Citat:
Ursprungligen postat av
MrsMagoo
Man har utrett så pass att HD beviljade resning och häktade Fredrik för mord, så tramset från försvaret kan man bortse ifrån helt. Det är inte hållbart och det påminner om UFOt i Boden han va lika pantad som Hansson. Försvarsadvokater är ett pack för sig som definitivt inte ser sina begränsningar.
Det är ju mycket möjligt att Hansson inbillar sig att ha en chans här, men det kommer knäcka honom rejält allt eftersom dagarna i domstolen går. Han kommer inse att lögnerna inte är något han kan försvara och som hans klient kommer undan med. Han kommer också få svar på tal vad det gäller mobiltelefoner, låtsas alternativ, och smutsen han dra fram om Marina. Vidare så kommer han få möta en skicklig åklagare som strimlar hans svammel i bitar som han aldrig kommer kunna plocka upp igen.
Åklagaren har lagexperten RÅ bakom sig, och HD, så det ska bli kul att se cirkus Hansson jonglera i cirkusmanegen.
Jag undrar hur trovärdigheten gällande KH blir nu med smygmobilen ?
RÅs svar till försvaret i HD:
Citat:
Möjligen kan man tänka sig att vad som avses är vittnet KHs uppgift att den fordonsförare hon såg föreföll tala i mobiltelefon.
Eftersom Marina Johanssons kända telefoner inte användes just då skulle detta kunna tyda pä att Marina Johansson förfogade över ytterligare en telefon.
Som jag tidigare redovisat talar denna omständighet, enligt min mening, istället för att det var någon annan än Marina Johansson som KH iakttog.
Det blir det omvända - KHs vittnesuppgift styrker att M levde den 28e. - enligt RÅs resonemang.
Å andra sidan så ljög RÅ som en häst travar, eller blev informerad fel ?
Huvuden kommer rulla, Sannerholms ?
FS bör försättas på fri fot vid nästa häktningsförhandling.