2013-12-10, 16:24
Medlem
Mr-Mums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ebh
Hur många av er skulle orka med att titta på blodiga bilder från
från mordplatsen, och lyssna på åklagarens beskrivning om
det varit er dotter eller syster.Samtidigt som den förmodade
mördaren sitter och ler. Inte konstigt att han avvek,det var
nog starka och överväldigande känslor där.

Det går inte att föreställa sig känslorna och tankarna som måste storma inom de anhöriga. Jag har
"bara" sett fotona från FUP, o kände inte till I*a på några sätt innan detta, men blev väldigt berörd o tårögd över att ens läsa hur det ska ha gått till. Så att få det berättat gång på gång, om ens egen dotter/syster.. Fyyy fan.
Må den som gjorde detta brinna i helvetet.
Citera
2013-12-10, 16:27
Medlem
Peaceans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr-Mum
En tanke...

Visst att man kan vara en "hårding" o spöa på folk osv, men för att klara av att slå ihjäl o bära bort en liten tjej måste man ju vara total psykopat..?
Finns det någon möjlighet att AJ har gjort detta helt själv? Att han ringde D & F, o de kom till T-hättan, A sade att allt var lugnt, o körde med dem hem. Sedan, i Grästorp, lånade han skor av D eller F, tog D's bil o åkte tillbaka till Thättan o gjorde sig av med kroppen osv.

Att Andreas är psykopat råder det ju ingen tvekan om, o om svenskt rättssystem hade fungerat som det borde skulle han ha varit inlåst för länge sedan.
Men D & F verkar inte vara helt hjärtlösa, o att uppträda normalt efter att ha sett o burit ett lik känns orimligt för någon med ett uns av medmänsklighet.

Jag har naturligtvis inga som helst belägg eller bevis för min tanke, utan det är just bara en tanke.

Jag har haft samma tankar men att släpa en kropp ur en lägenhet är inget man gör på egen hand. Min bedömning är det bara AJ som är kapabel att utföra gärningen med uppsåt att döda. Det är väl rena turen att det inte har hänt tidigare. Jag tror alla har varit inblandade men att man har varit mer eller mindre aktiv. FH är väl den som känns minst "skyldig".
Citera
2013-12-10, 16:28
Medlem
Imonlysixteens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ebh
Hur många av er skulle orka med att titta på blodiga bilder från
från mordplatsen, och lyssna på åklagarens beskrivning om
det varit er dotter eller syster.Samtidigt som den förmodade
mördaren sitter och ler. Inte konstigt att han avvek,det var
nog starka och överväldigande känslor där.

Nej inte alls konstigt, kanske har något med den där "stormningen" att göra också. Jag trodde dock att de målsägande var på videolänk? Alltså inte att han befann sig i gbg
Citera
2013-12-10, 16:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Imonlysixteen
Nej inte alls konstigt, kanske har något med den där "stormningen" att göra också. Jag trodde dock att de målsägande var på videolänk? Alltså inte att han befann sig i gbg
Pappan befann sig i GBG men mamman var med ifrån Vänersborg via länk.

Verkar som jag förstått detta fel för nu står det såhär på aftonbladet:
Citat:
Hon sitter i en annan sal, men är med via videolänk.
Senast redigerad av stros 2013-12-10 kl. 16:46.
Citera
2013-12-10, 16:30
Medlem
Citat:
En tanke...

Visst att man kan vara en "hårding" o spöa på folk osv, men för att klara av att slå ihjäl o bära bort en liten tjej måste man ju vara total psykopat..?
Finns det någon möjlighet att AJ har gjort detta helt själv? Att han ringde D & F, o de kom till T-hättan, A sade att allt var lugnt, o körde med dem hem. Sedan, i Grästorp, lånade han skor av D eller F, tog D's bil o åkte tillbaka till Thättan o gjorde sig av med kroppen osv.

Att Andreas är psykopat råder det ju ingen tvekan om, o om svenskt rättssystem hade fungerat som det borde skulle han ha varit inlåst för länge sedan.
Men D & F verkar inte vara helt hjärtlösa, o att uppträda normalt efter att ha sett o burit ett lik känns orimligt för någon med ett uns av medmänsklighet.

