2013-12-07, 22:54
Medlem
ProDeos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av irken
Men det går att carrya med alla champions och snowbolla med dem. Visst så kanske en Leblanc snowbollar lättare men även champions som är relativt "safe" (Till exempel orianna) snowbollar också rätt så lätt. Kan du spela en gubbe jätte bra så kommer du att kunna snowbolla andra lanes också utan större problem. Och LB är blir bara tråkig när man möter bättre spelare som fattar att dem bara ska spela passivt.

I just den matchen du nämnde så kanske du borde ha delat med dig av killsen, då om motståndar laget dödar dig så försvinner allt guld du har fått in. Å andra sidan så hade det nog inte spelat någon större roll vilken champ du spelade i det gamet heller för att du antagligen inte är tillräckligt bra ännu för att kunna snowbolla så hårt.

Ja, exakt. Hitta en champ man tycker är rolig som inte jätteofta blir bannad (Kassadin & Fizz går därför bort) och som man kan spela många games utan att trötta på är ju det bästa. Sen är ju mycket roligare med en champ som har högt skillcap som till exempel Anivia, Orianna eller Gragas. Självklart så kan både TF & LB fungera, men jag personligen skulle inte rekommendera någon att försöka lära sig TF jättebra nu. Hade ju varit mycket smartare att göra det pre-season 3 då han var riktigt, riktigt jävla bra.

Vet att jag inte är tillräckligt bra, drf jag är i silver :P Men när laget inte förstår att man skall ha focus på deras adc som är feedad så blir man bara trött :/
Jag har haft svårt att spela 1 champ då jag kan trötta på dem ganska lätt xD

aldrig sett en aniva i silver, vrf tycker ni hon är bra?
Citera
2013-12-07, 23:38
Medlem
Varför spelar folk inte Jayce mer? Ser nästan aldrig någon som spelar Jayce. Han är enligt mig sjukt stark early game och om man farmar bra/blir feedad blir han riktigt stark lategame.
Citera
2013-12-08, 05:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ProDeo
Vet att jag inte är tillräckligt bra, drf jag är i silver :P Men när laget inte förstår att man skall ha focus på deras adc som är feedad så blir man bara trött :/
Jag har haft svårt att spela 1 champ då jag kan trötta på dem ganska lätt xD

aldrig sett en aniva i silver, vrf tycker ni hon är bra?

Bra kit, hög singel target samt aoe damage, starkt late game då hon scalear bra med ap och har hög base damage på sina abilities.

HÖG skill cap dock, ingen champ man plockar upp och spelar bara sådär imo. Krävs träning för att vara så effektiv som möjligt. Du kommer nog märka det när/om du testar henne.
Citera
2013-12-08, 10:08
Medlem
ProDeos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av okaend
Bra kit, hög singel target samt aoe damage, starkt late game då hon scalear bra med ap och har hög base damage på sina abilities.

HÖG skill cap dock, ingen champ man plockar upp och spelar bara sådär imo. Krävs träning för att vara så effektiv som möjligt. Du kommer nog märka det när/om du testar henne.

Låter intressant, typ spelat henne 1 gång för länge sedan och har för mig hon var ganska svår då :P
Men alla champs kräver träning kanske får kolla på henne lite då, vet hennes ulti är ganska grym iaf + hennes "wall" är grym om man skulle bli jagad :P

hur bygger du henne? som ryze med mycket mana? då hennes ulti tar ganska mycket mana i max
Citera
2013-12-08, 10:12
Medlem
Deneuves avatar
Citat:
Låter intressant, typ spelat henne 1 gång för länge sedan och har för mig hon var ganska svår då :P
Men alla champs kräver träning kanske får kolla på henne lite då, vet hennes ulti är ganska grym iaf + hennes "wall" är grym om man skulle bli jagad :P

hur bygger du henne? som ryze med mycket mana? då hennes ulti tar ganska mycket mana i max

Skulle säga att med RoA och blåbuffen fungerar det med mana rätt bra. Dock brukar jag inte bygga RoA på henne. Jag spelar faktiskt inte henne ofta alls. Men hon är väldigt underskattad och hade varit roligt att se fler spelare vara bra med henne.
Citera
2013-12-08, 11:54
Medlem
Spelar anivia en del för tillfället. Jag börjar oftast doransring o pots, rushar tåren. Boots of mobility eller boots of swiftness. Sen blir det antingen athenes eller roa, lyandris, rabadaon. Kör henne helst med flash teleport, efter lvl 6 så kan man tp ganka bot som en gud.
Citera
2013-12-08, 11:56
Medlem
bmwhorans avatar
Hur kan man skaffa nya Summoner Icon?
Citera
2013-12-08, 12:11
Medlem
irkens avatar
Citat:

Suck, välj en gubbe bara. Skitsamma, välj en champion bara. Spelar ingen roll vilken..

Rent generellt så bygger man väll henne som en "standard" ap carry med Athenes/Seraph's, Rabadon's, Void Staff, Zhonyas & kanske en Roa eller Haunting Guise.

Vill du veta builds så kan du titta på probuilds.net bara.
Citat:
Ursprungligen postat av bmwhoran
Just nu så går det inte skaffa några nya förutom dem fem du får om du köper RP eller om du köper Ultimate skinnen.
Senast redigerad av irken 2013-12-08 kl. 12:15.
Citera
2013-12-08, 12:12
Medlem
Prime-Apes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bmwhoran
http://leagueoflegends.wikia.com/wiki/Summoner_icon Here you go
Edit: Som ovan sa så kan du inte skaffa dem just nu, men nu när vid jul så lär det släppas nya som du kan låsa upp och då lär det stå hur du får dem.
Senast redigerad av Prime-Ape 2013-12-08 kl. 12:14.
Citera
2013-12-08, 13:06
Medlem
€rics avatar
Citat:

Beror ju på lite vad för sorts champs du gillar att spela med.. Skillchamps där de mesta kräver att du siktar själv eller de där du bara behöver klicka på moståndaren (tex ryze).

Några roliga jag tycker om och som man lätt kan carrya ett game med är Xerath, Gragas, Ziggs tex. Xerath och Ziggs styrka ligger i att man kan stå en bit bort i TF och ändå få ut extremt stor dmg och har man då ett noob lag kan man kanske förlora tf men klara sig själv och sedan ta en 1v1 kill efter.
Citera
2013-12-08, 15:37
Medlem
SNKgraffitis avatar
Någon som vet någon bra build till 1v1 Xin? Blev utmanad att köra senare ikväll och har redan bestämt att jag ska köra xin, men finns det någon build som är mer optimal än den vanliga "damage bruiser builden" ?
Citera
2013-12-08, 15:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SNKgraffiti
Någon som vet någon bra build till 1v1 Xin? Blev utmanad att köra senare ikväll och har redan bestämt att jag ska köra xin, men finns det någon build som är mer optimal än den vanliga "damage bruiser builden" ?

Beror väl på vilka regler ni har till 1v1. FB, nexus, 100 cs eller torn?

Om det bara gäller FB så stacka dorans blades/longsword. Köp inte boots. Du behöver bara combat stats.

Om det är fb/torn/100 cs så skulle jag väl inte spela Xin,men samma gäller där ang. items.

Om ni ska ta nexus så köp typ en brutalizer och bygg sedan lite utefter vad du möter, du kommer inte få spec. många items.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in