2013-12-10, 23:15
Medlem
KurtMikkelsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TailgunnerJoe
. Däremot så är det en annan sak att rannsaka anonyma kommentarer som utgör hets mot folkgrupp, speciellt om dessa kommer från politiker. Det hade varit bättre om polisen hade gjort det arbetet, .

Bra att vi kan hålla med om detta i alla fall.
Men fortfarande är jag grymt intresserad utav vad dom registerar och hur mycket.
Även om det kanske framstår som bra, och faktiskt är bra att vad denna kärring sagt har läckt ut kommer ut i det offentliga, så ser jag det fortfarande som ett hot mot yttrandefriheten att grupperingar sitter och dokumenterar människor.
Oavsett vilken politiskt inriktning dom har.
Senast redigerad av KurtMikkelsen 2013-12-10 kl. 23:19.
Citera
2013-12-10, 23:17
Medlem
Flor-Idas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Han sa något i stil med: "Är man idiot, bonnläpp och rasist kanske man tror att man hör hemma i vårt parti". Vad är Bylund för människa egentligen?

Linus Byfåne är den största bonnläppen själv. Jag förstår inte att man kan skicka honom till Aktuellt-studion. Han får vara glad att han inte fick tuffare frågor. Bara en tidsfråga innan han trampar i klaveret rejält. F ö tycker jag att SD skulle avböja att medverka vid dylika "scoop", och inte spela med i Expressens kriminella verksamhet.
Citera
2013-12-11, 00:20
Medlem
Zloths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av terreli
Snälla, håll dig till verkligheten. Ogillar oss, skämtar du?

Du kan väl ändå inte tro att den stora massan negrer och sandnegrer gillar oss?
Citera
2013-12-11, 00:23
Medlem
NeutronStars avatar
Vi minns alla afrosvensken i sossarnas ungdomsförbund som ville steka diverse journalistkvinnors bröst i smör. Säkert representativt för alla sossars kvinnosyn - eller hur Powergirl?
Citera
2013-12-11, 00:23
Medlem
tuffkatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Easy-Lee
Varför bryr du dig att kommentera saken överhuvudtaget om "de stora dagarna" aldrig kommer. Borde inte du bara chilla till fågelsången eftersom det tydligen inte finns nån anledning till oro?

Jag förstår inte, varför skulle jag inte kunna kommentera det? Jag säger inte att Sverigedemokraterna inte är ett hot. Den politik de bedriver är uppenbarligen populär, och med tanke på att man spelar på sin roll som "outsider", som enda opposition mot ett enat etablissemang, så vinner man röster - Detta i och med att de övriga partierna fortsätter att betrakta Sverigedemokraterna med stor misstänksamhet.

Därför så är det enda som ser ut att kunna få Sverigedemokraterna att förfalla de själva, partiets medlemmar och företrädare. Vi har sett det många gånger hittills. Ibland så innebär det att Sverigedemokraterna ökar i mätningarna, ibland så slår det tillbaka på de själva, vilket jag tror det kommer att göra nu.

De stora dagarna för Sverigedemokraterna kommer aldrig komma, om det fortsätter som det gör nu med uppdagad idioti inom partiet, trots den så viktiga och omtalade nolltoleransen. Partiets möjlighet att bli riktigt stort är om det lyckas locka röster ifrån andra partier, framförallt Socialdemokraterna och Moderaterna. Då krävs det också att partiet framstår som seriöst, med seriösa politiska företrädare och med en seriös politik. Det säger sig själv att sådana här avslöjanden blir till deras nackdel, hur mycket offerkofta man än vill svepa in sig i.
Citera
2013-12-11, 00:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KurtMikkelsen
Bra att vi kan hålla med om detta i alla fall.
Men fortfarande är jag grymt intresserad utav vad dom registerar och hur mycket.
Även om det kanske framstår som bra, och faktiskt är bra att vad denna kärring sagt har läckt ut kommer ut i det offentliga, så ser jag det fortfarande som ett hot mot yttrandefriheten att grupperingar sitter och dokumenterar människor.
Oavsett vilken politiskt inriktning dom har.
Yttrandefriheten handlar om att du ska kunna ha en åsikt och inte bli nertryckt/straffad av rättsväsendet för det, med vissa inskränkningar av typen hets mot folkgrupp. Det ingår inte i yttrandefriheten att man ska få skriva rasistiska, hatfulla och hånfulla texter anonymt utan att ta ansvar för det, det är istället ett samhällsproblem. Yttrandefriheten handlar om att man SKA kunna ta ansvar för sina åsikter utan att bli rättsligt straffad, inget annat.

Om Expressen hängt ut även privatpersoner så anser jag fortfarande inte att de inskränkt yttrandefriheten, även om det hade varit tveksamt moraliskt att som en så stor och mäktig organisation ge sig på enstaka individer.

