2013-12-08, 11:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av McCarthy01
Lite synd nu att SvP börjat lägga sig i för att stjäla röster från SD. De gnäller över SD:s anpassning, men begriper inte att denna anpassning är nödvändig till en början för att de ska kunna växa sig så stora hos allmänheten som vanligt. Man kan nog räkna med att det mesta av denna anpassning kommer att lämnas därhän den dag SD får reell makt.

Hellre att nationellt inriktade partier samarbetar än att de försöker konkurrera ut varandra, med tanke på hur akut läget är i Sverige idag.
svp är inget SD behöver oroa sig för. De är försvinnande små. Gruppen övriga är runt 1,5 % och domineras av Fi och Piraterna.
2013-12-08, 11:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Jag tror det behövs en reality check här i tråden.

Om SD får 10% i nästa val så har SD varit extremt framgångsrika att vinna opinionen jmf med föregående val. Att sitta och göra mentala extrapoleringar och tro att SD kommer få mer än 10% nästa val tror jag inte är rimligt. 7-klövern kommer tighta till sin egen politik och starta sina valkampanjer. Att SD har haft mer än 10% i opinionen tror jag delvis är en mellanårseffekt.

För det första har inte SD lyckats "vinna opinionen". Det har övriga partier gjort åt dem genom sin politik och den verklighet det skapar ute i landet. Förutom lugne och sympatiske Jimmie som får stå till svars i media ibland så pågår det mycket lite "opinionsarbete" från partiet.

För det andra är extrapoleringarna till nivåer över 20% inte tagna ur luften. De bygger på liknande partier i liknande länder. Danmark, Norge, Finland, Holland, Frankrike, Österrike, Storbritannien och andra länder ser partier som går före SD i utvecklingen.

Vill man vara elak och ifrågasätta SD:s kompetens så är alltså inte det konstiga att SD ligger runt 10% i nuläget, utan att de inte passerat 20% än. Svaret är dock att svensk indoktrineringsmedia är unikt aggressivt och skiljer ut sig från all annan europeisk press vad gäller invandringens avigsidor och graden av smutskastning av det invandringskritiska partiet. Detta sinkar utvecklingen, men stoppar den inte.

Detta är dock en kamp som bara kan gå åt ett håll: Mot en normaleuropeisk situation - till att börja med. Den extrema svenska invandringen bör rimligen leda till att det som är taket för systerpartierna blir SD:s golv om ett par valcykler.

Eller har du en alternativ förklaringsmodell? Varför skulle den svenska valmanskåren till slut vara så annorlunda grannländernas?
Senast redigerad av oyto 2013-12-08 kl. 11:49.
2013-12-08, 11:54
Medlem
Sonnenwendes avatar
SD rullar vidare och moderaterna börjar ta stryk i opinionen , härligt
2013-12-08, 11:56
Medlem
Citat:

Om SD får 10% i nästa val så har SD varit extremt framgångsrika att vinna opinionen jmf med föregående val. Att sitta och göra mentala extrapoleringar och tro att SD kommer få mer än 10% nästa val tror jag inte är rimligt. 7-klövern kommer tighta till sin egen politik och starta sina valkampanjer. Att SD har haft mer än 10% i opinionen tror jag delvis är en mellanårseffekt.
10% skulle vara ett imponerande resultat, ja. Sympatisörer blir snabbt bortskämda och ser varje nytt status.st-medel som det absoluta golvet. Däremot tror jag inte att särskilt mycket kommer att ändras av att övriga 7 rullar igång sina valkampanjer. Som det ser ut nu är valet så kört för alliansen att det är löjligt. SD skulle ligga risigare till om det pågick en jämn blockstrid. Om endera blocket är dömt att förlora finns inga incitament för väljare att lämna SD för att påverka i blockstriden. Dessutom har SD själva en reklambudget på 40-50 miljoner, så de kommer knappast att dränkas av övriga.
2013-12-08, 11:58
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:

Vad ska de " tighta" till? Att skruva igen blattekranen är omöjligt för Allahiansen och V+Mp + S.
Skolan kapsejsar, vården får allt värre problem, ekonomin hackar och försvaret är nedlagt, blattar mördar våldtar och rånar, skjutningar är vardagsmat.

Nej du lilla gubben SD växer pga verkligheten och den kan inte sjuklövern göra ett piss åt före valet!
2013-12-08, 12:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oyto
För det första har inte SD lyckats "vinna opinionen". Det har övriga partier gjort åt dem genom sin politik och den verklighet det skapar ute i landet. Förutom lugne och sympatiske Jimmie som får stå till svars i media ibland så pågår det mycket lite "opinionsarbete" från partiet.

För det andra är extrapoleringarna till nivåer över 20% inte tagna ur luften. De bygger på liknande partier i liknande länder. Danmark, Norge, Finland, Holland, Frankrike, Österrike, Storbritannien och andra länder ser partier som går före SD i utvecklingen.

