2013-11-16, 15:10
Medlem
Jokerswes avatar
Sitter med ett paket nu. vet inte om jag vågar börja knapra dessa.
Citera
2013-11-18, 10:40
Medlem
Jokerswes avatar
Dag två på Citalopram. Mår hur bra som helst, kände redan av första tabletten igår. Kör på en halv om dagen de första 5 dagarna. Så här bra har jag inte mått på 1 ½ år. Får se när bieffekterna kickar in.
Ångesten och stressen känns inte speciellt mycket längre, vaknade imorse 06:30 riktigt pigg och utvilad.
Vet inte om det är något psykiskt hos mig att det "Känns bättre för att jag vet att jag tar något emot det"
Märkt från folk i tråden men även doktorn sade att det kunde ta upp emot 3 veckor innan jag märker av effekten. För att notera har jag aldrig knaprat några piller tidigare.
Citera
2013-11-18, 13:54
Medlem
Lightnights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jokerswe
Dag två på Citalopram. Mår hur bra som helst, kände redan av första tabletten igår. Kör på en halv om dagen de första 5 dagarna. Så här bra har jag inte mått på 1 ½ år. Får se när bieffekterna kickar in.
Ångesten och stressen känns inte speciellt mycket längre, vaknade imorse 06:30 riktigt pigg och utvilad.
Vet inte om det är något psykiskt hos mig att det "Känns bättre för att jag vet att jag tar något emot det"
Märkt från folk i tråden men även doktorn sade att det kunde ta upp emot 3 veckor innan jag märker av effekten. För att notera har jag aldrig knaprat några piller tidigare.

Jag hade också den där känslan av att det kändes lite bättre, men efter 3-4 dagar. Tror det är som du säger, att det "känns bättre för att jag vet att jag tar något emot det". Man går liksom inte och ojjar sig över att behöva göra något, utan vet att man har gjort det som kan göras. Lycka till med dig.
Citera
2013-11-18, 17:28
Medlem
Jokerswes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lightnight
Jag hade också den där känslan av att det kändes lite bättre, men efter 3-4 dagar. Tror det är som du säger, att det "känns bättre för att jag vet att jag tar något emot det". Man går liksom inte och ojjar sig över att behöva göra något, utan vet att man har gjort det som kan göras. Lycka till med dig.

Stort tack för dina ord.
Tog som sagt en i morse innan jag stack till jobbet. In mot eftermiddagen runt klockan 3 kaffet så började ångesten och stressen komma tillbaks. Antar att effekten av en halv tablett hade gått ur systemet. Jag fick verkligen kämpa de där två sista timmarna.
Va rejält sugen på att ta mig en halv till nu för att kunna koppla av och sova bra inatt igen. Men avvaktar och kör på som jag ska och hoppas på att uppnå full effekt inom ett par veckor.

Allt gott!
Citera
2013-11-30, 13:07
Medlem
FAKEBLOODs avatar
Har fått Citalopram utskrivet av läkaren då Mirtazapin inte bet på mig. Den enda skillnaden mellan dessa var (enligt läkaren) att jag inte blir trött av Citalopram utan kunde ta den på morgonen istället. Ska bli intressant att se om det blir någon skillnad. Det har varit fruktansvärt irriterande att inte känna av någon förändring på Mirtazapin trots att jag använt det i 7 veckor. Bara att börja på ny kula och invänta eventuella bieffekter. Blir att följa upp denna tråd
Citera
2013-12-07, 21:57
Medlem
Mandic!s avatar
Okej, jag ska börja med SSRI igen, vilken föredrar ni av Sertralin och Citalopram, och varför? Gick på Sertralin under flera år med MYCKET bra resultat tills jag blev galen av den (pga för hög dos, drogbruk, sömnbrist och sömnstörningar).
Citera
2013-12-08, 01:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FAKEBLOOD
Har fått Citalopram utskrivet av läkaren då Mirtazapin inte bet på mig. Den enda skillnaden mellan dessa var (enligt läkaren) att jag inte blir trött av Citalopram utan kunde ta den på morgonen istället. Ska bli intressant att se om det blir någon skillnad. Det har varit fruktansvärt irriterande att inte känna av någon förändring på Mirtazapin trots att jag använt det i 7 veckor. Bara att börja på ny kula och invänta eventuella bieffekter. Blir att följa upp denna tråd

herreguuud hahaha fyfan sa läkaren verkligen till dig att man inte blir trött på citalopram?
När jag käkade citalopram sov jag seriöst nästan dygnet runt.. självklart är alla olika men SJÄLVKLART kan citalopram göra dig trött ,alla ssri kändaste biverkning är väl just trötthet o viktökning..
Citera
2013-12-08, 01:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bellisimo
herreguuud hahaha fyfan sa läkaren verkligen till dig att man inte blir trött på citalopram?
När jag käkade citalopram sov jag seriöst nästan dygnet runt.. självklart är alla olika men SJÄLVKLART kan citalopram göra dig trött ,alla ssri kändaste biverkning är väl just trötthet o viktökning..
Därför är det bra att kombinera SSRI med Voxra så man slipper tröttheten och dom sexuella biverkningarna + att Voxra kan ge viktminskning.
Fluoxetin + Voxra har varit min mirakelmedicin.
Citera
2013-12-08, 16:39
Medlem
Esset45s avatar
Jag har slutat äta citalopram för någon vecka sedan, slutade rätt av bara att jag glömde tabletterna och nu inte pallar börja igen då jag mår bättre. Men, jag har blivit sjukt yr och undrar därför; kan detta bero på att jag slutade så tvärt? Vad tror ni?
Citera
2013-12-11, 11:31
Medlem
Exakt så blev jag också då jag slutade rakt av. Kände mig yr samt att jag hade stickningar i armar och ben.
Det kanske höll i sig nån vecka.
Höll upp 2-3 månader innan jag fick börja medicinera igen, tyvärr.
Citera
2013-12-11, 11:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av FAKEBLOOD

Behandling av Mirtazapin ska avbrytas om inte önskvärd effekt skett inom ett par, tre veckor. Effekt brukar uppnås väldigt snabbt, ca 1-2 veckor. Används Mirtazapin för sömnsvårigheter så uppnås däremot effekt direkt.
Citera
2013-12-11, 11:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Jokerswe

Placeboeffekt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in