2013-12-08, 21:39
Medlem
zero73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Nä däremot MBs vän PB kan detta på sina fem fingrar och hjälpte antagligen sin minnesklena kollega i detta ärende.

Nja, jag tror MB är så pass slipad att han själv kan läsa en instruktionsbok och förstå innehållet.
Citera
2013-12-08, 21:41
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zero73
Mycket märkligt!

MB skickade inte ett sms eller försökte ens att ringa henne fast han visste hon var efterlyst.

Han har ju minnesproblem och stressar så mycket. Stackars sate. Är väl inte så konstigt att han råkade glömma detta? Tänk bara vilka dagar han haft den 2-4/5. All samtalskommunikation med VB den 2-3/5 måste ha gjort honom helt slut. Var väl därför han var tvungen att kommunicera med C Carlsson 15 gånger den 6/5.
Citera
2013-12-08, 21:44
Medlem
zero73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SanLiTun
Läs IBAS undersökning i FUP. De konstaterar att meddelandena raderats med den automatiska "Erase-funktionen", vilken "är ingen funktion som användaren kan starta eller påverka på något sätt" (FUP s 952). Detta baserat på hur raderingen verkar ha skett (stort antal SMS tas bort, vilket kan kicka igång automatisk Erase av frigjorda områden)

Hade man gjort en manuell radering på det sätt som du beskriver enligt instruktionsboken (inkl överflyttning/återflyttning via minneskort) så skulle IBAS gjort bedömingen att det var på det sättet det hela gått till, eller hur?

Så det fetade är en trådsanning om - och endast om - IBAS inte är kompetenta ("inte läst intruktionsboken") eller OCKSÅ tydligen ingår i den växande konspiration som skyddar MB... :-)

Enligt instruktionsboken står det ju att om man kör en "Master Reset" och väljer "Reset All" så raderas alla dina inställningar, innehåll som kontakter, meddelanden, bilder, ljud och nedladdade spel.

Naivt att tro att inte Erase-funktionen körs i det läget.

Sony Aino instruktionsbok s73
Citat:
Master reset
If you select Reset settings, the changes that you have made to settings will be deleted.
If you select Reset all, your settings and content, such as contacts, messages, pictures,
sounds and downloaded games, will be deleted. You may also lose content that was in the phone at purchase.
Citera
2013-12-08, 21:45
Medlem
zero73s avatar
Citat:
Han har ju minnesproblem och stressar så mycket. Stackars sate. Är väl inte så konstigt att han råkade glömma detta? Tänk bara vilka dagar han haft den 2-4/5. All samtalskommunikation med VB den 2-3/5 måste ha gjort honom helt slut. Var väl därför han var tvungen att kommunicera med C Carlsson 15 gånger den 6/5.

Exakt...

EDIT: Och sen messade han AN nitton gånger den 7/5...?
Senast redigerad av zero73 2013-12-08 kl. 21:48.
Citera
2013-12-08, 21:47
Medlem
highfives avatar
Citat:
Nja, jag tror MB är så pass slipad att han själv kan läsa en instruktionsbok och förstå innehållet.

Glöm inte att han har läs- och minnesproblem. PB är en fena på liknande saker.
Citera
2013-12-08, 21:48
Medlem
Citat:
Enligt instruktionsboken står det ju att om man kör en "Master Reset" och väljer "Reset All" så raderas alla dina inställningar, innehåll som kontakter, meddelanden, bilder, ljud och nedladdade spel.

Naivt att tro att inte Erase-funktionen körs i det läget.

Sony Aino instruktionsbok s73

De där frågorna kan ju bara IBAS (och kanske Sony) svara på i detalj, men av deras rapport i FUP framgår att det är SÄTTET på vilket vissa områden frigjorts som gör att man drar slutsatsen att det rört sig om en automatisk Erase.