Vill man vara elak och ifrågasätta SD:s kompetens så är alltså inte det konstiga att SD ligger runt 10% i nuläget, utan att de inte passerat 20% än. Svaret är dock att svensk indoktrineringsmedia är unikt aggressivt och skiljer ut sig från all annan europeisk press vad gäller invandringens avigsidor och graden av smutskastning av det invandringskritiska partiet. Detta sinkar utvecklingen, men stoppar den inte.

Detta är dock en kamp som bara kan gå åt ett håll: Mot en normaleuropeisk situation - till att börja med. Den extrema svenska invandringen bör rimligen leda till att det som är taket för systerpartierna blir SD:s golv om ett par valcykler.

Eller har du en alternativ förklaringsmodell? Varför skulle den svenska valmanskåren till slut vara så annorlunda grannländernas?

Instämmer i stort.

Om du läser mina inlägg och pss kollar mot SCB
ser du att SD redan har över 20% i Skåne
och ca 15% i Västergötland och Småland.
Det innebär att SD är störst bland tex yngre män på många orter.
Dessa stöder SD pga en övertygelse formad
av negativa upplevelser av massinvasionen
Oberoende av utspel från SD.
2013-12-08, 12:08
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oyto

Ditt inlägg snurrar och förefaller ganska frikopplat från mitt. Du verkar tro att SD inte driver någon politik eller vill vinna opinionen. Den åsikten är du i så fall ganska ensam om. Eftersom liknande partier i Europa kan ha 20% så tror du att SD kommer få signifikant mer än 10% i nästa val!? Och vad är det du vill att jag ska presentera alternativ förklaringsmodell till?
2013-12-08, 12:09
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av amalrik
Instämmer i stort.

Om du läser mina inlägg och pss kollar mot SCB
ser du att SD redan har över 20% i Skåne
och ca 15% i Västergötland och Småland.
Det innebär att SD är störst bland tex yngre män på många orter.
Dessa stöder SD pga en övertygelse formad
av negativa upplevelser av massinvasionen
Oberoende av utspel från SD.
Det stora antalet osäkra är till SD's fördel.
2013-12-08, 12:22
Medlem
HobartMuddys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av amalrik
Världsreligion? Våldsreligion är en bättre beskrivning av islam.
Någon miljard lurade legitimerar ingenting
varken när det gäller islam eller kommunism.
Hitler har dessutom många miljoner anhängarna i muslimska länder.
Så har gällt sedan 30-talet.
Detta är OT, men, jag vill inflika att av de 1,5 miljarder som är muslimer är det kanske en procent som konverterat frivilligt i vuxen ålder. De allra allra flesta tillhör släktled som en gång i tiden konverterades med tvång. Så antalet muslimer, som ofta användas som ett argument för Islams legitimitet är snarast bevis för A: tvångskonvertering och B: demografisk krigföring -man flyttar till nya områden och föder barn tills man är fler än ursprungsbefolkningen.

Back On Topic:
Jag tror skolfrågan kommer gynna SD stort med tiden, även bortsett från invandringen så inger inte alliansregeringen något förtroende i frågan. Folk vill ha med disciplin, och alliansen har spenderat de senaste 6 åren med att framställa sig själva som kulturmarxister.

När SD pratar om ordning och reda tror man på dem. Så om SD kan ta lite plats i skoldebatten kan de bli ett bra lyft.
2013-12-08, 12:35
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Vad ska de " tighta" till? Att skruva igen blattekranen är omöjligt för Allahiansen och V+Mp + S.
Skolan kapsejsar, vården får allt värre problem, ekonomin hackar och försvaret är nedlagt, blattar mördar våldtar och rånar, skjutningar är vardagsmat.

Nej du lilla gubben SD växer pga verkligheten och den kan inte sjuklövern göra ett piss åt före valet!
Inför nästa val kommer 7-klöverns partier att presentera nya skarpa förslag om vad som helst. Detta kommer ta utrymme i media och i debatten. Jag tror det kommer bidra att till att SD inte kommer öka över nuvarande nivåer.
2013-12-08, 12:40
Avslutad
Citat:
Inför nästa val kommer 7-klöverns partier att presentera nya skarpa förslag om vad som helst. Detta kommer ta utrymme i media och i debatten. Jag tror det kommer bidra att till att SD inte kommer öka över nuvarande nivåer.
Tvärtom. När SD får vara med i en valrörelse så legitimeras de. Jimmie Åkesson är mer omtyckt än partiet. När Jimmie syns så växer alltid partiet.
2013-12-08, 12:44
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Borglig
Tvärtom. När SD får vara med i en valrörelse så legitimeras de. Jimmie Åkesson är mer omtyckt än partiet. När Jimmie syns så växer alltid partiet.
Möjligt. SD kanske har några egna nya förslag de kommer presentera också.

En annan sak jag nämnt tidigare är att jag tror att ju närmare valet lider desto troligare är det att man lägger sin röst på ett regeringsalternativ. SD ingår ju som bekant inte i ett regeringsalternativ.
Senast redigerad av Madagascar 2013-12-08 kl. 12:46.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in