2013-12-08, 07:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kjellkritisk
Ja fast vittnena måste i såfall ställas mot annan teknisk bevisning som tex det filmade händelseförloppet som inte visar på mindre än en sekund utan tillräklig tid för två skott med det geväret.

Jo, men då menar du tidsfristen mellan skott 2 och 3. Jag menar tidsfristen mellan skott 3 och 4.
Dessa två skott kom direkt efter varandra, så snabbt, att många uppfattar det som ett skott.
Skott 1 har de flesta missat. Men det finns vittnen på att ett skott avfyrades strax efter vänstersvängen in på Dealey Plaza.

Skott1: Oswald, miss.
Skott2: Oswald, träff och skadar JFK och Connally.
Skott3: Hickey, träff och dödande.
Skott4: Oswald, miss.
Senast redigerad av BusAngel 2013-12-08 kl. 07:25.
Citera
2013-12-08, 09:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BusAngel
Jo, men då menar du tidsfristen mellan skott 2 och 3. Jag menar tidsfristen mellan skott 3 och 4.
Dessa två skott kom direkt efter varandra, så snabbt, att många uppfattar det som ett skott.
Skott 1 har de flesta missat. Men det finns vittnen på att ett skott avfyrades strax efter vänstersvängen in på Dealey Plaza.

Skott1: Oswald, miss.
Skott2: Oswald, träff och skadar JFK och Connally.
Skott3: Hickey, träff och dödande.
Skott4: Oswald, miss.
Visst är det fantastiskt att Oswald som är nästan rakt bakom bilen, står några våningar upp på ett stadigt golv och siktar på målet misslyckas. Men Hickey som sitter i en skumpande bil och bara råkar ha vapnet riktat i rätt riktning får en fullträff. Och de som sitter bredvid får inga hörselskador. Plus att han måste hålla vapnet högt för att kulan inte ska gå genom den egna bilens vindruta.
Citera
2013-12-08, 12:22
Medlem
kjellkritisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Coovex
jag väntar fortfarande på svar...
Svara gärna punktvis på alla de bevisen jag la fram tidigare. Styckvis. =)

Citat:
Inte ens världens bästa skytt har lyckats återskapa vad som hände i Dallas den 22 November enligt WR. Bara det är bevis nog, då Oswald endast var "marks man" i armén.
Oavsett om Oswald var kass eller bra på att skjuta så finns det INGEN som lyckats med vad han gjorde den dagen. Ingen har varit ens i närheten.
Han hade ett försök på sig med ett 23 år gammalt gevär. Som om inte det är nog så lyckats han med tidernas konstigaste kulstuds. Magic bullet-teorin är kryddan på moset.

Ammo: De kulfragment som hittats är inte kemiskt unika. Guinn's vittnesmål från 1976 är debunkat av dagens teknik. Kulfragmenten kan vara från allt ifrån tre, fyra, fem eller t o m fler kulor. Ytterligare bevis som inte går att förneka. Paraffintesterna visade att Oswald inte hade krutrester i ansiktet (vilket han borde ha haft om han avfyrat ett vapen), andra tester visade också att han inte hade tvättat ansiktet de senaste timmarna.
Om du fortfarande tror att Oswald sköt... andas ut, ta ett steg tillbaka och analysera vad som hänt. Är detta troligt?
Det finns filmer som försöker bevisa den officiella teorin. Dessa filmer är klassade som skämt. Det finns ett tydligt exempel där alla som skjuter redan placerat geväret i exakt position för bästa resultat. Man har dessutom låtit de olika proffsen skjuta otaliga gånger för att sedan endast visa den absolut bästa omgången. En erfaren skytt kan direkt utesluta detta klipp och förklara hur långt ifrån verkligheten detta exempel är. De sitter i lugn, tyst miljö, vet redan vilken hastighet samt riktning föremålet de skjuter mot rör sig, men framför allt så visar man inte deras första försök. Det klippet snarare stärker bevisningen att Oswald inte skulle kunnat klara av det. Proffsen har problem efter evighets av övning, skulle LHO klara det perfekt på första försöket. Plus att han skickar in en magic bullet i det hela? Täääänk.

Från Wikipedia ”Like all Marines, Oswald was trained and tested in shooting and he scored 212 in December 1956, slightly above the requirements for the designation of sharpshooter.[23] In May 1959 he scored 191, which reduced his rating to marksman.” Så skjuta kunde han.

