2013-12-08, 11:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fnurra-pa-traden
2013-05-14 RÅ svar till HD

2013-12-05 Adv. Hanssons yttrande i bevisning, Skriftlig bevisning

Totalt finns nu 7 sidor sidomaterial om Ms firmamobil.

Det är prekärt för Sannerholm och utredningen om telefonen fanns 2013-05-14.
Kan HDs beslut i så fall skall omprövas, om ÅK medvetet gömt bevisning i sidomaterial ?

Den självklart noggranna undersökning Polisen gjort sträckte sig av allt att döma inte längre än till Google ?

Jag är inte alls med här.
Man har alltså den fysiska telefonen, med ett kort med samma nr som Marinas företagstelefon?
Förstår jag det rätt att PF hittat/hade denna telefon? Var fanns den?

Det känns som om saken är biff. Det lär inte vara några problem att hämta info ur den för att se om det kan ha med brottet att göra?

Menar du att man också hittat något som har med Marinas mord att göra?
Citera
2013-12-08, 11:15
Bannlyst
Citat:
Kvarnström tillstyrkte inte alla krav, han strök något/ra, samt lämnade några obesvarade.

Dina 250.000 är tagna ur det blå, en ren trådsanning.

Det är vad som stod i tidningarna, alltså inte tagit ur det blå, vad strök Per Åke Kvarnström för krav menar du ?, och källa på det tack!

Jag tycker det var generöst att tillstyrka något alls utöver vanlig sitta-häktad-oskyldig-taxa.
Han vet ju att Marinamannen är skyldig och att det då måste fel att han ska få stort skadestånd bara för att tings och hovrätten felaktigt friar honom.
Citera
2013-12-08, 11:19
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Så länge såna här individer inte själva behövt råka ut för såna här livsfarliga
kryp i sin egen verklighet så går det an att gulla med asen och förmildra och ha sig.

Men lita på att i samma stund man skulle få en egen anhörig mördad eller rånad eller
vad det kan vara, så svänger det i attityden. Med fördragsamheten och det milda sinnelaget.
Då förskjuts perspektiven radikalt.
Då är det inte läge längre för att raljera om skuld och straff, håna åklagare och annat,
då är man mitt i det obeskrivliga helvetet själv och får ingen lugn stund förrän rättvisa blir
skipad och missdådarna får vad dom förtjänar. När man har bevisat deras skuld till sina brott.

Samt om min egen son eller dotter skulle bli en mördare/våldtäktman etc. Då låter det annorlunda också.
Såklart.
Citera
2013-12-08, 11:20
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ordfront
Det är vad som stod i tidningarna, alltså inte tagit ur det blå, vad strök Per Åke Kvarnström för krav menar du ?, och källa på det tack!

Jag tycker det var generöst att tillstyrka något alls utöver vanlig sitta-häktad-oskyldig-taxa.
Han vet ju att Marinamannen är skyldig och att det då måste fel att han ska få stort skadestånd bara för att tings och hovrätten felaktigt friar honom.

Nej ordfront. Det är du som bör ange en källa på att FJ blivit lovad en kvarst miljon. Eller så erkänner du du hade fel.
Citera
2013-12-08, 11:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fin
Jag är inte alls med här.
Man har alltså den fysiska telefonen, med ett kort med samma nr som Marinas företagstelefon?
Förstår jag det rätt att PF hittat/hade denna telefon? Var fanns den?

Det känns som om saken är biff. Det lär inte vara några problem att hämta info ur den för att se om det kan ha med brottet att göra?

Menar du att man också hittat något som har med Marinas mord att göra?

Det kan vara jätteproblem att få info ur den om batteriet varit urladdat i 3 år.
Dessutom säger infon inget om den inte är kombinerad med mastning.
Vissa telefoner, sparar bara 10-20 senaste samtal, utan datum. Detta var 2010, strax innan smartphone fick sitt genombrott.

Som sagt vi får se varför MH tycker det är viktigt, om det har med brottet att göra.
Eftersom jag tidigare sagt att den användes, så kan vi numera vara säkra på att det var så.
MH tar inte upp något om det inte har bärkraft.

