2013-12-11, 10:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rayravioli
Jag vill inte vara gnällig, men kan du inte försöka redogöra lite tydligare för vad du menar. Dina argument riskerar att helt gå förbi oss när du, som i det här inlägget, citerar dig själv och lägger till en kort kommentar. Om du verkligen menar att MB borde granskas mer systematisk kan du väl föregå med gott exempel.

I all välmening. Jag tar gärna del av alla synvinklar på det här fallet, även när de avviker från mina egna antaganden om vad som hänt.

Ok, tack för att du berättar det. Är det fel att citera sig själv ;-)? Jag förstår vad du menar men tycker att jag och många andra som har insett att MB har något att dölja har varit rätt tydliga med att beskriva varför(ex. genom att hänvisa till sms, FUP etc.) i tidigare inlägg.

Läs gärna de inläggen. Är det fortfarande oklart eller om du har fler frågor får du gärna skicka ett meddelande till mig eller ett nytt inlägg så kan jag förklara mer ingående exakt hur jag resonerar och varför!
Citera
2013-12-11, 10:19
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av giveawayyourlove
Bilen var fortfarande olåst!!!

Troligtvis var bilen låst, precis som KJ hävdat INNAN han fick reda på att de hittat blodet i bilen.
Citera
2013-12-11, 10:22
Medlem
Flutters avatar
Citat:
Mr Fold
"Det är klart att det var så här blodbesudlingarna uppkom. Vatchareeya stod lutad över KJ:s bagageutrymme och skar sig med kniv så det droppade på både mattan och listan."

Sorry men dina resonemang är långt ifrån realistiska. Förstår att du var ironisk här men det är uppenbart var du vill komma MrFold....!!!!!!!!

-Det här handlar om en MORDutredning, en allvarlig sådan..

Det krävs inte särskilt mycket blod för att det ska ge utfall......................................
FUP sidan 307, bild 6
Citera
2013-12-11, 10:25
Medlem
17:04 Bangsuan skickar SMS till Berg
17:09 Bangsuan har ett misslyckat samtal till 112
Telefonen befinner sig under basstationen som täcker KJs hemadress

17:28 Berg skickar SMS till Bangsuan
17:42 Bangsuan skickar SMS till Berg
17:43 Bangsuan skickar SMS till Berg
17:46 Berg skickar SMS till Bangsuan
17:47 Bangsuan skickar SMS till Berg
18:07 Bangsuan skickar SMS till Berg
18:13 Berg skickar SMS till Bangsuan
18:21 Bangsuan skickar SMS till Berg
18:40 Bangsuan skickar SMS till Berg
19:31 Berg skickar SMS till Bangsuan

20:32 Bangsuans telefon byter nät från 3G till 2G. Telefonen är påslagen
20:38 Bangsuans telefon byter nät från 2G till 3G. Telefonen är påslagen
23:48 Växeln ropar på telefonen av okänd anledning (ingen slutsats kan dras)
23:52 Växeln ropar på telefonen av okänd anledning (ingen slutsats kan dras)

MB sa väl i förhöret att han bara skickade ett sms(jag jobbar) till VB under den här tiden?
Det stämmer uppenbarligen inte...

Va heter de som MB och AN var på restaurangen med under lördagen?

Kan det vara så att VB ville ses och snacka men det ville/orkade inte MB. VB hotade med att polisanmäla Berg för hot (ev våldtäkt?), samt berätta allt för frun och bevisen fanns i hennes telefon. Hon skrev, jag ringer 112 nu för jag känner mig hotat av AN och dig..(hon förvarnade honom för att hon brydde sig om honom trots allt) och att MB sen skrev förlåt och att jag kommer och möter upp dig så "snackar vi" och "reder ut" det här.

ANs uttalanden på facebook samt MBs sms under måndagen får mig att misstänka att det visste om att VB var död samt att de tyckte att det var jävligt skönt och lustfyllt.
Citera
2013-12-11, 10:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flutter
FUP sidan 307, bild 6

Det kan vara blod + smuts och rost.
Citera
2013-12-11, 10:30
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Det kan vara blod + smuts och rost.
Det framgår inte ens att fläcken är testad för blod. Det kan vara smuts och rost.
Citera
2013-12-11, 10:53
Medlem
Citat:
Kan det vara så att VB ville ses och snacka men det ville/orkade inte MB. VB hotade med att polisanmäla Berg för hot (ev våldtäkt?), samt berätta allt för frun och bevisen fanns i hennes telefon. Hon skrev, jag ringer 112 nu för jag känner mig hotat av AN och dig..(hon förvarnade honom för att hon brydde sig om honom trots allt) och att MB sen skrev förlåt och att jag kommer och möter upp dig så "snackar vi" och "reder ut" det här.