Gällande magic/single bullet så har http://www.jfk-online.com/jfk100sbth.html gått igenom detta och kopplar det till filmrutor när det händer. Alltså om man håller sig till fakta så är det inte konstigt hur kulan kan göra den skadan.

Om jag förstått den kemiska sammansättnings tesen är tvistemålet om det som enda bevis kan peka på att det är samma kulor, och jag kan förstå den argumentationen men nu tittar man på repor i kulan mm så det är inget bevis på fler skyttar.

Sedan vore det klädsamt om du kan tala om vilka källor där ”proffsen” har problem efter övning. Sedan så missade LHO med första skottet, nr 2 sk single bullet och nr 3 som slutligen dödade JFK.
Citera
2013-12-08, 12:23
Medlem
kjellkritisks avatar
Citat:
Varför flyttade de bilen till Michigan och fodrade om den. Man hade ALDRIG, jag repeterar ALDRIG, flyttat och "byggt om" bilen så att viktigt bevismaterial kan försvinna. Vi talar om en mordutredning av Presidenten. Man kvarhåller ALLA bevis i orginal (om inte utredningen kräver annorlunda) tills domen är fastställd.
Detta i sig självt är anledning till en konspiration.

Men snälla hur måna gånger ska vi behöva förklara man sparar inte bilar på det sättet särskilt inte när det är av sekundärt bevismaterial. Man samlar ihop de bevismaterial dvs kulor, blod från offret/offren mm. Nu vet jag inte men kanske strippade man den på klädsel och sparade den. Bilen fanns därefter i Secret Service ägo till 1967 så det var ju bara att kalla in den.

Med ditt sätt att se på det skulle Polisens motorgård vara sprängdfyllda med bilar som varit med i olika brott.

Citat:
Varför intervjuade de aldrig huvudvittnet som hade bäst sikt, tillsammans med många andra. I en utredning av mord (speciellt presidenten) skulle man aldrig lämna dessa viktiga uppgifter till intet. Helt ofattbart!
Conspiracy Theory W/ Jesse Ventura: JFK Assassination [Season 2, Episode 5] (Full Length • HD)
Sånt händer inte. Även detta är bevis i sig. Tänk till extra!

http://www.jfk-online.com/jfk100billnew.html visar på källhänvisning om Bill, gör JV det?

Citat:
Varför ändrade de MC-formationen ENDAST för Dallas-rutten? (MC var i Ordinarie formation de två tidigare rutterna)
Motorcyklisterna gjorde nu att sikten blev helt fri om någon skulle vilja skjuta. Varför?!
Slump?

Här är ett klipp med en Secret Service snubbe som blir ombedd att INTE följa bilen. Han fattar inte varför eftersom de två tidigare rutterna som gjorts, så har han haft den positionen. JFK assassination: Secret Service Standdown
Han satt/vakta bumpern/baken av bilen på alla adnra rutter.
NEW - Jesse Ventura - Piers Morgan : Government Shutdown to JFK Conspiracy [FULL Interview
Koppla ihop detaljer.

http://www.maryferrell.org/wiki/images/0/0c/Photo_jfkl-01_0130-AR-7956-1B.jpg
http://jfklancer.com/photos/limo/berlin.jpg

Var ser du motorcykel eskorten eller Secret Service männen bakpå? Du har fått för dig en massa som inte stämmer, kortegerna såg inte likadana ut och motorcyklisternas syfte är att bana väg inte hindra skyttar. Hade de varit på kullen hade de kunnat pricka JFK ändå.

Secret Service stand down filmen är från flygplatsen, knappast skulle ha stå bakpå i 70 till 90 knyck till Dalla. Har påpekats förut för dig.

Citat:
Warren Kommisionen ljög om att Oswald och Jack Ruby inte kände varandra. Senare erkände han hur de kännt varandra sen Lee var liten. Finns ingen anledning att ljuga... om inte... Just det!
Did Oswald & Ruby Know Each Other ? - Ron Lewis Där ljuger WR igen. Dessa få bevisen har redan gjort det hela uppenbart?
Det är, och jag understryker, idioti, att fasthålla vid den officiella storyn med bevis likt dessa.

