2013-12-09, 23:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Nu ska Hovrätten ta ställning efter att HD beviljat resning och sagt att aset ljuger.

Nej, först skall HR ta ställning till om FS misstankegrad är rätt.

Då kommer advokaten berätta att det enda ljugande aset är RÅ och hans gelikar, eftersom han frågat efter en mobil men inte fått sanningsenligt svar.

Därefter kommer han berätta hur LJ omöjligtvis kan sett något paket eller FS, eftersom LJ inte var där 27-29e enligt mobilanalys, även den slaskad.

Det enda logiska beslut är att HR måste släppa FS på fri fot. ÅK måste överväga sitt åtal och fortsätta FU. MH har hintat om detta för ett par veckor sedan.
Citera
2013-12-09, 23:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fnero52
Rättelse, inte uppkopplade till samma mast. Inte är under samma mast. De kan vara på samma plats.

Du kan diskutera det med Analysgruppen Länskriminalpolisen KutR

De säger att citat:
"att telefonerna INTE har varit på samma plats vid tidpunkten "

Du har alltså haft fel genom hela tråden, Nejding ljög den tilltalade och hans advokat rakt upp i ansiktet.
Senast redigerad av Fnurra-pa-traden 2013-12-09 kl. 23:53.
Citera
2013-12-09, 23:55
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
/.../ 2011 hette det att mobilkontakter var utredda. Men åklagaren visste vid HR att det fanns en outredd mobil. Nu har den dykt upp, och jag tror mer på friande dom denna gång än förut. Bevisläget är sämre, och det har jag redan skrivit. Kvarnstens tjänstefel i HR underlättar inte för åklageriet.
Outredda mobiler är ingen huvudfråga. - Annorlunda är det med den utlagda handikapprampen - som enligt förre ägaren (som nu kommer att vittna) ej låg på plats den 27/7 - vilket FS hävdar.

Annorlunda framstår också tidpunkten för MJ:s parkering - visavi det sms hennes mobil avsänder 10:01:39. Vidare har vi det faktum att MJ fortfarande befann sig under Kode O när hennes syster fick motta sms:en om att MJ skulle vara på väg till (eller snart framme i) Linköping - men plötsligt dyker upp vid Ålevatten och sms:ar en fordonsfråga på en bil som stannat till på exakt samma ställe som FS sagt sig ha promenerat till - exakt samma tid.

HR har - och jag säger det igen - en del att tänka på; förmodligen så mycket att avd. "hemliga mobilkontakter" drunknar i det som borde anses vara väsentligt i målet: MJ:s chattbevis om att hon inte önskade att någon skulle övernatta (vilket också verifieras av grälet under båtturen mm), hennes planer inför morgondagen samt hennes planerade roadtrip.
Citera
2013-12-10, 05:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Outredda mobiler är ingen huvudfråga. - Annorlunda är det med den utlagda handikapprampen - som enligt förre ägaren (som nu kommer att vittna) ej låg på plats den 27/7 - vilket FS hävdar.

Man har inte frågat FS vart rampen var den 27e. Den kan varit temporärt flyttad på, arbete pågick.
Citat:
För att här ska jag lägga sex plattor som jag har lagt dit. Dom ligger utanför rampen så att
säga. Men dom ska läggas precis framför trappan.
Okej. Och så ska rampen bort då eller?
Ja, ja. Rampen.. den ligger där tillfälligt.
Polisen har haft god tid att förhöra FS om rampen den 27e.
Senast redigerad av Fnurra-pa-traden 2013-12-10 kl. 05:55.
Citera
2013-12-10, 06:14
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ingen övernattande kategori, i vart fall.

Man behöver inte övernatta för att ses i syftet att leva ut sina sexuella hämningar. Man kan faktiskt ha sex och gå om det är överenskommelsen. Sånt händer har jag hört.
Citera
2013-12-10, 06:25
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ja, då kan man ju inte se att hon inte burit en vit skjortblus som vittnet KH berättat om.MJ:s bil stod parkerad allra senast 06:30 (vittnet JS) - det finns vittnen om en ännu tidigare parkering, men låt gå för 06:30 den 29/7. Man måste utgå från att det är MJ:s mördare som parkerat MJ:s bil. Samme mördare skickar sedan tre och en halv timme senare ett sms till FS: 10:01:39 - vilket innebär att MJ:s mobil fortfarande finns hos mördaren. - Det finns endast en mördare som kan ha haft intresse av att inneha MJ:s mobil denna tid, och det är den person som också ägnat dyrbara timmar åt att fixa och dona inne i MJ:s sovrum, i källaren samt letat presenning och rep i förråd och bodar - för att inte nämna losshakning och utläggning av den knarrande handikapprampen som enligt förre ägaren ej legat på plats den 27/7.

Vilket KH inte alls har sagt. KH nämnde en uppknäppt skjorta och inte ens vid färg i FUP.
Citera
2013-12-10, 07:37
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:

Annorlunda framstår också tidpunkten för MJ:s parkering - visavi det sms hennes mobil avsänder 10:01:39. Vidare har vi det faktum att MJ fortfarande befann sig under Kode O när hennes syster fick motta sms:en om att MJ skulle vara på väg till (eller snart framme i) Linköping - men plötsligt dyker upp vid Ålevatten och sms:ar en fordonsfråga på en bil som stannat till på exakt samma ställe som FS sagt sig ha promenerat till - exakt samma tid.

