Jag har på sistone aktivt försökt komma på en bra seriös affärsidé som jag kan utveckla till något bra. Eftersom att jag är studerande och inte har någon vidare erfarenhet av affärsvärlden i Sverige så skulle jag uppskatta om jag kunde få lite tips om vilka brancher och områden som är lukrativa och värda att satsa på. Kom gärna med exempel om ni känner till några, det är alltid intressant att höra hur andra lyckats.
Senast redigerad av hobiekatt 2013-12-06 kl. 22:08.
? Att ingen nämnt flyktingboende ännu? I vilken annan legal bransch kan vilken dåre som helst lyckas såväl som i den branschen? Marginaler som den mest hänsynslöse monopolist skulle häpna över...
? Att ingen nämnt flyktingboende ännu? I vilken annan legal bransch kan vilken dåre som helst lyckas såväl som i den branschen? Marginaler som den mest hänsynslöse monopolist skulle häpna över...
Rekrytering och bemanning har de senaste åren varit extremt lukrativt. Kolla bara på hur många rekryterings- och bemanningsbolag det dykt upp de senaste 5-10 åren. Alla vill ha en del av kakan. Det värsta med denna utveckling är väl egentligen hur lite kompetens många av de som sköter rekryteringarna har (det finns riktigt duktiga, men de är färre än krängarna). Det hela handlar för det mesta om rent sälj-rappakalja a la "vi har genom vårt nätverk lätt att nå ut till X superkandidater, samtidigt besitter vi Y och Z kompetenser och vi garanterar er att ni blir nöjda!"