Det där YT klippet sa inte ett piss om detta utan är bara en person som påstår att de kände varandra. Står det i WK dokumentation att de inte kände varandra? Var är källan till att Warren själv skulle påstå att de JR och LHO kände varandra?
Citera
2013-12-08, 12:25
Medlem
kjellkritisks avatar
Citat:
Varför har de blockat Lee Oswalds tax-return? Jo, för då hade man sett att checken kom från Vita huset, Militär, annan organisation kopplad till CIA/FBI.
Lee Harvey Oswald Tax Returns Still State Secret (gäller än idag)
Ex-Guvernören Jesse Ventura håller i mötet. Skulle han ljuga officiellt i denna utredning?
Ni som ifrågasätter JV är pinsamma. Gör eran research så märker ni att han är legit.

Jadu det är lätt att ifrågasätta JV, Tax return är inte offentlig handling, enligt amerikansk lag ska inte ens andra myndigheter få ut dessa utom i särskilda fall, fast NSA brukar nog inte ha problem.

President kandidater visar självmant upp dem ibland men du kan inte begära ut dem, källa Wikipedia i fall du vill läsa på från andra källor än ”jag påstår att jag var Navy Seal” JV

Citat:
Oswald hade flera legitimationshandlingar, en med namnet Alek J Hidell, en pseudonym som påstås ha använts av minst en annan CIA-agent.
En av Oswalds CIA-kontakter påstås vara George de Mohrenschildt:
"Lee Harvey Oswald was smart as hell. They make a moron out of him.
Lee was the most honest man I knew. He was ahead of his time really, a
kind of hippie of those days. He would have gone to a black school like
this one if he could. And I will tell you this--I am sure he did not
shoot the
president." --Baron George De Mohrenshildt
http://www.whokilledjfk.net/george_and_the_cia.htm

Källan till detta är så usel att det går inte att kommentera när den är bara en påstådd mailkonversation!

Citat:
Alla som kände Oswald sa bestämt att han inte utförde dådet.
Detta är bara en utav 100-tals kommentarer ang. LHO.
Ska man bara sudda bort alla dessa uppgifter? Strunta i dem? Det krävs inte mycket research för att få fram information likt detta så ta erat förnuft till fånga.

Källa på det samt brukar anhöriga till misstänkta, om de själva inte är offer, tro att påstådd GM är skyldig till det?
Citera
2013-12-08, 12:27
Medlem
Citat:
Det där YT klippet sa inte ett piss om detta utan är bara en person som påstår att de kände varandra. Står det i WK dokumentation att de inte kände varandra? Var är källan till att Warren själv skulle påstå att de JR och LHO kände varandra?
Plus: bara för att någon säger i någon dokumentär som finns på DuTub att Oswald och Ruby kände varandra innebär det inte att det var sant.
Citera
2013-12-08, 12:28
Medlem
kjellkritisks avatar
Citat:
Whistleblowers
E Howard Hunt (vem ljuger på sin dödsbädd) Ni som tror att Hunt var förvirrad och att hans söner "lurade" honom till att uttala sig så som han gjorde har blivit matade med lögner, och ätit upp dem också. Det finns alltid en möjlighet men i detta fallet är det bara löjligt.
"shit en gammal whistleblower. Let's say he's old and confused." Klassiker som de gjort med många. James Forrestal för att bara nämna ett uppenbart exempel.
Övriga bevis gynnar i vilket fall konspirationsteorier där CIA garanterat är med.
Bill Cooper William Cooper - JFK Assassin Unmasked (1 of 5)
Bill cooper är erkänd CIA, han (vittnet i filmen) blev mördad.
Green. and the list goes on and on. Google och Youtube är bättre än vad man tror, sen vill det ju till att ni kolla källor naturligtrvis.
Man bör också fundera på varför vittnen, efter JFK-mordet, blivit mördade, påstådda självmord, olyckor, sjukdomar o.s.v. Den som hinner bör se en video om detta:
Hit list: Who killed witnesses to the Kennedy assassination
Hit List : Who Killed Witnesses to The JFK Assassination
Är detta endast sammanträffanden???

Hunt tar jag inte en gång till mer än påstår du då att Hunts andra efterlevande ljög? Hunt whisleblower???? Förutom dessa ljudinspelningar när har han avslöjat något?