HR har - och jag säger det igen - en del att tänka på; förmodligen så mycket att avd. "hemliga mobilkontakter" drunknar i det som borde anses vara väsentligt i målet: MJ:s chattbevis om att hon inte önskade att någon skulle övernatta (vilket också verifieras av grälet under båtturen mm), hennes planer inför morgondagen samt hennes planerade roadtrip.

Så rampen är aktuell, och ett förmodat hjälpmedel att få ut emballaget till jeepen.

Apropå fordonsförfrågan och Fredriks promenad, så satt han tydligen runt platsen där M ska ha varit, men Fredrik har inte sett någon. Ljuger igen alltså den lilla råttan.
Chatten är av värde vilket betyder att Fredrik ljuger återigen om att han åkte till kyrkogården för att Marina ville att han skulle vara borta. Snacka om att försöka lägga det tillrätta med att allt hände då han inte va hemma. Well, surprise han är rökt.

Citat:
Ingen övernattande kategori, i vart fall.
Snacka om att ha förvridit den här listan under flera år. Listan säger inget om detta mordet. Pinsam historia från försvaret. Marina avrättades då hon gått och lagt sig för att sova. Hon tog inte hem någon för att hon hade en labil inneboende en bevakare, otrevlig arrogant, gris.
Senast redigerad av MrsMagoo 2013-12-10 kl. 07:40.
Citera
2013-12-10, 07:47
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Han har all rätt i världen att dra upp gammalt skit, och domstolen har all rätt i världen att ta samma ställning till den gamla skiten som förut. Nu är det nya grejer som gäller, och kan påverka domslutet.
Det kan man lugnt säga, ja.
Den klart mest väsentliga nya "grejen" utgör omständigheten med
en påträffad död kropp. En avlivad människa medelst ett skott rakt genom skallen.
Detta nya gör skillnad minsann.

Men det går ju inte binda FS till mordet och dumpandet, invänder du kanske?

Vi får se hur man värderar hela rasket i ljuset av kroppsfyndet.
Vi får se hur man ställer sig till gode L*nnarts vittnesmål etc.
Citera
2013-12-10, 07:52
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Det kan man lugnt säga, ja.
Den klart mest väsentliga nya "grejen" utgör omständigheten med
en påträffad död kropp. En avlivad människa medelst ett skott rakt genom skallen.
Detta nya gör skillnad minsann.

Men det går ju inte binda FS till mordet och dumpandet, invänder du kanske?

Vi får se hur man värderar hela rasket i ljuset av kroppsfyndet.
Vi får se hur man ställer sig till gode L*nnarts vittnesmål etc.
Ja, det ska bli intressant att se hur man värderar fyndet av en kropp och de fem hårstrån av fyra olika typer som man fann.

Och det ska bli ännu mer intressant att se hur man ställer sig till den gode L*nnarts vittnesmål om vad som ska hända om en halvtimme.
Citera
2013-12-10, 08:52
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Ja, det ska bli intressant att se hur man värderar fyndet av en kropp och de fem hårstrån av fyra olika typer som man fann.

Och det ska bli ännu mer intressant att se hur man ställer sig till den gode L*nnarts vittnesmål om vad som ska hända om en halvtimme.

Jag ber om ursäkt om jag missat detta, har inte lusläst alla inlägg sedan något år tillbaka, utan ögnat igenom lite någon gång om dagen bara.

FJ köpte röka i Edet. Den försäljaren kan ge FJ ett rätt bra/hyfsat alibi. Har FJ outat honom/henne ännu?

Det är väl liksom inte värt att riskera 16 år till livstids fängelse för att "inte röja" en sketen röka-kran? Så lojal är ingen människa i hela universum tror jag, åtminstone inte för lite braj (som för övrigt utredarna kanske till och med kan se mellan fingrarna om det hjälper utredningen framåt)

Hur ligger det till med den mystiska kranen som FJ inte ville outa i FU?
Senast redigerad av Dockland 2013-12-10 kl. 08:58.
Citera
2013-12-10, 08:55
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dockland
Jag ber om ursäkt om jag missat detta, har inte lusläst alla inlägg sedan något år tillbaka, utan ögnat igenom lite någon gång om dagen bara.

FJ köpte röka i Edet. Den försäljaren kan ge FJ ett rätt bra/hyfsat alibi. Har FJ outat honom/henne ännu?

Det är väl liksom inte värt att riskera 16 år till livstids fängelse för att "inte röja" en sketen kran? Så lojal är ingen människa i hela universum tror jag, åtminstone inte för lite braj (som för övrigt utredarna kanske till och med kan se mellan fingrarna om det hjälper utredningen framåt)

För all del.

Det finns elektroniska spår av köpet, som skedde med kort.

Det är meningslöst att outa kranen. Hen kommer aldrig att medge något och frivilligt skaka galler.
Citera
2013-12-10, 08:58
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dockland

Det är väl liksom inte värt att riskera 16 år till livstids fängelse för att "inte röja" en sketen kran? Så lojal är ingen människa i hela universum tror jag, åtminstone inte för lite braj (som för övrigt utredarna kanske till och med kan se mellan fingrarna om det hjälper utredningen framåt)

Nej det har han inte gjort såvitt jag vet. En annan tanke som slog mig är vad är straffet för att ha krängt lite CB för snart 3,5 år sedan? Jag tror inte ens det skulle bli ett straff om personen hävdar att den bara var mellanhand och det var första och sista gången hen gjorde detta. TROR, har ingen susning. Och skulle kranen anses som troligt vittne av rätten?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in