2013-12-11, 09:20
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sailfish
Det finns ingenting som motsäger att FS kan ha lagt in en kontakt som heter "Greath Death" i telefonen.
Du har aldrig funderat på varför inte FS tipsade polisen om denna telefon?
Han fick ju frågan otaligt många gånger vad som kan ha hänt henne, alla sökte efter henne osv.

VARFÖR TIPSAR INTE FS POLISEN OM FIRMAMOBILEN??!!
Svara på det

Polisen anser att telefonen är oviktig, och hennes dejt den 28 juli gick igenom Ericsson mobilen.
Surprise den smög hon sig inte med..... Och luftslottet som byggs upp har ingen som helst relevans för de graverande omständigheterna som rör Fredrik Svensson. Det är sidosvammel utan minsta värde.
Senast redigerad av MrsMagoo 2013-12-11 kl. 09:22.
Citera
2013-12-11, 09:24
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Jaha, och då Marinas bil stod på pendeln den 28 juli va hon hemma då eller hur tänkte du ?
Eller du tänkte kanske inte alls?
Det är ingen som har påstått att Marinas bil stod på parkeringsplatsen vid pendeltågsstationen 28 juli. En bil som liknade Marinas stod på norra parkeringen. Marinas bil anträffades på södra parkeringen.
Citera
2013-12-11, 09:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Dockland
Synk med datorkontakter/mail-leverandtör ex. Google.

Med en Nokia 5100 ?
Det tror jag inte går.
Citera
2013-12-11, 09:33
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sailfish
Sluta sprid desinformation. Det finns absolut inga som helst bevis, spår eller ens antydningar till att Marina träffat "en massa skumma typer" som hennes fd labile inneboende påstår.

Det var väl det som hennes syster C oroade sig för när M var försvunnen?
Citera
2013-12-11, 09:46
Medlem
KluvenTungas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pastakrydda
FS hör däremot till den typen av män Marina var svag för. Lite spännande män sådär...Hon tyckte det var spännande att FS hade ett kriminellt förflutet och hade förlorat sitt körkort.
Citat:
Ursprungligen postat av Pastakrydda
Ja men nu bemötte jag en annan skribent med mitt morgoninlägg här. Sen undrade Smålandstintin om min tanker kring det jag skrev och jag svarade på det.

De orden jag skrev kommer från Marinas syster. Hon vet om brevet. Brevet var gammalt vid försvinnandet. Marina sökte sig till den sortens män. Hon sökte spänning, som många andra kvinnor som gått detta öde till mötes.
FS är alltså som klippt och skuren att vara en kandidat till Marinas öde. Vi är överens.
Citera
2013-12-11, 09:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av KluvenTunga
FS är alltså som klippt och skuren att vara en kandidat till Marinas öde. Vi är överens.

Visst, men nu har Polisen rett ut honom i 3 års tid. Resultat: u.a.

Dags att vidga vyerna, listorna är klara ?
Citera
2013-12-11, 09:56
Medlem
MrsMagoos avatar
ÅM 2013/0544
Yttrande i Högsta domstolens mål Ö 1752-13; FS angående mord
Högsta domstolen har berett mig tillfälle att yttra mig över motpartens
skriftliga förklaring i målet.

Advokat H har begärt vissa uppgifter ur den tidigare utredningen. Dessa
uppgifter har vidarebefordrats till honom. För ordningens skull överlämnas
samma material till Högsta domstolen för att utgöra ytterligare underlag för
domstolens bedömning.

I förklaringen anförs att under den tidigare utredningen har polis och åklagare
inte sökt efter andra datorer eller mobiltelefoner som MJ kan haft tillgång till,
trots att viss indikation på en sådan möjlighet framkom under de tidigare
förhandlingarna.

Det är självklart att noggranna efterforskningar görs för att kunna ta del av
telefon och datatrafik i en mordutredning. Jag har svårt att förstå vad det är
advokat H närmare refererar till. Möjligen kan man tänka sig att vad som avses
är vittnet KHs uppgift att den fordonsförare hon såg föreföll tala i mobiltelefon.
Eftersom MJs kända telefoner inte användes just då skulle detta kunna tyda på
att MJ förfogade över ytterligare en telefon. Som jag tidigare redovisat
talar denna omständighet, enligt min mening, istället för att det var
någon annan än MJ som KH iakttog

Av den undersökning som gjordes på fyndplatsen framgår att den bedömningen
gjorts att den inpaketerade kroppen med stor sannolikhet legat på platsen under
minst ett år. Vad som framförs i förklaringen i denna del är korrekt. Det har
inte gått att tekniskt bestämma tiden närmare. Bedömningen har gjorts mot
bakgrund av utseendet på de avhuggna granarna och den gran som växt på den
plats där emballaget låg, och som dött och torkat. Marken under presenningen
var beväxt med bl.a. mossa som hade dött, och ett lager mögel och
svampmycel täckte mossan. Gångar gjorda av gnagare fanns i marken, dessa
korresponderade med de gnagda hål som fanns i presenningen.

