suttit någonstans om man får fråga?
Citera
2013-12-10, 23:33
Medlem
CpRekas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dogeatsdog
Tack för att du tog tid & svara. Vart har du suttit någonstans om man får fråga?

Ersboda två gånger och sörbyn.
Citera
2013-12-10, 23:49
Medlem
KriminalvardenKVs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dogeatsdog
Varför har många rakade huvuden av dom intagna? Vet att en del tvingas raka sig av andra fångar. Nåt maktspel?

Det är enkelt och skönt bara, kostar med frisören, på en avdelning finns allti nån som har rakapparat så då kör alla me sån.
Citera
2013-12-10, 23:52
Medlem
KriminalvardenKVs avatar
Citat:
Vill passa på att slå hål i två andra myter, ena att det ska vara en stor majoritet invandrare på våra anstallter, det vill jag inte påstå. Suttit tre gånger i fängelse, och jag vill påstå att den stora majoriteten är svenskar, men med tanke på hur det ser ut på utsidan där vi svenskar har kraftig majoritet vore det konstigt om det vore annars.

Sen för det andra att plitarna ses som fiender är skitsnack med, dom är där och gör sitt jobb, och dom som sitter vet varför dom sitter. Samma regler som gäller på utsidan, bemöt folk med respekt respekterar folk dig.

det är mycket invandrare som sitter men de är inte så över-representerade som vissa vill få det att verka som, det är snarare uppblandat väldigt mycket. finns svennar, asiater, juggar, afrikaner, östeuroper allt mellan himmel o jord.

jo, plitarna har vi alltid sett som fienden. vet inte var du satt men på riktiga kåkar så pratar du med domm om det behövs, om nåt är oklart med en hemställan eller om nåt behövs men ingen är vänligt inställd till dom och mer än nödvändigt umgås man inte med dom alls, det ska du ha klart för dig.
Citera
2013-12-11, 00:13
Medlem
CpRekas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KriminalvardenKV
det är mycket invandrare som sitter men de är inte så över-representerade som vissa vill få det att verka som, det är snarare uppblandat väldigt mycket. finns svennar, asiater, juggar, afrikaner, östeuroper allt mellan himmel o jord.

jo, plitarna har vi alltid sett som fienden. vet inte var du satt men på riktiga kåkar så pratar du med domm om det behövs, om nåt är oklart med en hemställan eller om nåt behövs men ingen är vänligt inställd till dom och mer än nödvändigt umgås man inte med dom alls, det ska du ha klart för dig.

Well, då tänker du inte som mig. Jag ogillar polisen åklagaren och dommaren, deras jobb är att få mig i fängelse, men då jag ändå sitter där varför ska jag vara arg på dom som faktiskt ser till att man "har det bra" där man sitter? Jävlas du med dom jävlas dom tillbaka..
Citera
2013-12-11, 07:56
Medlem
KriminalvardenKVs avatar
Citat:
Well, då tänker du inte som mig. Jag ogillar polisen åklagaren och dommaren, deras jobb är att få mig i fängelse, men då jag ändå sitter där varför ska jag vara arg på dom som faktiskt ser till att man "har det bra" där man sitter? Jävlas du med dom jävlas dom tillbaka..

frågan var inte vad bara du tänker utan hur flesta fångar tänker och de flesta intagna avskyr plitarna. Du kanske satt på låg säkerhetsklass? Det är plitarna som dagligen trakaserar och jävlas med intagna så alla intagna är enade i sin avsky mot plitarna, om du då som ensam fånge börjar gulla med nån plit kan du råka riktigt illa ut.
Citera
2013-12-11, 09:44
Bannlyst
Citat:
frågan var inte vad bara du tänker utan hur flesta fångar tänker och de flesta intagna avskyr plitarna. Du kanske satt på låg säkerhetsklass? Det är plitarna som dagligen trakaserar och jävlas med intagna så alla intagna är enade i sin avsky mot plitarna, om du då som ensam fånge börjar gulla med nån plit kan du råka riktigt illa ut.

Är dom inte rädda att åka på stryk av vänner till intagna?
Citera
2013-12-11, 12:28
Medlem
CpRekas avatar
Citat:
Handlar inte om att gulla, men face it, intagna behöver plitar, man lever i symbios med dem, dvs accepterar läget.
Citera
2013-12-11, 12:31
Medlem
CpRekas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalasbyxmannen
Är dom inte rädda att åka på stryk av vänner till intagna?
Att spöa en plit för han gör sitt jobb är som att spöa brevbäraren för han kommer med reklam.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in