Och faktum kvarstår att IBAS säger att den Erase som genomförts är en sådan som inte kan startas eller påverkas av användaren. Så det är du mot IBAS, helt enkelt.
Citera
2013-12-08, 21:52
Medlem
zero73s avatar
Citat:
De där frågorna kan ju bara IBAS (och kanske Sony) svara på i detalj, men av deras rapport i FUP framgår att det är SÄTTET på vilket vissa områden frigjorts som gör att man drar slutsatsen att det rört sig om en automatisk Erase.

Och faktum kvarstår att IBAS säger att den Erase som genomförts är en sådan som inte kan startas eller påverkas av användaren. Så det är du mot IBAS, helt enkelt.

Snarare är det så att Symbian kan svara på detta.
Citera
2013-12-08, 21:54
Medlem
Citat:
Snarare är det så att Symbian kan svara på detta.

Kan så vara, om det är en generisk funktion. Men Sony MÅSTE veta (och därmed IBAS också, om jag förstått hur de jobbar med tillverkarna i såna här undersökningar)

Hursomhaver: Det är alltså ingen "trådsanning" förrän du eller någon annan övertygat oss om att IBAS inte vet vad de pysslar med
Citera
2013-12-08, 21:58
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jeremiah
Inget mess den 6:e.

Varför skulle han ringa?
Finns väl ingen obligatoriskt deltagande på träningarna.
Han skrev på Facebook den 6:e. Jag skrev varför han borde ha hört av sig. Han hörde inte av sig eller letade när hon efterlystes heller.
Citat:
Ursprungligen postat av Jeremiah
Vad då? Att telefonen gick ner till 2G?

Det finns en teori om att det kan vara så, men kan lika gärna hänt när tfn fanns i lght.
Indiciumet på att hon inte lämnade lght levande med tfn är att inga meddelanden skickades från VB:s telefon.
Varför ställer du en fråga och svarar på den själv?

Jag tänkte dels på telefonin, men framförallt på den asiatiska kvinnan som blev sedd och att ingen mordplats har hittats, trots att lägenheten är noggrant genomsökt.
Citera
2013-12-08, 22:05
Medlem
Citat:

Det betvivlar jag, tycker att han verkar skarpsinnig och har bra minne! Men visst smarta människor spelar ofta dumma och glömska .... för att få som de vill
Citera
2013-12-08, 22:07
Medlem
highfives avatar
Citat:
Kan så vara, om det är en generisk funktion. Men Sony MÅSTE veta (och därmed IBAS också, om jag förstått hur de jobbar med tillverkarna i såna här undersökningar)

Hursomhaver: Det är alltså ingen "trådsanning" förrän du eller någon annan övertygat oss om att IBAS inte vet vad de pysslar med

Kan inte vara på tråden längre, men kan inte du eller zero kolla detta? Känns som en viktig punkt att reda ut. Fråga skadar inte. Själv kan jag inte speciellt mycket om detta.
Citera
2013-12-08, 22:07
Medlem
Jeremiahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Han skrev på Facebook den 6:e. Jag skrev varför han borde ha hört av sig. Han hörde inte av sig eller letade när hon efterlystes heller.

Varför ställer du en fråga och svarar på den själv?

Jag tänkte dels på telefonin, men framförallt på den asiatiska kvinnan som blev sedd och att ingen mordplats har hittats, trots att lägenheten är noggrant genomsökt.

Jag missade FB- meddelandet, fel av mig kollade bara sms-historiken.

Du ifrågasätter varför MB inte ringde VB, brukade han göra det.
Ställ istället frågan varför VB inte svarade på MB:s sista sms den 4:e.

Jag har då för längesedan avfärdat vittnet som såg den "asiatiska kvinnan".
Hon var allt annat än säker på sin iaktagelse, fel plats, fel tid, fel håll och väldigt osäker på utseendet,
Helt enkelt inte trovärdig.
Jag tror VB mördades i lght baserat på liten blodspillan och omedelbar emballering av VB i duschdraperiet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in