2013-12-09, 21:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Det är inget märkvärdigt med mobilen, som tillverkades 1997-98. Ett gammalt mobilnummer och en oanvänd mobil för den tiden runt mordet.
Listorna har numera kommit fram i dagsljuset som man talat om i 3 år som alla sexkontakterna ska finnas på. Vid en närmare granskning innefattar listan vänner, familj, jobbarkompisar, andra bekanta.
Inget märkvärdigt alls kan jag säga, och det är ungefär som att en mobil blir något så vansinnigt att det inte finns rim och reson för det. Inte minsta underlag för ett skit kan jag konstatera.

Marina va singel sen ett år tillbaka och hade rätt att både chatta och tala med killar om hon så önskade, sen att man får det till alternativa gärningsmän utan minsta underlag blir lite av ett spektakel utan gränser. Det såg man då den nakna karlen med röven på bilden dök upp vad man vill åstadkomma för reaktioner och insinuera om. Nåväl facit säger något helt annat, och dokument från polisens sidomaterial i handen på Hansson blir det mest förvrängda fantasi påståenden man kan tänka sig.

Flipp on försvann som en dimfigur ur handlingen då det uppdagades att säljaren till flipperspelet va kontaktad. Kranen vet jag inte var den tog vägen, men frågan är väl om den ens fanns.
Sen andra mindre seriösa påståenden har ju hela tiden saknat verklighetsförankring, så nu är det ett annat rättsläge, som ska prövas, och tipset är att Hanssons svammel kommer inte ha någon inverkan på utfallet.

Kan du inte svara på hur smygmobilen påverkar KHs vittnesmål istället ?

RÅ skrev ju att om det inte fanns någon så talade det mot vittnet. Men nu finns en så...?
Citera
2013-12-09, 21:37
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnurra-pa-traden
Om du tar bort manliga vänner & familj, vad blir det då från de 176 ?
150 ?
100 ?
75 ?
50 ?
Man ska väl för f-n inte utreda varenda kotte som MJ känt eller haft kontakt med!? Det enda som gäller är kontakterna under kvällen/natten 27-28/7 - och vem som kan ha övertalat MJ att be FS hålla sig borta en natt. - Och här har man inte kunnat hitta en enda person. - Däremot finns det bevis på att MJ av kända skäl uttryckligen påpekat det olämpliga i en övernattning.
Citera
2013-12-09, 21:41
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Det är inget märkvärdigt med mobilen, som tillverkades 1997-98. Ett gammalt mobilnummer och en oanvänd mobil för den tiden runt mordet.
Listorna har numera kommit fram i dagsljuset som man talat om i 3 år som alla sexkontakterna ska finnas på. Vid en närmare granskning innefattar listan vänner, familj, jobbarkompisar, andra bekanta.
Inget märkvärdigt alls kan jag säga, och det är ungefär som att en mobil blir något så vansinnigt att det inte finns rim och reson för det. Inte minsta underlag för ett skit kan jag konstatera.

Marina va singel sen ett år tillbaka och hade rätt att både chatta och tala med killar om hon så önskade, sen att man får det till alternativa gärningsmän utan minsta underlag blir lite av ett spektakel utan gränser. Det såg man då den nakna karlen med röven på bilden dök upp vad man vill åstadkomma för reaktioner och insinuera om. Nåväl facit säger något helt annat, och dokument från polisens sidomaterial i handen på Hansson blir det mest förvrängda fantasi påståenden man kan tänka sig.

Flipp on försvann som en dimfigur ur handlingen då det uppdagades att säljaren till flipperspelet va kontaktad. Kranen vet jag inte var den tog vägen, men frågan är väl om den ens fanns.
Sen andra mindre seriösa påståenden har ju hela tiden saknat verklighetsförankring, så nu är det ett annat rättsläge, som ska prövas, och tipset är att Hanssons svammel kommer inte ha någon inverkan på utfallet.
Till vilken eller vilka kategorier hör Sunshinboy, Vitvargen, Marcus Toyboy L och Greath death?
Citera
2013-12-09, 21:45
Medlem
KluvenTungas avatar
Citat:
Just det, kranen. Den hade jag förträngt. Måste vara ett alldeles strålande vittne för försvaret att plocka fram:
Citat:
Ursprungligen postat av Vargunge
Citat:
Ursprungligen postat av Eerieye
Langarens eventuella existens eller vittnesmål är inte längre relevant. Polisen trodde ju att kroppen dumpats i skogarna norr Alingsås. Och att det var detta som var FS ärende till trakten. Polisen har sökt "kopiöst mycket" i de trakterna. Nåja, skogspromenader är nyttiga.

Men nu hittades ju kroppen på ett helt annat ställe och då blir det alldeles uppenbart att FS var i Alingsås för att köpa brass. Och inget annat. Vargunges utsaga styrker detta lite till.
Precis jag kan inte se att direkt kan ge något för personen att träda fram, förutom att den själv får ögonen på sig.

Måste tyvärr ge mig för idag, det är dags att åka och jobba.
Här har vi ett hårt arbetande sanningsvittne försvaret måste kalla. Kranen! Och varför inte Flipp-on? Här kan advokat Hansson göra en insats.
Citera
2013-12-09, 21:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Man ska väl för f-n inte utreda varenda kotte som MJ känt eller haft kontakt med!? Det enda som gäller är kontakterna under kvällen/natten 27-28/7 - och vem som kan ha övertalat MJ att be FS hålla sig borta en natt. - Och här har man inte kunnat hitta en enda person. - Däremot finns det bevis på att MJ av kända skäl uttryckligen påpekat det olämpliga i en övernattning.

Bara en kotte har utretts: FS, resultat u.a.

