2013-12-10, 15:33
Medlem
Imonlysixteens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spiritual_Chaos
Hålls rättegången i Göteborg eller Vänersborg?

När startar den varje dag och hur mycket tidigare bör man vara på plats för att få en plats i salen?

Den hålls vid göteborgs tingsrätt, mellan kl 9.30-16.00. Jag har hört att man bör vara där någon timme innan så jag ska försöka vara där vid 8.30 imorgon. Jag har även hämtat ut schemat för samtliga rättegångsdagar, kan lägga upp detta om det finns intresse
Citera
2013-12-10, 15:50
Medlem
Byxan81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imonlysixteen
Den hålls vid göteborgs tingsrätt, mellan kl 9.30-16.00. Jag har hört att man bör vara där någon timme innan så jag ska försöka vara där vid 8.30 imorgon. Jag har även hämtat ut schemat för samtliga rättegångsdagar, kan lägga upp detta om det finns intresse

Verkar som tidsschemat spricker redan idag.
Citera
2013-12-10, 15:54
Medlem
Imonlysixteens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Byxan81
Verkar som tidsschemat spricker redan idag.

Ja verkligen, men eftersom Cl*ff avlägsnat sig så blir det kanske inte alltför långdraget
Citera
2013-12-10, 16:00
Medlem
Mr-Mums avatar
En tanke...

Visst att man kan vara en "hårding" o spöa på folk osv, men för att klara av att slå ihjäl o bära bort en liten tjej måste man ju vara total psykopat..?
Finns det någon möjlighet att AJ har gjort detta helt själv? Att han ringde D & F, o de kom till T-hättan, A sade att allt var lugnt, o körde med dem hem. Sedan, i Grästorp, lånade han skor av D eller F, tog D's bil o åkte tillbaka till Thättan o gjorde sig av med kroppen osv.

Att Andreas är psykopat råder det ju ingen tvekan om, o om svenskt rättssystem hade fungerat som det borde skulle han ha varit inlåst för länge sedan.
Men D & F verkar inte vara helt hjärtlösa, o att uppträda normalt efter att ha sett o burit ett lik känns orimligt för någon med ett uns av medmänsklighet.

Jag har naturligtvis inga som helst belägg eller bevis för min tanke, utan det är just bara en tanke.
Citera
2013-12-10, 16:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av matematiker
Jag fick en känsla att FHs sambo ljuger. Hon svarar ganska professionellt i förhör och när besvärliga frågor kommer då vet hon inte eller hon kommer inte ihåg! Vet någon om hennes bakgrund och om hon tidigare är känd av polisen?
Ja, jag tycker det låter jättekonstigt att hon inte skulle ha märkt nånting på honom. Intressant analys där, att hon verkar svara professionellt. Hoppas nån vet mer om det...
Citera
2013-12-10, 16:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr-Mum
En tanke...

Visst att man kan vara en "hårding" o spöa på folk osv, men för att klara av att slå ihjäl o bära bort en liten tjej måste man ju vara total psykopat..?
Finns det någon möjlighet att AJ har gjort detta helt själv? Att han ringde D & F, o de kom till T-hättan, A sade att allt var lugnt, o körde med dem hem. Sedan, i Grästorp, lånade han skor av D eller F, tog D's bil o åkte tillbaka till Thättan o gjorde sig av med kroppen osv.

Att Andreas är psykopat råder det ju ingen tvekan om, o om svenskt rättssystem hade fungerat som det borde skulle han ha varit inlåst för länge sedan.
Men D & F verkar inte vara helt hjärtlösa, o att uppträda normalt efter att ha sett o burit ett lik känns orimligt för någon med ett uns av medmänsklighet.

Jag har naturligtvis inga som helst belägg eller bevis för min tanke, utan det är just bara en tanke.
Nej, jag har också tänkt att det är konstigt att vara så känslokall utan att vara helt empatilös. Men med tanke på AJ:s skadade fot är det nog tveksamt att han skulle ha kunnat bära henne själv...
Citera
2013-12-10, 16:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spiritual_Chaos
Hålls rättegången i Göteborg eller Vänersborg?

När startar den varje dag och hur mycket tidigare bör man vara på plats för att få en plats i salen?

Göteborgs säkerhetssal.
Ju tidigare desto bättre ifall du vill vara garanterad en plats.
Citera
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adrian1
live från ttela.se

Den mordmisstänkte pratar med sina vänner och tittar åt åhörarplatserna. Ler.

Smart kille.. Vilka vänner åsyftas? Jag utgick ifrån att Morot inte hade några vänner kvar. Har han det så sätter jag dom under samma etikett som Morot him self. Fega jävlar som går på småtjejer och i, på pappret, vuxen ålder ännu känner sig idientitetssökande som vilken fjortis som helst.
Citera
Medlem
Rompers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stros
C*iff verkar ha lämnat TR.

Pappan i familjen lär ju inte beöva skadestånds pengarna
men Pajjsaren och F#redrick lär lämna jordelivet,efter förhandling
inget skydd, alla vet vem skyddade vem eller hur skankhoe
Citera
2013-12-10, 16:11
Medlem
Byxan81s avatar
Citat:
Ja verkligen, men eftersom Cl*ff avlägsnat sig så blir det kanske inte alltför långdraget

Nu verkar det som att det förhöret får avvakta eftersom att domstolarnas datasystem ligger nere och därför kan man inte spela in förhöret med offrets mamma
Citera
2013-12-10, 16:19
Medlem
Citat:
Hur många av er skulle orka med att titta på blodiga bilder från
från mordplatsen, och lyssna på åklagarens beskrivning om
det varit er dotter eller syster.Samtidigt som den förmodade
mördaren sitter och ler. Inte konstigt att han avvek,det var
nog starka och överväldigande känslor där.
Citera
2013-12-10, 16:20
Medlem
Mr-Mums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SifferSlav
Nej, jag har också tänkt att det är konstigt att vara så känslokall utan att vara helt empatilös. Men med tanke på AJ:s skadade fot är det nog tveksamt att han skulle ha kunnat bära henne själv...

Det är ju sant. O trots att hon var en späd liten kvinna så är det nog väldigt otympligt att bära en kropp, även om den bara väger 50kg? Det är ju om han var adrenalinfylld, vilket t.o.m Morot borde vara efter en sådan händelse.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in