Citat:
Ursprungligen postat av
Mr-Mum
En tanke...
Visst att man kan vara en "hårding" o spöa på folk osv, men för att klara av att slå ihjäl o bära bort en liten tjej måste man ju vara total psykopat..?
Finns det någon möjlighet att AJ har gjort detta helt själv? Att han ringde D & F, o de kom till T-hättan, A sade att allt var lugnt, o körde med dem hem. Sedan, i Grästorp, lånade han skor av D eller F, tog D's bil o åkte tillbaka till Thättan o gjorde sig av med kroppen osv.
Att Andreas är psykopat råder det ju ingen tvekan om, o om svenskt rättssystem hade fungerat som det borde skulle han ha varit inlåst för länge sedan.
Men D & F verkar inte vara helt hjärtlösa, o att uppträda normalt efter att ha sett o burit ett lik känns orimligt för någon med ett uns av medmänsklighet.
Jag har naturligtvis inga som helst belägg eller bevis för min tanke, utan det är just bara en tanke.
Jag är lite inne på detta också, tidsmässigt funkar det att han snot DB's bil och gjort det själv. Den onda foten kanske man kan leva med om det handlar om att man mördat någon och måste dumpa liket, inte läge att åka dit för att foten gör ont... som jag nämnt tidigare, det verkar så otroligt att FH skulle varit med och helt kallt hjälpt någon han eg. inte ens umgås med att dumpa ett lik bara så där en lördagskväll utan att åtminstone bli jävligt stressad och nojig dagen efter. Om jag hade mördat någon hade jag velat ha så få vittnen som möjligt, inte ens minns vänner så det ligger i AJ's intresse att inte blanda in db/fy i dumpningen... Om det stämmer som det påstås så tar AJ en sjukt stor risk i att berätta för sina polare, och hans första plan kan ju mycket väl ha varit att låta pt ta smällen men sen ändrat sig och insett att det inte är troligt.
Men så finns det små saker som naggar i kanten, otydliga vittnesmål, avstängda mobiler, tankningen på just 10 liter, inköp av skor just dagen efter etc vilket även for mig att tro att dom inte kan vara helt oskyldiga...