Märk dock väl att de inte har hängt ut privatpersoner. De har hängt ut politiker. Politiker som vill ha folks förtroende i en representativ demokrati. Politikern säger att hen tycker si och om man som väljare håller med ska man rösta på just den politikern. Nu har det visat sig att politikern säger att en tycker si, men i själva verket tycker så. Är inte det ett större hot mot vår demokrati? Att politiker har, bevisade, dolda agendor? Det tycker då jag.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skeptoid
Delirium Tremens. Det är vad 99 procent eller mer av Sveriges befolkning anser om ovanstående. SvP kommer aldrig växa, världsbilden är för paranoid och hitlerlik. Det är muslimhat och antietablissemangsretorik som gäller nuförtiden. Detta och inget annat gör att de växer.

Biologin är roten till allt. Vi människor är biologi. Utan biologi existerar vi inte. Om vår biologi förändras/utplånas genom blandning/invandring då existerar vi inte längre. Ett folk, en ras dör ut.

Rasfrågan är den viktigaste och mest oundvikliga. Allt annat snack om kultur, ekonomi, brott, traditioner, osv osv är förevändningar. Det är ytligt. Det märks. Vänstern genomskådar det och, har man ljugit för sig själv, kommer man aldrig vinna argument mot dem.

Det spelar ingen roll om svennebanan fattar det eller inte. Inte heller spelar de någon roll om politiken Åkesson vill göra det till en valsfråga. Om svennebanan ännu inte fattar, så ska han skolas om så att han fattar. Det är inget komplicerat. Inte krångligare än en gymnasieutbildning eller att skaffa körkort för att ge exempel på saker som majoriteten av svenskar ändå klarar av.

Att från rasfrågan återgå till kulturen är inget framsteg, det är tvärtom att ignorera vetenskapen och en tillbakagång till medeltiden.
Senast redigerad av NeutralGuy 2013-12-11 kl. 00:32.
Citera
Medlem
Zloths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Han sa något i stil med: "Är man idiot, bonnläpp och rasist kanske man tror att man hör hemma i vårt parti". Vad är Bylund för människa egentligen?

Jag skulle väldigt gärna vilja se SD ta en debatt med SvP.

Det enda ämnet som SD är någorlunda bra på är Muslimer. Se bara på Jimmie Judesson när han fick frågor om banker av Sjöstedt

Undrar om SD skulle våga ta en debatt med SvP?
Citera
2013-12-11, 00:38
Medlem
Panoptikons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NeutralGuy
Biologin är roten till allt. Vi människor är biologi. Utan biologi existerar vi inte. Om vår biologi förändras/utplånas genom blandning/invandring då existerar vi inte längre. Ett folk, en ras dör ut.

Rasfrågan är den viktigaste och mest oundvikliga. Allt annat snack om kultur, ekonomi, brott, traditioner, osv osv är förevändningar. Det är ytligt. Det märks. Vänstern genomskådar det och, har man ljugit för sig själv, kommer man aldrig vinna argument mot dem.

Det spelar ingen roll om svennebanan fattar det eller inte. Inte heller spelar de någon roll om politiken Åkesson vill göra det till en valsfråga. Om svennebanan ännu inte fattar, så ska han skolas om så att han fattar. Det är inget komplicerat. Inte krångligare än en gymnasieutbildning eller att skaffa körkort för att ge exempel på saker som majoriteten av svenskar ändå klarar av.

Att från rasfrågan återgå till kulturen är inget framsteg, det är tvärtom att ignorera vetenskapen och en tillbakagång till medeltiden.

Instämmer inte, för det behövs inte då det du säger är fakta. Blev precis bannad från Avpixlat då jag påpekade att etnicitet och kultur inte kan särkopplas, och att det förstnämnda till stor del är deterministiskt (oavsett vad ljugjudarnas artikelserier och krönikor på DN påstår). En efterbliven neger kommer att vara efterbliven oavsett kultur.
Citera
2013-12-11, 00:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Panoptikon
Instämmer inte, för det behövs inte då det du säger är fakta. Blev precis bannad från Avpixlat då jag påpekade att etnicitet och kultur inte kan särkopplas, och att det förstnämnda till stor del är deterministiskt (oavsett vad ljugjudarnas artikelserier och krönikor på DN påstår). En efterbliven neger kommer att vara efterbliven oavsett kultur.
Vad är det som du inte håller med om?
Citera
2013-12-11, 00:43
Medlem
Claysons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetarmakten
Linus Bylund hade det riktigt tufft på Aktuellt ikväll, roligaste var nog den där kärringen med dåliga tänder som tillslut erkände att han nog ändå var en rasist...

Jo vilken idiot denna kärring var, men det finns folk till allt!

Kommer dock fortfarande att fortsätta att rösta på SD även om det finns idioter inom partiet, men som vi ser avslöjas dom allt eftersom och försvinner från sina poster, vilket är bra!
Citera
2013-12-11, 00:48
Medlem
Panoptikons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NeutralGuy
Vad är det som du inte håller med om?

Jag menar att jag inte behöver instämma, för det handlar inte om åsikter eller tyckande, fakta är fakta. Visst håller jag med dig, poängen är att det är oväsentligt vad jag tycker, att etnicitet är deterministiskt är ett faktum. Jag är trött på alla nollor som undviker att diskutera ras/etnicitet för att de är hjärntvättade till att tycka att sådant är obehagligt. Dessa personer är lika intellektuellt ohederliga som alla andra PKidioter då de blundar för fakta och baserar sina argument på tomt skitsnack om kultur.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in