2013-12-09, 10:11
Medlem
medelklassmans avatar
[quote=CrispyKreem|46493683]Gästspel i SVD av någon moderat virrpanna som tror att invandringens omfattning är skriven i sten och omöjlig att påverka politiskt:

"SD förklarar inte hur invandring ska stoppas"

http://www.svd.se/opinion/brannpunkt/sd-forklarar-inte-hur-invandring-ska-stoppas_8799492.svd

Är det samma dåre som under frågestunden på Timbros seminarium yrade om detta? Det är ju ganska illa för M om de har representanter som inte förstår att den lagstiftande församlingen har makt att ändra på saker. Alla beslut som fattats tidigare är skrivna i sten och riksdagens uppgift är att
Unquote

Spelar ingen roll, M och alliansen är rökta om de inte finner en egen väg ut ur den situation de har försatt sig i helt på egen hand vad gäller migrationspolitiken.

Med den här personens resonemang så är ju all regeringsutövning meningslös - alla regelverk kan tydligen inte förändras och en riksdagsmajoritet kan inte ändra någonting....undrar varför Alliansen i så fall så desperat försöker vinna ett val till...

Så antingen är det ett sista utspel från M bunkern att oavsett om vi går under och alliansen upplöses så skall den nuvarande invandringslinjen ligga fast och det skall då vara något slags signalvärde till M och alliansväljare som funderar att rösta på Sd - att oavsett vad som händer med oss i alliansen så skall vår invandringspolitik ligga fast.
Eller så är det bortförklaringar som skall förklara M:s misslyckanden och brist på handlingskraft inom det politiska område som kommer att innebära slutet för M och alliansregeringen för den är gången.

Det är tydligen de sista desperata medel som står till tjänst - att påstå att det är meningslöst att rösta på Sd.
Någon självinsikt om verkliga problem och den söndring nu rullas upp framför den döende alliansens ögon synes inte finnas. Helt otroligt.

Apropå konkreta åtgärder så finns det dussinvis med regleringar som snabbt kan införas.

M debattören kan ju börja med att titta i M:s egen migrationspolitik som de drev fram till 2003, men de förslagen kanske bara var på låtsas, eftersom de måste ju ha brutit mot internationella konventioner och dessutom stridit mot den myndighet som tydligen ensamma och på eget mandat bedriver landet Sveriges migrationspolitik - Migrationsverket.
Senast redigerad av medelklassman 2013-12-09 kl. 10:53.
2013-12-09, 10:15
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CrispyKreem
Gästspel i SVD av någon moderat virrpanna som tror att invandringens omfattning är skriven i sten och omöjlig att påverka politiskt:
Det känns lite som om tanten märker hur det bränner under fötterna & försöker sig på "Det var inte vårt fel".
2013-12-09, 10:31
Medlem
Powergirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2big4you
Powergirl:Vi kontrar med en smärre ökning

YouGov December
1417 personer intervjuades under perioden 6 november – 3 december.

SD starkt framåt.

V 7,2 (-0,3)
S 33,1 (+0,6)
MP 9,2 (+0,9)
SD 12,8 (+1,5)
C 3,0 (-1,5)
FP 6,3 (+0,3)
KD 3,7 (+0,7)
M 23,8 (-2,0)

Snabb, fyndig och rolig kontring.
I övrigt ser siffror bättre ut i den här tråden, men vad jag menar med det, tar jag i granntråden.
2013-12-09, 10:59
Medlem
Righteds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Splatterboy
DN hade en omröstning under morgonen, jag tittade till den strax efter 0800. Då hade ca 3k personer röstat. SD hade 21%, Moderaterna 20%, Vänsterpartiet 13%, Miljöpartiet 15%, Socialdemokraterna vet jag inte.

Omröstningen är nu borttagen. Jag anmodar att det började bli obekvämt.

