2013-12-08, 15:04
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av egoonline
Jag hoppas verkligen att telefonen kan skingra en del moln.
Jag tror att det bästa för Hansson och co hade varit om telefonen varit borta tillsammans med övriga saknade saker.
Att telefonen nu verkar finnas styrker enligt mig att den inte på något vis har med Marinas död att göra.
Hur kan återfinnandet styrka att den inte har med dödsfallet att göra?
Citera
2013-12-08, 15:08
Bannlyst
Citat:
Jag tror att det bästa för Hansson och co hade varit om telefonen varit borta tillsammans med övriga saknade saker.
Att telefonen nu verkar finnas styrker enligt mig att den inte på något vis har med Marinas död att göra.

Det är en för tidig slutsats att dra.

MH åberopar 7 sidor skriftlig bevisning, det gör han inte utan anledning.
Blott kontaktlistan är intressant, vilka filurer finns där och är de utredda ?

Samtalslistan är också intressant, men kan den legat på RAM som kanske är strömberoende ?
Citera
2013-12-08, 15:14
Medlem
egoonlines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Hur kan återfinnandet styrka att den inte har med dödsfallet att göra?

Därför att en hel del andra saker försvann samtidigt med Marina.
En alternativ gärningsman som haft kontakt med Marina via "Firmamobilen" skulle rimligtvis sett till att den också försvann.
Citera
2013-12-08, 15:17
Medlem
egoonlines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnurra-pa-traden
Det är en för tidig slutsats att dra.

MH åberopar 7 sidor skriftlig bevisning, det gör han inte utan anledning.
Blott kontaktlistan är intressant, vilka filurer finns där och är de utredda ?

Samtalslistan är också intressant, men kan den legat på RAM som kanske är strömberoende ?

Tidiga slutsatser brukar ju inte vara främmande för dig.
Som sagt så tycker jag mig ana en viss oro för att ett av få trumfkort kanske inte tål att synas.
Citera
2013-12-08, 15:18
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
En alternativ gärningsman som haft kontakt med Marina via "Firmamobilen" skulle rimligtvis sett till att den också försvann.
Om han hittade den, vilket polisen uppenbarligen inte gjorde ens vid BU. Han kan alternativt ha trott att det var Marinas ordinarie privatmobil hon använde, och den tog GM.
Citera
2013-12-08, 15:26
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KluvenTunga
4000 över från bankomatstölden. Och snälla, det här med svarta pengar om 100 000 kr är ett luftslott - designat av FS. Varför trodde du att en filt skulle finnas i paketet?

Ja, det är alltså ganska klart att han stal pengarna från Marina, och allt annat han tog med sig från huset. Det får han betala i skadestånd då han döms, men det blir skattebetalarna igen som får stå för notan.
Senast redigerad av MrsMagoo 2013-12-08 kl. 15:59.
Citera
2013-12-08, 15:27
Bannlyst
Citat:
Tidiga slutsatser brukar ju inte vara främmande för dig.
Som sagt så tycker jag mig ana en viss oro för att ett av få trumfkort kanske inte tål att synas.

Det här handlar inte om ena sidan eller andra, det är du som förskjuter det åt detta hållet.

Vet du något om RAM minnet på P1i, eller känner du någon som gör det får du gärna få tråden att gå framåt ?

Hur sparas samtalsloggen ?
Citera
2013-12-08, 15:30
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:

Finns ingen aktivitet på någon firmamobil och det är draget i HD, så bry dig inte det är ett luftslott.
HD har sagt sitt nu får Hansson spela vidare på sin banjo.

Citat:

Marinas förra pojkvän P hittade en gammal mobil och berätta för polisen om en tidigt i utredningen.
Det är ingen aktivitet på den 28 juli. SÅ den har ingen som helst relevans och läser man RÅ och RÅs svar till Hansson kan man skratta bara. Halmstrået är numera ett hårstrå-.
Citera
2013-12-08, 15:35
Medlem
egoonlines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnurra-pa-traden
Det här handlar inte om ena sidan eller andra, det är du som förskjuter det åt detta hållet.

Vet du något om RAM minnet på P1i, eller känner du någon som gör det får du gärna få tråden att gå framåt ?

Hur sparas samtalsloggen ?

Vet vi ens att det är en P1 det handlar om?
Om jag minns rätt så hade väl Marine en P1 Och en k850 (jobb och privat) men ingen av dessa är väl den tredje sk "firmamobilen"
Citera
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dockland
Nej ordfront. Det är du som bör ange en källa på att FJ blivit lovad en kvarst miljon. Eller så erkänner du du hade fel.

FJ?`Vem är FJ? Nej, Fredrik Svensson har ansökt om skadestånd för att han suttit häktad tidigare för mord och friats. Men JK höll inne pengarna pga att man höll på att resa det här fallet, så han fick inte en enda krona. Det räcker med stölderna nu. 250000 på skattepengarna till en misstänkt mördare`?
Inte en chans att dom betalade ut detta.
Senast redigerad av MrsMagoo 2013-12-08 kl. 15:39.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Marinas förra pojkvän P hittade en gammal mobil och berätta för polisen om en tidigt i utredningen.
Det är ingen aktivitet på den 28 juli. SÅ den har ingen som helst relevans och läser man RÅ och RÅs svar till Hansson kan man skratta bara. Halmstrået är numera ett hårstrå-.

En källa på de två fetade påståendena vore bra.
Citera
2013-12-08, 15:37
Bannlyst
Citat:
Vet vi ens att det är en P1 det handlar om?
Om jag minns rätt så hade väl Marine en P1 Och en k850 (jobb och privat) men ingen av dessa är väl den tredje sk "firmamobilen"

Det har spekulerats om en P1i till från FLERA olika håll så det kan gott stämma.
Det är ju bekvämt att ha telefoner av samma sort också.

Men jag utesluter inte att det är en gammal Nokia.
Senast redigerad av Fnurra-pa-traden 2013-12-08 kl. 15:48.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in