Vi har ju ingen aning vem som ringt M, eller M ringt på smygmobilen.
Vem sökte M på smygmobilen 26-29e ?

Fast nu har Polisen rett ut 33 alt.gm tillbaka till sisådär 2005.
Så samma jobb måste till för de där 176. Några kan säkert uteslutas omgående.
Bara för att M hade en bred bekantskapskrets får inte Polisen bli trött!

Gör om gör rätt så hittar de säkert rätt GM.
Kan det vara GreatDeath ?
Citera
2013-12-09, 21:49
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Bara en kotte har utretts: FS, resultat u.a.

Vi har ju ingen aning vem som ringt M, eller M ringt på smygmobilen.
Vem sökte M på smygmobilen 26-29e ?

Fast nu har Polisen rett ut 33 alt.gm tillbaka till sisådär 2005.
Så samma jobb måste till för de där 176. Några kan säkert uteslutas omgående.
Bara för att M hade en bred bekantskapskrets får inte Polisen bli trött!

Gör om gör rätt så hittar de säkert rätt GM.
Kan det vara GreatDeath ?
Men varför har polisen inte utrett smygmobilen tidigare? Den fanns ju mitt under näsan. Dels i en skrivbordslåda, dels hade mamma L numret.
Citera
2013-12-09, 21:52
Medlem
MrsMagoos avatar
Undrar om man räknat in kundservice som alternativ gm för det är också med i listan.

Mik*el
j*m s gbg
Ot*o
Kundservice

Marina hem
Laila vandra pin
Hem - Johansson
Mormor & Morfar
Mamma & Pappa i Spanien
Syster Gbg
Syster skola

Opps det blir inte många kvar kan jag tycka av de sk potentiella gärningsmännen.
Sicket jävla skitprat det här är om alla dessa kontakter. Hansson får ta på sig skampåsen.
Senast redigerad av MrsMagoo 2013-12-09 kl. 21:57.
Citera
2013-12-09, 21:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Till vilken eller vilka kategorier hör Sunshinboy, Vitvargen, Marcus Toyboy L och Greath death?
Citat:
Men varför har polisen inte utrett smygmobilen tidigare? Den fanns ju mitt under näsan. Dels i en skrivbordslåda, dels hade mamma L numret.

"varg" omtals ju i FUP560. Kan det vara Vitvargen ?

Det finns en kontakt i listan "Norge 2", kan det vara samma som "en norsk man" FUP560:
Citat:
Någon gång mellan den 31 maj – 21 juni 2010 berättade Marina att hon träffat en norsk man
som förmodligen också var intresserad av bdsm. Marina hade träffat honom utomhus i
Tjörntrakten.

Man får ju hjälpa Polisen lite här nu, bara 174 kvar...
Senast redigerad av Fnurra-pa-traden 2013-12-09 kl. 22:04.
Citera
2013-12-09, 21:55
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Undrar om man räknat i kundservice som alternativ gm för det är också med i listan.

Mik*el
j*m s gbg
Ot*o
Kundservice

Marina hem
Laila vandra pin
Hem - Johansson
Mormor & Morfar

Nej, de är knappast GM, förstår du väl. Men det räcker med en GM. Finns han bland Sunshinboy, Vitvargen, Marcus Toyboy L eller Greath death? Du visste vilka som fanns på listan. Till vilken kategori hör dessa?
Citera
2013-12-09, 22:00
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KluvenTunga
Just det, kranen. Den hade jag förträngt. Måste vara ett alldeles strålande vittne för försvaret att plocka fram:
Här har vi ett hårt arbetande sanningsvittne försvaret måste kalla. Kranen! Och varför inte Flipp-on? Här kan advokat Hansson göra en insats.

Jag ser inte att någon kran ska vittna, så den är väl utesluten då. Och man kan då konstatera att Fredrik kommer sakna förklaring även där. Det blir sannerligen en hel del att förklara för Fredrik.
Och den här listan kommer åklagaren slakta totalt. Pinsamt måste jag säga.

Flippersäljaren bör ju vittna, så att han inte stulit pengar från Marina även där.
Jag tycker uttagen 3 juli är suspekta. Stal han från henne så kom hon på han med det också`?
Senast redigerad av MrsMagoo 2013-12-09 kl. 22:02.
Citera
2013-12-09, 22:10
Bannlyst
Citat:
Nej, de är knappast GM, förstår du väl. Men det räcker med en GM. Finns han bland Sunshinboy, Vitvargen, Marcus Toyboy L eller Greath death? Du visste vilka som fanns på listan. Till vilken kategori hör dessa?

Samma som "Mattias lord", "Magnus Xx" eller "Cyborg" ?

EDIT:
Sedan är det ju 61 maskade också, så där kan Polisen inte räkna med min hjälp.
Hoppas ingen har oreggat kontantkort, då blir det jobbigt ?
Senast redigerad av Fnurra-pa-traden 2013-12-09 kl. 22:14.
Citera
2013-12-09, 22:14
Bannlyst
Citat:
Jag undrar hur trovärdigheten gällande KH blir nu med smygmobilen ?

RÅs svar till försvaret i HD:

Det blir det omvända - KHs vittnesuppgift styrker att M levde den 28e. - enligt RÅs resonemang.
Å andra sidan så ljög RÅ som en häst travar, eller blev informerad fel ?
Huvuden kommer rulla, Sannerholms ?

FS bör försättas på fri fot vid nästa häktningsförhandling.
HD har fattat sitt beslut och omhäktning sker regelmässigt varannan vecka, oavsett hur högt du skriker. Hade detta hänt för 103 år sedan hade du förmodligen haft rätt att huvuden kommer att rulla. Istället blev Johan Alfred Ander den siste att avrättas i Sverige med giljotin. Därför blir det fängelse istället för FS.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in