Det kan ju också vara så att det i kontaktlistan finns personer som inte är utredda, enligt den "nya" chart om 33 personer som finns.

Det skulle kunna vara så att de sista samtalen eller SMS är till manliga sexkontakter, men att dessa inte går att tidsbestämma pga. telefonens begränsningar. I sämsta fall går de till oreggade kontantkort.
Eller alla varianter på detta.
Citera
2013-12-08, 11:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ordfront

Nej jag tänker inte visa någon källa, det är du som påstår att det 250.000 som var utlovat, jag nöjer mig med att konstatera att du inte har en aning, gissar och har fel.
.
Citera
2013-12-08, 11:26
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QuarrelDeluxe
Hade Svensson egna skydd? Var han också en sängvätare. Det tror jag inte att jag hört förut.
Filtens naturliga plats var väl en våning ned.
FS hade skydd till sina egna barn. Det framgår av FUP och har diskuterats ingående i tråden.
Citera
2013-12-08, 11:28
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Det kan vara jätteproblem att få info ur den om batteriet varit urladdat i 3 år.
Vissa telefoner, sparar bara 10-20 senaste samtal, utan datum. Detta var 2010, strax innan smartphone fick sitt genombrott.

Som sagt vi får se varför MH tycker det är viktigt, om det har med brottet att göra.
Eftersom jag tidigare sagt att den användes, så kan vi numera vara säkra på att det var så.

Det kan ju också vara så att det i kontaktlistan finns personer som inte är utredda, enligt den "nya" chart om 33 personer som finns.

Det skulle kunna vara så att de sista samtalen eller SMS är till manliga sexkontakter, men att dessa inte går att tidsbestämma pga. telefonens begränsningar. I sämsta fall går de till oreggade kontantkort.

Jag har läst FU men minns inte på rak arm vilken mobiltelefonmodell vi pratar om. Har du den infon lite snabbt så kan jag kolla exakt hur länge infon sparas.
Citera
2013-12-08, 11:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Dockland
Jag har läst FU men minns inte på rak arm vilken mobiltelefonmodell vi pratar om. Har du den infon lite snabbt så kan jag kolla exakt hur länge infon sparas.

Den är antagligen inte med i FUP.
Senast redigerad av Fnurra-pa-traden 2013-12-08 kl. 12:23.
Citera
2013-12-08, 11:39
Medlem
Citat:

Tack.
Detta är ju lite intressant.
Vet du när polisen fick tillgång till denna telefon?
Vet du märke/modell?

Har man plockat fram kontaktlistan, så har man sannolikt också plockat fram webhistorik/mail (om de funktionerna fanns) samt sms. Sms är dessutom tidsstämplade.

Att den användes tror jag också, eftersom L ringde den. Men vet man att att den användes i närtid till mordet?

Som jag förstår det hamnade dessa uppgifter i slasken, så det gav troligen inget.
MH vill såklart skapa tvivel, och gör bara det som förväntas.
Citera
2013-12-08, 11:41
Bannlyst
Citat:
Nej jag tänker inte visa någon källa, det är du som påstår att det 250.000 som var utlovat, jag nöjer mig med att konstatera att du inte har en aning, gissar och har fel.
.

Varför ska inte du som alla andra visa källa?
Det kan man väl begära av den som snart skrivit fyratusen inlägg i tråden, alla efter att Marina hittades skjuten och rånad undangömd i en skogsdunge.
Ja, i så fall gäller min källa tills vidare:

Citat:
Ersättning för lidande begärdes den 6 mars med 250.000. Kvarnström tillstyrkte 13/3. JK tillhanda 16/3.

.

(FB) Marina Johansson spårlöst försvunnen i Spekeröd. Hittas mördad efter lång tid
Citera
2013-12-08, 11:43
Bannlyst
Citat:

Detta är ett litet halmstrå som helt saknat bärkraft. Men ett stort + för att MH orkar försöka.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in