Blev det jobbigt nu? Tycker att tidningarna ska strunta i att ha omröstningar likt dessa då dom ändå aldrig är särskillt sanningsenliga. Finns ingen poäng att ha dom. Möjligtvis att det förgyller vardagen hos vissa SD, MP och & V sympatisörer. Det är nämligen oftast dessa partier som är överrepresenterade i dom här omröstningarna.
2013-12-09, 11:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Righted
Blev det jobbigt nu? Tycker att tidningarna ska strunta i att ha omröstningar likt dessa då dom ändå aldrig är särskillt sanningsenliga. Finns ingen poäng att ha dom. Möjligtvis att det förgyller vardagen hos vissa SD, MP och & V sympatisörer. Det är nämligen oftast dessa partier som är överrepresenterade i dom här omröstningarna.

Är det för att det är dem som läser nättidningar då eller? Isåfall varför?
2013-12-09, 11:20
Medlem
Splatterboys avatar
Citat:

Att dessa kan vara missvisande kan jag köpa, att det inte är representativa också. Det jag inte förstår är varför bemöda sig med att lägga upp dessa så kallade "undersökningar/omröstningar" om de ändå plockar bort dem när det inte riktiga visar på resultat de vill ha.
2013-12-09, 11:20
Medlem
Righteds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drenn
Är det för att det är dem som läser nättidningar då eller? Isåfall varför?

Ja det är ju ganska uppenbart att sympatisörer för i alla fall SD & V är överrepresenterade på nätet. Varför det är så vet jag inte även om jag har mina aningar. Det enda dessa omröstningar säger oss är representationen av politiska åsikter på nätet. Omröstningarna säger väldigt lite om hur det ligger till i opinionen i sin helhet.
2013-12-09, 11:27
Medlem
Righteds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Splatterboy
Att dessa kan vara missvisande kan jag köpa, att det inte är representativa också. Det jag inte förstår är varför bemöda sig med att lägga upp dessa så kallade "undersökningar/omröstningar" om de ändå plockar bort dem när det inte riktiga visar på resultat de vill ha.

Anledningen till att dom plockar bort omröstningen kan vi bara spekulera i. Var det för att redaktionen tyckte SD fått för många röster? Fick V för många röster? Eller tyckte dom att intresset för omröstningen var för lågt? Ångrade dom sig och tycker nu i efterhand att det inte är intressant med en omröstning? Problemet är väldigt enkelt att slippa. Detta slipper man genom att inte lägga upp omröstningen från första början.
2013-12-09, 11:33
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Anledningen till att dom plockar bort omröstningen kan vi bara spekulera i. Var det för att redaktionen tyckte SD fått för många röster? Fick V för många röster? Eller tyckte dom att intresset för omröstningen var för lågt? Ångrade dom sig och tycker nu i efterhand att det inte är intressant med en omröstning? Problemet är väldigt enkelt att slippa. Detta slipper man genom att inte lägga upp omröstningen från första början.
Dom lägger väl upp dessa omröstningar för att få många sidvisningar när en massa SD'are & Vänsterpartister sprider länken till sina kompisar.
2013-12-09, 12:02
Medlem
menpallas avatar
12,8? HAHA Metro skärp er så lättlurade är vi inte inte ens 13 %?? Nä 16,2 igår marknadsinsikt låter mer rimligt men även den är rejält i underkant våran nye bäste kompis Wolodarskis senaste webmätning på 21 % tror mer jag på. men dom hinner nog kliva ett par procent till valet till 23-24.

TIMBUKTU OCH ÖZZ NUJEN VÄLKOMMEN HEM!! VÄLKOMMEN HEM TILL ERA HEMLÄNDER!
2013-12-09, 12:04
Medlem
menpallas avatar
Citat:

Vekligheten svider. Så enkelt är det.
2013-12-09, 12:15
Medlem
Righteds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av menpalla
Vekligheten svider. Så enkelt är det.

Hej, troll. Vad menar du med att verkligheten svider? Menar du att omröstningen på DNs hemsida är representativ för svenska folket? Själv håller jag inte med dig, tror det är väldigt långt ifrån verkligheten.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in