2013-12-17, 01:05
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av giveawayyourlove
Nej det tror jag inte.. MB/AN är inblandade men nu när det kommit fram att de kan ha vissa kopplingar med KJ så kanske fast är ytterst tveksam. Vill se mer bevis och nya TUFFA förhör med MB, AN, AB och KJ etc.

Blodbesudlingen i bagageluckan då ? Blod som inte ens KJ numera påstår är planterat. Men du menar att KJ troligen ingenting har med saken att göra ?
Citera
2013-12-17, 01:07
Medlem
christerys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Husvagn2
Frågan är om det överhuvud taget finns något som styrker eller indikerar att huset skulle brännas ned eller att GM var ute efter att göra det perfekta mordet. En enklare förklaring kan vara att GM dödade VB, flyttade liket från bostaden till en plats där han kan arbeta ostört. Stress och annat kan ha fått GM att inse att han kommer att bli avslöjad och därmed får honom att riktat uppmärksamheten mot andra, exempelvis MB/AN, få det som om det har skett ett ritualmord, tortyr, planering, osv. En effekt av att ha stoppat benen i gula huset har blivit att det har skapat många konspirationsteorier.

Vad skulle placeringen av kropp, ben osv göra för att leda mot nån annan.

Jag fattar inte resonemanget.

MB/AN har väl inga kopplingar till huset där benen återfanns, eller har pysslat med ritualmord/styckningar vad jag kan erinra mig.

Att släpa in allt och tända eld på kåken skulle ju raderat ut mycket av eventuella spår. Det låter mer troligt.

Men om det var planen så fattar jag inte varför GM inte forcerade dörren och slängde in allt och sen tuttade på.

Snöra in nåt genom ett fönster verkar ju ganska hjärndött om kåken ska brännas.

Hmm, har KJ köpt tändvätska/diesel eller annat som kan vara "bra å ha" om man nu ska elda. Jag har inte sett kvitton på det, men bensin duger väl det åxå.
Citera
2013-12-17, 01:08
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av giveawayyourlove
Sa MB överhuvudtaget någonting i förhören som faktiskt stämde? och isåfall vad?

Tja, han berättade vad han hette .. Under ed.
Citera
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Blodbesudlingen i bagageluckan då ? Blod som inte ens KJ numera påstår är planterat. Men du menar att KJ troligen ingenting har med saken att göra ?

Det har jag missat, har han erkänt att han har orsakat besudlingarna i bilen? Om han inte har det, och det inte är planterat, hur gick det då till?
Citera
Medlem
Citat:
Om KJ var inblandad i transporten av likdelarna från mord/styckningsplats till F2/F1 så tror jag inte att han besvärades av stress då individer med psykopatisk personlighetsstörning i regel inte har detta problem - det "normala" upplever som närmast bedövande stress uppfattar åtminstone somliga psykopater som ett välkommet spänningsmoment. En smula hårddraget, men ..

Jag vill fortfarande veta varför och på vilka grunder du anser KJ psykotisk?

I punktform.
Citera
2013-12-17, 01:12
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Jag vill fortfarande veta varför och på vilka grunder du anser KJ psykotisk?

I punktform.

Är psykos och psykopati samma sak? Måste vara något nytt från Bryssel som jag har missat.
Citera
2013-12-17, 01:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av christery

MB/AN har väl inga kopplingar till huset där benen återfanns, eller har pysslat med ritualmord/styckningar vad jag kan erinra mig.

Att släpa in allt och tända eld på kåken skulle ju raderat ut mycket av eventuella spår. Det låter mer troligt.

Men om det var planen så fattar jag inte varför GM inte forcerade dörren och slängde in allt och sen tuttade på.

Hmm, har KJ köpt tändvätska/diesel eller annat som kan vara "bra å ha" om man nu ska elda. Jag har inte sett kvitton på det, men bensin duger väl det åxå.

