Citat:
Ursprungligen postat av
Husvagn2
Frågan är om det överhuvud taget finns något som styrker eller indikerar att huset skulle brännas ned eller att GM var ute efter att göra det perfekta mordet. En enklare förklaring kan vara att GM dödade VB, flyttade liket från bostaden till en plats där han kan arbeta ostört. Stress och annat kan ha fått GM att inse att han kommer att bli avslöjad och därmed får honom att riktat uppmärksamheten mot andra, exempelvis MB/AN, få det som om det har skett ett ritualmord, tortyr, planering, osv. En effekt av att ha stoppat benen i gula huset har blivit att det har skapat många konspirationsteorier.
Vad skulle placeringen av kropp, ben osv göra för att leda mot nån annan.
Jag fattar inte resonemanget.
MB/AN har väl inga kopplingar till huset där benen återfanns, eller har pysslat med ritualmord/styckningar vad jag kan erinra mig.
Att släpa in allt och tända eld på kåken skulle ju raderat ut mycket av eventuella spår. Det låter mer troligt.
Men om det var planen så fattar jag inte varför GM inte forcerade dörren och slängde in allt och sen tuttade på.
Snöra in nåt genom ett fönster verkar ju ganska hjärndött om kåken ska brännas.
Hmm, har KJ köpt tändvätska/diesel eller annat som kan vara "bra å ha" om man nu ska elda. Jag har inte sett kvitton på det, men bensin duger väl det åxå.