Tror du ens själv på detta? Känns det trovärdigt, utifrån vad vi vet om de här personerna genom förhör, Facebookdialoger, sms och vittnesmål? Om du trots allt tycker det, så faller alltså alla såna här resonemang om "de försvunna SMSen" och att de skulle innehållit uppgifter om ett hemligt möte MB/VB på sin egen orimlighet, givet teknisk bevisning.

Sök i tråden på "IBAS" och läs de inläggen.
Citera
2013-12-11, 11:04
Medlem
rayraviolis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Det framgår inte ens att fläcken är testad för blod. Det kan vara smuts och rost.

Det här tolkar jag som att besudlingen på bagageluckans kant testades för blod.

"Två tops – babageluckan, vä insida, kant (S078). Resultatet talar extremt starkt för att blodet/DNA:t kommer från Bangsuan (grad +4), om man bortser från möjligheten att det kommer från en nära släkting." (s. 308)
Citera
2013-12-11, 11:09
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rayravioli
Det här tolkar jag som att besudlingen på bagageluckans kant testades för blod.

"Två tops – babageluckan, vä insida, kant (S078). Resultatet talar extremt starkt för att blodet/DNA:t kommer från Bangsuan (grad +4), om man bortser från möjligheten att det kommer från en nära släkting." (s. 308)
Du har rätt. Fläcken är testad för blod, my bad.
Citera
2013-12-11, 11:24
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ok, tack för att du berättar det. Är det fel att citera sig själv ;-)? Jag förstår vad du menar men tycker att jag och många andra som har insett att MB har något att dölja har varit rätt tydliga med att beskriva varför(ex. genom att hänvisa till sms, FUP etc.) i tidigare inlägg.

Läs gärna de inläggen. Är det fortfarande oklart eller om du har fler frågor får du gärna skicka ett meddelande till mig eller ett nytt inlägg så kan jag förklara mer ingående exakt hur jag resonerar och varför!

Du slår in öppna dörrar utan att begripa det. Tror du inte att jag och alla andra som anser att rätt person sitter häktad och snart är dömd för mordet också har begripit att MB velat dölja saker. Frågan är bara vad och där går meningarna isär. Vi anser att hans beteende kan förklaras med att han försökte dölja sin otrohetsrelation (hur många tror du inte ljugit om sådant i olika sammanhang genom historien?) och senare av olika skäl försöker "spela ner" den.

Sen bestämmer ni er helt godtyckligt och utan bevis för att hans svårigheter med att minnas exakt vad som stod i SMS:en "måste" vara ett bevis på att han ljuger och vill dölja något. Som om en person som under några månader fick tusentals SMS (långa och korta, gulliga och upprörda om vartannat) från en person så där rent allmänt bara MÅSTE komma ihåg exakt vad som stod i dem. Men visst - det blir ett jättefint cirkelbevis att foga till er allmänna bild av MB. Han ljuger - alltså ljuger han!

Sen gör ni pusslet komplett genom att lägga till helt godtyckliga förklaringar till varför ett - antagligen - ordinärt SMS skickas på måndagen och varför en kvinna som just fått veta att hennes man gått bakom hennes rygg och knullat med en liten 20-åring som nu är försvunnen inte kan behärska sin bitterhet och ilska, utan går in på Facebook och skriver ett par elaka kommentarer.

Rent intellektuellt är detta inget annat än patetisk smörja.

Du har också frågan om den låsta bilen som blev olåst efter blodfynden kvar att kommentera.
Citera
2013-12-11, 11:27
Medlem
Flutters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Smuts och/eller rost (utanpå lacken), som matchar placeringen där man hittat (borttorkat?) blod på listen?

Men, jo, det KAN vara smuts, eller rost, eller ketchup (har någon sett något kvitton om KJ handlat ketchup?), eller färg från något målat airsoftvapen, eller smink från en transvestit, eller gammal kebabsås.

EDIT:
Såg just rayraviolis kommentar och ditt svar på den. Vet att vi har haft den här diskussionen förut, och då gick tankarna kring om det var blod eller smuts/rost med lite blod inblandat. (Vilket jag inte tyckte lät troligt.)
Senast redigerad av Flutter 2013-12-11 kl. 11:30.
Citera
2013-12-11, 12:04
Medlem
Jag personligen tror att KJ försöker få det att peka mot MB. Ett smart drag isf, eftersom dom hade kontakt den kvällen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in