Citat:
Ursprungligen postat av
ProDeo
Jag spelar många olika champs och jag brukar vinna min lane (mid) har mött guld och vunnit mot dem med. (dock kan alla ha dåliga dagar) Men när man spelar i låg division så är det väldigt ofta någon som feedar eller går afk för han dött 2 gånger och skyller på alla andra.
Det är därför jag vill ha en champ jag kan snowballa med så man fortfarande har en chans att vinna matchen.
Tex spelade jag tidigare idag mid och fick ca 12-4-10 av ca 16 kills i laget, men då jag hade en feedare i laget 0-10-0 efter 10 minuter så känns det svårt att fixa det ändå och vi förlorade matchen även om jag dödade fler i deras lag. När jag fått en kill på mid så börjar jag även ganka top och bot för att hjälpa dem men vi förlorar ändå

Men det går att carrya med alla champions och snowbolla med dem. Visst så kanske en Leblanc snowbollar lättare men även champions som är relativt "safe" (Till exempel orianna) snowbollar också rätt så lätt. Kan du spela en gubbe jätte bra så kommer du att kunna snowbolla andra lanes också utan större problem. Och LB är blir bara tråkig när man möter bättre spelare som fattar att dem bara ska spela passivt.
I just den matchen du nämnde så kanske du borde ha delat med dig av killsen, då om motståndar laget dödar dig så försvinner allt guld du har fått in. Å andra sidan så hade det nog inte spelat någon större roll vilken champ du spelade i det gamet heller för att du antagligen inte är tillräckligt bra ännu för att kunna snowbolla så hårt.
Citat:
Ursprungligen postat av
HejAnton
Irken säger det bra, hitta en champ du tycker är rolig att spela, en som sällan blir bannad och som du kan spela i 100 games utan att tröttna.
LeBlanc är imo ett värdelöst val, hon har ett tråkigt skillset som fokuserar på att hoppa in, bursta någon squishy, hoppa ut, och vara mer värdelös än din support i 25 sekunder. Spela en gubbe med hög skillcap, någon som inte bara är samma items varje match och som ger en utmaning. Anivia är en favorit hos mig för just dem punkterna men alla tycker ju olika. LeBlanc är nog ganska tråkig dock.
Ja, exakt. Hitta en champ man tycker är rolig som inte jätteofta blir bannad (Kassadin & Fizz går därför bort) och som man kan spela många games utan att trötta på är ju det bästa. Sen är ju mycket roligare med en champ som har högt skillcap som till exempel Anivia, Orianna eller Gragas. Självklart så kan både TF & LB fungera, men jag personligen skulle inte rekommendera någon att försöka lära sig TF jättebra nu. Hade ju varit mycket smartare att göra det pre-season 3 då han var riktigt, riktigt jävla bra.