2013-12-08, 16:58
Medlem
Galvestonens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smakupplevelsen
Cool story bro? Skulle det vara något konstigt?

Eh, ja... Det är ganska konstigt att efter bara 2.5 års träning köra 50kg/hantel om du inte är Arnold.

Har själv tränat i 4 år, kör på 30-32.5, har ingen aning om vad jag maxar, men är också Väldigt ectomorph. Så 40 kg är jäkligt relativt till kroppsform och förutsättningar
Citera
2013-12-08, 18:55
Medlem
Whogivesashit.gif.

Återkom när du ställer samma fråga angående bänk eller böj.
Citera
2013-12-08, 19:20
Medlem
puryeeahs avatar
Vad tar du i bänk? En repetition snackar vi nu. Det känns som en mer intressant fråga och inte lika lulligt som jag tar x-x reps x3 set på 40kg hantlar.
Citera
2013-12-09, 12:37
Medlem
smakupplevelsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Galvestonen
Eh, ja... Det är ganska konstigt att efter bara 2.5 års träning köra 50kg/hantel om du inte är Arnold.

Har själv tränat i 4 år, kör på 30-32.5, har ingen aning om vad jag maxar, men är också Väldigt ectomorph. Så 40 kg är jäkligt relativt till kroppsform och förutsättningar

Jag skrev en sexa med 45kg per hantel, vilket är 90kg.

Har maxat 115 i bänk.

Men detta var under bulk i vintras när jag vägde 80-85, när jag gick ned till 70-75 till sommaren orkade jag inte alls lika mycket. Till och med 100kg i bänk var svettigt haha.

Kanske tränat 3 år när jag tänker efter, men har varit en periodare så svårt att veta exakt. Kört ett år, inte tränat på något år, kört ett halvår här och där ect.
Senast redigerad av smakupplevelsen 2013-12-09 kl. 12:48.
Citera
2013-12-09, 13:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av abhz
Just nu så kan jag nästan ta 40kg i hantelpress när det kommer till bröst. Har dock en liten omvänt anorexia och känner aldrig att jag är tillräckligt stark eller stor, utan vill hela tiden fortsätta (vilket även är hela poängen).
Bigorexia eller Megarexi kallas det för, så du vet. Det är en påhittad sjukdom för att främja pajkastning och problematiserande. Men vi önskar dig lycka till med tillfrisknandet. Det bör man göra om man har lite vett och etikett.
Senast redigerad av Alltidxx 2013-12-09 kl. 13:05.
Citera
2013-12-09, 14:01
Medlem
Framtidsatlets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alltidxx
Bigorexia eller Megarexi kallas det för, så du vet. Det är en påhittad sjukdom för att främja pajkastning och problematiserande. Men vi önskar dig lycka till med tillfrisknandet. Det bör man göra om man har lite vett och etikett.

Muscle dysmorphia, som den riktiga diagnosen heter, är lika lite "hittepå" som anorexia är. Båda två är OCD-diagnoser förövrigt.
Citera
2013-12-09, 14:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Framtidsatlet
Muscle dysmorphia, som den riktiga diagnosen heter, är lika lite "hittepå" som anorexia är. Båda två är OCD-diagnoser förövrigt.
Ok. Jag tror jag passar på att ta den diskussionen en gång till.

(FB) Hur många av er lider av bigorexia?
Citera
2013-12-09, 15:07
Medlem
svennerubinsfans avatar
6-10 reppare utan större problem med 50+ hantlar. Givetvis djupa reps.

Riktigt stark är man när man gör det på 60+
Citera
2013-12-09, 15:19
Medlem
Freakkos avatar
Har tagit några reps på 65 kg (32,5kg/st) och då ser jag mig inte så stark.
Jag har potential att bli starkare. Finns heller ingen riktigt definition på stark eftersom alla har olika kroppar med olika gener vilket resulterar i att vissa kan bli sjukt starka asfort och andra måste jobba som in i helvete och ändå inte blir speciellt stark. Det är orättvist när det gäller gener.

Jag själv har inte dom bästa generna men dom är okej iallafall.
Citera
2013-12-09, 16:03
Medlem
Som alla andra av dessa trådar är detta helt omöjligt att se objektivt. Jag tycker inte att köra på 40kg hantlar är särskilt mycket. När du är över 50kg är det respektabelt. Sen anser jag inte heller att man bör mäta styrka i just hantelpress utan det är bänkpress som gäller då istället. Där tar jag personligen 170kg på en repetition vilket jag anser vara hyffsat. Vissa tycker att 100kg i bänkpressen är "starkt". Som sagt, "stark" är ett väldigt relativt begrepp och har helt olika mening för olika individer. Det går inte att säga att när du bänkpressar xxx kilo är du stark. Finns säkert gym där dem tycker du är Herkules själv om du kör på 35kg hantlar medan du ses som en nybörjare på andra sidan gatan.
Citera
2013-12-09, 16:09
Medlem
Lhukinens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Victus
Som alla andra av dessa trådar är detta helt omöjligt att se objektivt. Jag tycker inte att köra på 40kg hantlar är särskilt mycket. När du är över 50kg är det respektabelt. Sen anser jag inte heller att man bör mäta styrka i just hantelpress utan det är bänkpress som gäller då istället. Där tar jag personligen 170kg på en repetition vilket jag anser vara hyffsat. Vissa tycker att 100kg i bänkpressen är "starkt". Som sagt, "stark" är ett väldigt relativt begrepp och har helt olika mening för olika individer. Det går inte att säga att när du bänkpressar xxx kilo är du stark. Finns säkert gym där dem tycker du är Herkules själv om du kör på 35kg hantlar medan du ses som en nybörjare på andra sidan gatan.
Haha, blickarna man får på gymmet där maxvikten i hantlar slutar vid 40kg är väldigt lustiga jämfört med gym där vikterna slutar på 80kg+ .
Citera
2013-12-09, 17:55
Medlem
ZEUS.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svennerubinsfan
6-10 reppare utan större problem med 50+ hantlar. Givetvis djupa reps.

Riktigt stark är man när man gör det på 60+

Duger 23 på 62.5?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in