Bill Cooper CIA???? Källa på det också eller pratar du om en annan än den döde konspirationsteoretikern?

Hurra ytterligare ett YT som inte kan källgranskas.

Citat:
Skott bakifrån my ass.
Det finns tusentals studier där alla talar emot varandra. Eftersom ingen vet vilken ammo som användes, inte heller vilket typ av vapen som användes, så vore det IDIOTI att uttala sig om hur och var ifrån skottet kom. Sjäv förhåller jag mig mest till Bill Coopers version då han hade tillgång till dokument samt blev mördad. Men, det är bara jag.

Fantastiskt att det finns tusentals och det enda du tar upp är Bill Cooper
Citera
2013-12-08, 12:30
Medlem
kjellkritisks avatar
Citat:
Att tro att zapruder-filmen verkligen bevisar någonting vore också en smula dumdristigt. Jag menar... [...]. Idag ser många helt annorlunda på saken.
Om MEDIA skriker tillräckligt högt, så blir LÖGNER till slut SANNING.

Fast det verkar vara vissa konspirationsteoretikers metodik skrik ut sina lögner tills några tror på dem.

Citat:
SAMMANTRÄFFANDE?
Om du tror att allt det jag skrivit ovan är slumpen.... så önskar jag dig, vänligen: Ha ett bra liv... i skuggan.

Själv har jag fått distans till fallet och det är enormt uppenbart vad som hänt.
Läsningen av Dead Wrong och They Killed Our President var tillfredställande.
Belzer och Ventura.
Läs dem, Deras källor är dokumenterade och konfirmerade med Usa Government.

Du blinda.

Dead Wrong är en bra sammanfattning på ditt sätt att se på detta!
Senast redigerad av kjellkritisk 2013-12-08 kl. 12:34. Anledning: dubbelpostning
Citera
2013-12-08, 21:42
Medlem
Citat:
Fast det verkar vara vissa konspirationsteoretikers metodik skrik ut sina lögner tills några tror på dem.
Media skriker lögner tills de blir sanning.
LOL!
Cooper är en teori. Som du kanske har märkt så vore det dumt att uttala sig om hur det exakt gick till.
Du har fortfarande inte förstått grunden och lägger fortfarande in exempel som direkt går bort.
Som om du skulle förstå det.

I tried. Ha ett bra liv... i skuggan. =)
Citera
2013-12-08, 21:54
Medlem
kjellkritisks avatar
Citat:
Media skriker lögner tills de blir sanning.
LOL!
Cooper är en teori. Som du kanske har märkt så vore det dumt att uttala sig om hur det exakt gick till.
Du har fortfarande inte förstått grunden och lägger fortfarande in exempel som direkt går bort.
Som om du skulle förstå det.

I tried. Ha ett bra liv... i skuggan. =)

Jag har lagt in exempel??? Jag svarade på dina påståeenden och jag tycker att du kunde mer seriös diskutera särskilt när du haft så högt tonläge, men visst du ska själv få bestämma hur du vill göra.
Citera
2013-12-08, 22:00
Medlem
Citat:
Jag har lagt in exempel??? Jag svarade på dina påståeenden och jag tycker att du kunde mer seriös diskutera särskilt när du haft så högt tonläge, men visst du ska själv få bestämma hur du vill göra.

Gubben... Det är lönlöst. En vettig människa hade läst mina inlägg med ett öppet sinne och sedan kopplat ihop trådarna. Du går inte ihop.
Lyssna på oddsen han räknar ut i slutet. http://www.youtube.com/watch?v=IB5JGfxIxFk
Sammanträffande?

Jag tänker inte lägga mer energi på dig. Jag hoppas innerligt att du om några år, när hjärnkapaciteten expanderat, ser tillbaka på fallet.
Tills dess. Lev i skuggan
Senast redigerad av Coovex 2013-12-08 kl. 22:17.
Citera
2013-12-09, 08:46
Medlem
Citat:
Gubben... Det är lönlöst. En vettig människa hade läst mina inlägg med ett öppet sinne och sedan kopplat ihop trådarna.
Ditt öppna sinne består i att bara godkänna konspirationsteoriernas påståenden och förtränga alla bevis som lägger krokben för din tro. Två exempel på din argumentationsteknik.
Citat:
De är irrelevanta.
Citat:
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in