2013-12-09, 22:15
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnurra-pa-traden
Samma som "Mattias lord", "Magnus Xx" eller "Cyborg" ?
MrsMagoo skrev att "Vid en närmare granskning innefattar listan vänner, familj, jobbarkompisar, andra bekanta". Så hon har koll på läget och vet till vilken kategori dessa tillhör. Men det skulle vara intressant att få veta till vilken kategori var och en hör. Och gärna varför de benämns så konstigt i kontaktlistan, men det är inte nödvändigt.
Citera
2013-12-09, 22:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av smålandtintin
HD har fattat sitt beslut och omhäktning sker regelmässigt varannan vecka, oavsett hur högt du skriker. Hade detta hänt för 103 år sedan hade du förmodligen haft rätt att huvuden kommer att rulla. Istället blev Johan Alfred Ander den siste att avrättas i Sverige med giljotin. Därför blir det fängelse istället för FS.

Mitt inlägg handlade om huruvida KHs vittnesmål styrks eller inte av smygmobilen. Du får gärna svara på det.

Tidigare idag frågade du om ev. FS skuld.
Du har läst mina inlägg och förstått i em. ?
Citera
2013-12-09, 22:23
Bannlyst
Citat:
Mitt inlägg handlade om huruvida KHs vittnesmål styrks eller inte av smygmobilen. Du får gärna svara på det.

Tidigare idag frågade du om ev. FS skuld.
Du har läst mina inlägg och förstått i em. ?
Läst har jag gjort. Förstår kommer jag nog aldrig göra. Smygmobilen är ett skitindicium.
Citera
2013-12-09, 22:25
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
/.../ Fast nu har Polisen rett ut 33 alt.gm tillbaka till sisådär 2005.
Så samma jobb måste till för de där 176. Några kan säkert uteslutas omgående.
Bara för att M hade en bred bekantskapskrets får inte Polisen bli trött!
Ingen har övernattat eftersom MJ inte ville ha några övernattare så länge som FS bodde kvar - och till skillnad från FS-kranar, flipperspelsannonser och undanhållet nattvardsskåp - finns det skriftliga bevis på att detta varit MJ:s uttryckliga vilja. Till de skriftliga chattbevisen kan också läggas MJ:s utstakade planläggning av morgondagen vari bl a ingick att hon skulle träffa sin syster; en syster som MJ aldrig fick tillfälle att ringa. - Ej heller framförde MJ något återbud till JE, utan i stället var det han som 11:52:26 sms:ade att han var förhindrad att komma ut till Tjörn. Således talar allt för att MJ ej haft några tankar på att inställa sina planer för den 28/7.
Citera
2013-12-09, 22:25
Bannlyst
Citat:
Läst har jag gjort. Förstår kommer jag nog aldrig göra. Smygmobilen är ett skitindicium.

Jag förutsätter att domaren anser annorlunda.

Den smög sig förbi RÅ iaf. på direkt fråga av advokaten. Sannerholm ljög för RÅ ?
Citera
2013-12-09, 22:26
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Nej, 2011 var alla telefoner utredda. Marina hade inte haft någon kontakt med någon alternativ GM, hette det.
Citera
2013-12-09, 22:26
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Nej, de är knappast GM, förstår du väl. Men det räcker med en GM. Finns han bland Sunshinboy, Vitvargen, Marcus Toyboy L eller Greath death? Du visste vilka som fanns på listan. Till vilken kategori hör dessa?
Ingen övernattande kategori, i vart fall.
Citera
2013-12-09, 22:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Ingen har övernattat eftersom MJ inte ville ha några övernattare så länge som FS bodde kvar - och till skillnad från FS-kranar, flipperspelsannonser och undanhållet nattvardsskåp - finns det skriftliga bevis på att detta varit MJ:s uttryckliga vilja. Till de skriftliga chattbevisen kan också läggas MJ:s utstakade planläggning av morgondagen vari bl a ingick att hon skulle träffa sin syster; en syster som MJ aldrig fick tillfälle att ringa. - Ej heller framförde MJ något återbud till JE, utan i stället var det han som 11:52:26 sms:ade att han var förhindrad att komma ut till Tjörn. Således talar allt för att MJ ej haft några tankar på att inställa sina planer för den 28/7.

JE har mystiskt nog raderat alla Ms SMS, enbart Ms.
Vi vet inte hur han är avförd. Eller vad som stod i SMSet.

Det kanske stod: "sätt på smygmobilen - jag längtar"
Citera
2013-12-09, 22:33
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:

Undrar varför HD beviljade resning om man inte utrett andra. Hmm, klurigt värre.
Citera
2013-12-09, 22:33
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Nej, 2011 var alla telefoner utredda. Marina hade inte haft någon kontakt med någon alternativ GM, hette det.
En "alternativ gm" måste vara någon som MJ varit i kontakt med innan hon bett FS hålla sig ur vägen. Eftersom MJ stämt träff med sin syster och även talat med JE om att de skulle kunna sammanstråla ute på Tjörn så blir tidsfönstret för en tänkbar kontakt inte så stort; nej, jag skulle tvärtom vilja säga att MJ slagit igen detta fönster i och med att hon uttryckligen avrått flera bekanta från att övernatta. Skälet till detta är heller inte så svårt att förstå om man betänker att FS dessförinnan fått ett vredesutbrott och stått och bankat sin ena näve svullen på en sandsäck.
Citera
2013-12-09, 22:34
Bannlyst
Citat:

De måste inte övernattat, de kanske tog svängen om för att hämta hjälpmedel, eller hämta kläder.

Då är det skönt att FS inte var hemma.

M passade på att visa pickan ?
Citera
2013-12-09, 22:35
Medlem
KluvenTungas avatar
Citat:
JE har mystiskt nog raderat alla Ms SMS, enbart Ms.
Vi vet inte hur han är avförd. Eller vad som stod i SMSet.

Det kanske stod: "sätt på smygmobilen - jag längtar"
Hur blev det med mobilen, filten och fyndplatsen? repris.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in