Det här är det enda man behöver beakta i det här fallet. Hansson påstår en massa om att man inte utrett mobiler och datorer. Well RÅ svarar och HD tar beslut ändå att resa fallet. Hansson blabbel gick inte hem.
Senast redigerad av MrsMagoo 2013-12-11 kl. 10:41.
Citera
2013-12-11, 09:58
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:

Ja, verkligen det är en utomordentlig statistiskt sett kandidat för mördartypen som begår mord i nära relation. Det finns inte så mycket om okända män som tar och mördar kvinnor och sen städar och fixar undan en kropp i över en vecka i kvinnans bostad.

Frågan är om den feta nya flickvännen Madde med ett vokabulär som en hamngubbe också är statistisk möjlig som en killergroupie? Eller är det så att hon va inblandad i det här på ett betydligt tidigare stadium än i oktober.
Hon är rund i ansiktet, blond bimbo, och ville pissa på Marinas grav.
Senast redigerad av MrsMagoo 2013-12-11 kl. 10:01.
Citera
2013-12-11, 10:09
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Ja, verkligen det är en utomordentlig statistiskt sett kandidat för mördartypen som begår mord i nära relation. Det finns inte så mycket om okända män som tar och mördar kvinnor och sen städar och fixar undan en kropp i över en vecka i kvinnans bostad.

Frågan är om den feta nya flickvännen Madde med ett vokabulär som en hamngubbe också är statistisk möjlig som en killergroupie? Eller är det så att hon va inblandad i det här på ett betydligt tidigare stadium än i oktober.
Hon är rund i ansiktet, blond bimbo, och ville pissa på Marinas grav.
Det har nog aldrig hänt och kommer aldrig att hända heller.
Citera
2013-12-11, 10:12
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnurra-pa-traden
Visst, men nu har Polisen rett ut honom i 3 års tid. Resultat: u.a.

Dags att vidga vyerna, listorna är klara ?
Då fanns ingen kropp påträffad. Finns nu som bekant och det avgör allt.
Med kroppen hittad omedelbums så hade FS inte haft en chans.

Behöver inte vidgas några vyer. Man ser redan vad man behöver se i det här ärendet.

Listorna är av noll värde.
Capishe?
Senast redigerad av Grandioso 2013-12-11 kl. 10:14.
Citera
2013-12-11, 10:15
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnurra-pa-traden
Med en Nokia 5100 ?
Det tror jag inte går.

Det går. Inte med Google kanske, men datorsynk har funnits åtminstone sedan 2000 på samtliga Nokias mobiler. Själv använde jag det alltid innan "smartphones" kom. Fast jag hade fler kontakter än det var i denna telefon.
Nästa alla jag kände och umgicks med på den tiden synkade telefonen med dator och medföljande synkprogramvara när det begav sig. Redundans.
Citera
2013-12-11, 10:21
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:

Ja du tolkar ju som du vill, det kan jag inte göra något åt. Vid tiden för mordet (ja det är ett mord, inte ett självmord) så sökte sig Marina till andra män. Hennes typ av män var av den lite mer "spännande" sorten. Någon sa att Marina inlett en ny relation med en ny man. Hon försökte under en kväll få till en dejt med flera män. En säger sig ha avtackat sig via SMS, tyvärr är det SMS:et borta så det vet man ju inte hur det ligger till med. Kanske stämmer. Kanske inte. Vem vet? Varför är han inte mer synad i sömmarna?

Jag vet inte vem som har mördat Marina. Inte ens polisen har lyckats komma fram till det med teknisk bevisning eller indicier hittills. Kanske har dom mer på fötterna nu, det vet vi inte. Men det har smusslats i den här utredningen och det ser inte bra ut.

Jag tycker det finns fler som passar in i den mallen du nu satte FS i genom mitt inlägg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in