Jag har naturligtvis inga som helst belägg eller bevis för min tanke, utan det är just bara en tanke.

Finns för många konstigheter kring deras beteende. Dels att DB för en gång skull kom i tid till jobbet, att han inte verkar bry sig nämnvärt (obs min känsla) över att bilen är stulen, att FH eldar upp sina skor samma morgon/dag och att hans armband finns vid den brända bilen.

Sen stämmer ju inte heller deras egna beskrivningar över färdvägen överens heller.

Ter sig mycket märkligt och näst intill omöjligt att de inte skulle vara insyltade upp till öronen i detta.
Citera
2013-12-10, 16:38
Medlem
foffens avatar
Citat:
En tanke...

Jag är lite inne på detta också, tidsmässigt funkar det att han snot DB's bil och gjort det själv. Den onda foten kanske man kan leva med om det handlar om att man mördat någon och måste dumpa liket, inte läge att åka dit för att foten gör ont... som jag nämnt tidigare, det verkar så otroligt att FH skulle varit med och helt kallt hjälpt någon han eg. inte ens umgås med att dumpa ett lik bara så där en lördagskväll utan att åtminstone bli jävligt stressad och nojig dagen efter. Om jag hade mördat någon hade jag velat ha så få vittnen som möjligt, inte ens minns vänner så det ligger i AJ's intresse att inte blanda in db/fy i dumpningen... Om det stämmer som det påstås så tar AJ en sjukt stor risk i att berätta för sina polare, och hans första plan kan ju mycket väl ha varit att låta pt ta smällen men sen ändrat sig och insett att det inte är troligt.

Men så finns det små saker som naggar i kanten, otydliga vittnesmål, avstängda mobiler, tankningen på just 10 liter, inköp av skor just dagen efter etc vilket även for mig att tro att dom inte kan vara helt oskyldiga...
Senast redigerad av foffen 2013-12-10 kl. 16:43.
Citera
2013-12-10, 16:50
Medlem
Citat:
En tanke...

Polis har sagt att det fanns minst två skospår i blodet på golvet. Då nej. någon har hjälpt AJ att bära ut kroppen.
Citera
2013-12-10, 16:56
Medlem
Byxan81s avatar
"På en bild ska 37-åringen suttit i duschen hos 23-åringen med en leksak tillhörande 1,5-åringen i munnen."

Enligt aftonbladet. Det är inget som framkomit här väl?
Citera
2013-12-10, 16:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Peacean
Det var ju inte han som ringde upp P*r, utan I*a. Morot sökte inte den konflikten men kan prata för sig så har P*r sagt något dumt så kontrar säkert Morot med något annat dumt tillbaka så som att han skall pussa hans son godnatt. Men det är bara en teori att det var det telefonsamtalet och efterföljande diskussion som triggade Morot...
klart han sökte den konflikten. skulle du tatt över telefonen och pratat med far till Idas son om du inte sökte en konflikt.
ja menar är ju deras barn deras problem. behöver de lösa nåt går de till någon proffesionell person. inte nån psykstörd morot?? för min egen del så tror ja de va nåt där och då som utlöste det hela iaf starten till nåt väsen..
Citera
2013-12-10, 17:02
Medlem
Imonlysixteens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Byxan81
"På en bild ska 37-åringen suttit i duschen hos 23-åringen med en leksak tillhörande 1,5-åringen i munnen."

Jag har då aldrig hört detta, eller läst det i fup. Var har aftonbladet fått den infon ifrån?
Citera
2013-12-10, 17:03
Medlem
Kallixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Byxan81

Det var på Idas Facebook som mamman såg bilden och förstod då att Ida hade träffat AJ under midsommarhelgen.
Citera
2013-12-10, 17:04
Medlem
Byxan81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imonlysixteen
Jag har då aldrig hört detta, eller läst det i fup. Var har aftonbladet fått den infon ifrån?

Mamman nämnde i förhöret som nu pågår, att det var så hon förstod att Morot och I*a var bekanta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in