2013-12-11, 00:18
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnurra-pa-traden
Inte av samma anledning som FS glömde hoppas jag ?
(FB) Marina Johansson spårlöst försvunnen i Spekeröd. Hittas mördad efter lång tid
Knappast. Mamma L börjar bli till åren. Det är en mer sannolik orsak.
Citera
2013-12-11, 00:20
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Den var känd. Mamma L ringde till den två gånger. Men glömde tydligen att berätta det för polisen.
Jag menar den fysiska telefonen (den som PF hittade).
Citera
2013-12-11, 07:14
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Jag menar den fysiska telefonen (den som PF hittade).
Det var den mamma L kände till och ringde till.
Citera
2013-12-11, 07:22
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sailfish
Sluta sprid desinformation. Det finns absolut inga som helst bevis, spår eller ens antydningar till att Marina träffat "en massa skumma typer" som hennes fd labile inneboende påstår.

Sid 509 i FUP

C*rina (Marinas syster) uppger i förhör: "Det Carina är orolig för är att Marina har träffat en man som gjort henne illa, då hon träffar väldigt många män med tunga problem och har konstiga sexuella läggningar."
Citera
2013-12-11, 07:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pastakrydda
Sid 509 i FUP

C*rina (Marinas syster) uppger i förhör: "Det Carina är orolig för är att Marina har träffat en man som gjort henne illa, då hon träffar väldigt många män med tunga problem och har konstiga sexuella läggningar."
Fanns FS i denna skara män?
Citera
2013-12-11, 07:51
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Jag anser att man vid husrannsakan borde ha upptäckt den telefon som PF sedermera hittar i en av MJ:s skrivbordslådor. Eftersom detta inte har varit fallet misstänker jag att FS har lagt dit denna telefon i samband med att han hämtat sina saker, alt. vid vallningen.

Jag anser att man vid brottsplatsundersökningen borde ha upptäckt en massa blod, som PF´s fru sedermera hittar vid ett senare tillfälle. Eftersom detta inte har varit fallet, misstänker du då att någon annan placerat det där?

Självklart inte. Att varken telefon eller blod hittats är ju pga den värdelösa utredarna och kriminalteknikerna.

Detta med telefonen kanske kunde ha avgjort fallet i rond 2? Problemet är att man funderar över om det kunde avgjort till FS fördel, då dom valde att inte ta upp telefonen alls.
För hade det varit till FS nackdel kan du ge dig fan på att den varit uppe i rond 2. Överens om det sista iaf?
Citera
2013-12-11, 07:52
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smålandtintin
Fanns FS i denna skara män?

Nej. Han bodde ju redan med Marina. Hon avser dom Marina åker iväg och träffar medan FS är hemma och fixar i trädgården.

FS hör däremot till den typen av män Marina var svag för. Lite spännande män sådär...Hon tyckte det var spännande att FS hade ett kriminellt förflutet och hade förlorat sitt körkort. Spännande.
Citera
2013-12-11, 08:24
Medlem
KluvenTungas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pastakrydda
Nej. Han bodde ju redan med Marina. Hon avser dom Marina åker iväg och träffar medan FS är hemma och fixar i trädgården.

FS hör däremot till den typen av män Marina var svag för. Lite spännande män sådär...Hon tyckte det var spännande att FS hade ett kriminellt förflutet och hade förlorat sitt körkort. Spännande.
Så här "spännande" tyckte Marina att FS var:
Citera
2013-12-11, 08:40
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KluvenTunga
Så här "spännande" tyckte Marina att FS var:

Ja men nu bemötte jag en annan skribent med mitt morgoninlägg här. Sen undrade Smålandstintin om min tanker kring det jag skrev och jag svarade på det.

De orden jag skrev kommer från Marinas syster. Hon vet om brevet. Brevet var gammalt vid försvinnandet. Marina sökte sig till den sortens män. Hon sökte spänning, som många andra kvinnor som gått detta öde till mötes.
Citera
2013-12-11, 09:08
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
Då är det väl mer troligt att någon i fam. J eller P.F lagt dit den efter husrannsakan där polis missa mobilen och blodet.

Jaha, och då Marinas bil stod på pendeln den 28 juli va hon hemma då eller hur tänkte du ?
Eller du tänkte kanske inte alls?

Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
Greath Death låter som ett Death metal band eller en låt. Kan M ha haft alias på sina kontakter så att de förblev anonyma samtidigt som hon hade koll på vem som var vem?

Har man koll på de kontakterna som fanns i den mobilen som Marina använde? Eller är det så att Marinas gamla mobilnummer användes den 28 juli? I så fall får du belägga detta anser jag.
Sen en sak till Hansson bemöter inget av värde direkt, och det kommer visa vem som har haft tiden och vem som enbart kan ha utfört mordet på Marina.
Du kan nog lägga av med kontakterna och hålla dig till verkligheten och den är att Fredrik är häktad och åtalad för mordet på Marina Johansson.
Senast redigerad av MrsMagoo 2013-12-11 kl. 09:16.
Citera
2013-12-11, 09:10
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnurra-pa-traden
Varför har man 195 kontakter i en knappt använd mobil, kontakter som inte fanns i privat mobilen ?

Synk med datorkontakter/mail-leverandtör ex. Google.
Citera
2013-12-11, 09:16
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sailfish
Sluta sprid desinformation. Det finns absolut inga som helst bevis, spår eller ens antydningar till att Marina träffat "en massa skumma typer" som hennes fd labile inneboende påstår.

Nej verkligen inte det är den smutsen Hansson vill få fram att kontakterna va uppe i Spekeröd lägligt då Fredrik satt och dinglade med benen på kyrkogården och stenen han satt på va 3-4 cm.-

Det man ska ha i tankarna är att Marinas bil stod på pendeln tidigt den dagen den 28 juli, och hennes mobil va dock hemma i bostaden betydligt längre . Den kontakten som hon skulle träffa den dagen använde hennes Ericsson och ingen gammal tegelsten. Hon hörde aldrig av sig då han avbokade träffen för hon va död och bilen stod på pendelstationen.
Så Ericsson gick nog bra att ha sms och telefonsamtal på för de killarna hon ville träffa, och ingen gammal Nokia 5110.
Senast redigerad av MrsMagoo 2013-12-11 kl. 09:19.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in