2014-01-13, 21:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av KluvenTunga
Precis. Det går också att dra ett paket på ett täcke eller matta. (Desto mjukare underlag - desto mindre ev. "spår"). Friktionen är inte heller den besvärande, i synnerhet inte med adrenalin påslaget. Värre då paketet kommer utanför huset, men då passar en ramp säkert skapligt som hjälpmedel.

Menar du att det skulle vara skillnad på att dra en presenning med 100kg över ett golv jämfört med att ha en matta mellan avseende dragspår ?

Båda funkar lika bra som "sopborste", det skulle bli dragmärken.
Citera
2014-01-13, 21:14
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Och för de som inte kan tänka sig att det kan vara en ensam knarkares verk att få ut kroppen bör jämföra lite med Fr*ds fysik innan den sistnämnda lanseras som en trolig alt. kandidat.
Båda klarar säkert att dra en madrass över golvet. En madrass lastad med en kropp och en madrass.
Citera
2014-01-13, 21:19
Medlem
KluvenTungas avatar
Det lär ha uppståt väsentligt mindre friktion mot golvytan om det placerats en filt/lakan/täcke mellan "paketet" och golvet, jämfört med att dra en pressenning direkt över/mot golvytan. Det tunga blir att få till den sista biten, in/upp i bilen. En reslig fysik gör naturligtvis arbetet mindre krävande.
Citera
2014-01-13, 21:23
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Det lär ha uppståt väsentligt mindre friktion mot golvytan om det placerats en filt/lakan/täcke mellan "paketet" och golvet, jämfört med att dra en pressenning direkt över/mot golvytan. Det tunga blir att få till den sista biten, in/upp i bilen. En reslig fysik gör naturligtvis arbetet mindre krävande.
Man kan ta rampen som låg på trappan och lägga den mellan trappans översta steg och bakluckan på t.ex. en blå Volvo 945 från 1993.
Citera
2014-01-13, 21:28
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Det framkommer med högsta önskvärda tydlighet av FUP. Han bor dessutom under den mast som Marinas sista SMS skickades från. Tillfällighet, eller?
Sannolikt, ja.
Och vad vill du ha sagt med detta förresten?

Låt mig få påminna om det faktiska förhållandet att det är Fredrik Svensson som just nu
står inför rätta anklagad för mordet på Marina Johansson efter det att det ytterst sällsynta
inträffat att en resning blivit beviljad till men för en tilltalad.

Det är alltså inte den Fred du pratar om och ingen annan heller utan just
herr Fredrik Svensson, nu över 40 år. Som står Åtalad.
Citera
2014-01-13, 21:30
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Sannolikt, ja.
Och vad vill du ha sagt med detta förresten?

Låt mig få påminna om det faktiska förhållandet att det är Fredrik Svensson som just nu
står inför rätta anklagad för mordet på Marina Johansson efter det att det ytterst sällsynta
inträffat att en resning blivit beviljad till men för en tilltalad.

Det är alltså inte den Fred du pratar om och ingen annan heller utan just
herr Fredrik Svensson, nu över 40 år. Som står Åtalad.
Jo, jag är fullt medveten om vem som står åtalad, utan bevis. Jag vet också vem som dessutom borde utredas.
Citera
2014-01-13, 21:32
Bannlyst
Citat:
Jo, jag är fullt medveten om vem som står åtalad, utan bevis. Jag vet också vem som dessutom borde utredas.
Vem? Trodde det var minst 176 personer...
Citera
2014-01-13, 21:34
Medlem
Citat:
Man kan ta rampen som låg på trappan och lägga den mellan trappans översta steg och bakluckan på t.ex. en blå Volvo 945 från 1993.

Vi vet i allafall en som orkar lyfta rampen, den man som sitter misstänk för mordet.
Citera
2014-01-13, 21:34
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smålandtintin
Vem? Trodde det var minst 176 personer...
Jag uteslöt inte 175.
Citera
2014-01-13, 21:35
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av konfidentiellt
Vi vet i allafall en som orkar lyfta rampen, den man som sitter misstänk för mordet.
Ja, jävlar, tänkte inte på det. Den måste väga minst 20 kg. <ironi>
Citera
2014-01-13, 21:38
Medlem
Lycktstolpes avatar
Finns det nån opartisk skribent som kanske har lust att skriva nån sorts sammanfattning?
Tråden har snart 75000 inlägg, så det känns lite tungt att plöja igenom.

Såg i tidningen att det va ny rättegång på gång, så om nån vänlig själ orkar sammanfatta vore det toppen.
Tack på förhand.
Citera
2014-01-13, 21:39
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Så du tror alltså att folk åtalas helt utan bevis i våra domstolar?
Eller är det bara FS som råkar ut för något så hemskt orättvist?

Så det finns absolut ingenting mot honom menar du?
Varför har man då beviljat resning i målet? Om man inte har någonting som kan leda till
en fällande dom?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in