Det jag inte förstår, är varför det skulle dröja så länge mellan det hon försvann den fjärde maj tills benen och torso hittades sexton dagar senare?
Klart som korvspad att det under den tiden skulle bli gigantiskt sök och hela baletten så varför inte göra det med en gång den fjärde, göra allt så snabbt som möjligt?
Vad gjorde att det tog drygt två veckor, undrar jag?
Citera
2013-12-17, 01:16
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av christery

Rätt gjort med VB:s huvud placerat på ett gammalt bildäck + några jeepdunkar diesel + bensin hade raderat ut alla spår, och VB skulle förmodligen inte gått att identifiera. Man hade bara kunnat gissa att det var Vatchareeya eftersom hon var anmäld försvunnen.
Citera
2013-12-17, 01:22
Medlem
Citat:
M. Kan vara så. I så fall var t ex var MB:s gest att fatta VB:s mammas händer i magstarkaste laget .. Tror det kan ha varit ett spel för galleriet, men vet naturligtvis inte. Kallt gjort i så fall ..

Ursäkta mig. Men du tillför mig Ingenting. Av värde. Du är som en Vindflöjel. Du blåser i vilken riktning som helst. Bara du får uppmärksamhet.

Det är fritt att tänka.
Citera
2013-12-17, 01:23
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Någon, sannolikt VB hade en fakeprofil på Facebook, profilbilden föreställde KJ, och med den här profilen kontaktades AN.

MB? och TL har jag för mig, blev inblandade i det här för att efterforska vad det var frågan om. Jag kan inte för mitt liv tänka mig att AN inte bollade den här profilen med MB, de verkar ju i övrigt ha delat precis allting med varandra, kvitton, säng, taxi, arbete, men inte sex och karate.

Angående de märkliga facebook meddelande AN fått från en "Tomas Bergström/Tomas Forsberg" med profilbild av KJ.

FUP 1119 Förhör med AN (MBs fru) den 25 Maj, 2013:

"TL kom hem till AN och tittade på de meddelanden som kommit till ANs
facebook. TL tyckte att det var obehagligt. Hon försökte att spåra vem som skickat
meddelandet. TL lyckades spåra meddelande till en länk med id "kalle ankaa".
AN bad också sin man MB att undersöka vem det var som snokade i deras liv. MB,
som kan mycket om datorer, kom inte heller fram till vem det var som snokade i deras liv."

Mycket sannolikt att MB tog reda på vem KJ var, eftersom det var et foto på KJ på denna Tomas bergströms/ Tomas Forsberg facebook profil.
MB har säkerligen frågat VB om vem det var eftersom dessa konstiga facebook meddelanden till AN kom (oktober 2012) i förbindelse med att AN fått upplysningar från AF (Oktober 5, 2012) om att MB hadde haft sex med VB.
Citera
2013-12-17, 01:25
Moderator
OYs avatar
Har för mig att jag har frågat tidigare och inte fått något svar. Jag kan inte hitta något i FUP om vilka av KJ skor som polisen har beslagtagit. Enligt bl a. pappan så har KJ två par tygskor, ett par svarta kängor med dragkedja, samt ett par Goretexskor(kängor) som KJ har målat sandfärgade för att passa ökenuniformen som KJ har. Saknas något av de här fyra paren fotbeklädnader, i så fall vad?

Svarta kängor har vittnen sett KJ bära under eftersöken, men var finns Goretexskorna? Inbillar mig att det är dessa som KJ använde när han dumpade liket, tygskor är inte praktiska för terrängvistelse.
Citera
2013-12-17, 01:26
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Det har jag missat, har han erkänt att han har orsakat besudlingarna i bilen? Om han inte har det, och det inte är planterat, hur gick det då till?

Det kan han enligt sin advokat inte ge en nöjaktig förklaring till, och det är av den anledningen jag tror att advokat Forssberg kommer att råda sin klient att erkänna griftefridsbrott och bestrida övrigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in