2013-12-07, 17:36
Medlem
MrWalross avatar
är jävligt förbannad på west... fyfan alltså om vi alla spelare på west klagade mkt så skulle vi lätt fixa compensation förfan horungarna på riot bör sluta vara så snåla!
Citera
2013-12-07, 17:41
Medlem
irkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ProDeo
Jag gillar att spela mid men har aldrig haft någon main champ så leter efter någon som är rolig och kan carrya (spelar silver) provat TF vilket är rolig även om han dör lätt, spelat nidalee som är bra men dock klagar alltid laget på mig om jag spelar henne mid ^^ spelat lite orianna men tyckte inte om henne :P

Jag har aldrig spelat LeBlanc men funderar på att köpa henne i framtiden och testa henne för att kanske maina henne mid. Vad har hon för counters? är det talon och fizz?
Du borde bestämma dig istället för en champion du tycker du är rolig och som du trivs med istället för att fundera om man kan carrya också vidare med alla gubbar. Alla champs kan carrya om man är tillräckligt bra och alla gubbar har sina fördelar och nackdelar.

Känns som du mera undrar vilka gubbar som kan carrya och vad dem har för counters en för att faktiskt bli bra på dem.
Citat:
Ursprungligen postat av MrWalros
är jävligt förbannad på west... fyfan alltså om vi alla spelare på west klagade mkt så skulle vi lätt fixa compensation förfan horungarna på riot bör sluta vara så snåla!
Dem kommer ge kompesation när dem väl fixat problemet. Ingen mening att till exempel ge en gratis ip-boost nu för folk skulle ändå bara klaga.
Senast redigerad av irken 2013-12-07 kl. 17:44.
Citera
2013-12-07, 18:07
Medlem
ProDeos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av irken
Du borde bestämma dig istället för en champion du tycker du är rolig och som du trivs med istället för att fundera om man kan carrya också vidare med alla gubbar. Alla champs kan carrya om man är tillräckligt bra och alla gubbar har sina fördelar och nackdelar.

Känns som du mera undrar vilka gubbar som kan carrya och vad dem har för counters en för att faktiskt bli bra på dem.

Dem kommer ge kompesation när dem väl fixat problemet. Ingen mening att till exempel ge en gratis ip-boost nu för folk skulle ändå bara klaga.

Förstår det kan låta så, men jag leter efter en gubbe som är kul och som man samtidigt kan carrya med för vissa är bättre än andra. Det är drf jag ställer frågorna i hopp om hjälp :P Jag försöker fortfarande utvecklas och bli en bättre spelare
Citera
2013-12-07, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vasskniv
Vet inte vad det är för lagg ni snackar om, själv sitter jag "lagglös" på EU East

Är det fortfarande inget lagg för dig?
Laggade som fan förra matchen, riktigt tråkigt! Som tur var så laggade de andra precis like mycket, så vi vann ändå
Citera
2013-12-07, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Incipio
Och så var ranked nere igen, tog inte lång tid..

Ni som spelade när dom delade på EUW/EUNE var det samma problem då, innan alltså?

Det var värre då. Dessutom så var det ständigt queue times på 15-60 min typ :P
Citera
2013-12-07, 19:31
Medlem
irkens avatar
Citat:
Förstår det kan låta så, men jag leter efter en gubbe som är kul och som man samtidigt kan carrya med för vissa är bättre än andra. Det är drf jag ställer frågorna i hopp om hjälp :P Jag försöker fortfarande utvecklas och bli en bättre spelare
Hitta bara en champ som är rolig, du kan carrya med vilken gubbe som helst så länge du är bra med den. Visst finns det bättre val just nu (Ziggs, Ori, Kassadin, Gragas, Nida, Fizz & Zed) men det är ju inte så att bara för du spelar gragas så kommer du vinna flera games än om du spelar till exempel LeBlanc eller Cassiopeia.
Alla gubbar är bra sitt sätt och jag tycker du borde fokusera på en gubbe som du tycker är kul inte hurvida den kan carrya för det är det minsta problemet imo, speciellt i silver där du just nu ligger. Jag tänker inte skryta eller så, men en en hög guld/plat spelare kan nog carrya med vem dem än väljer att spela.
Citera
2013-12-07, 20:21
Medlem
tupplurarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Riot Hawknet
Hey everyone,

We recently performed some work that seems to have had some good results towards reducing the lag you all have been experiencing. As long as things continue to look ok on our monitoring, you can all expect ranked to be re-enabled here shortly.

There's still some lingering issues that are being investigated and worked on, but we're hopeful that the major lag being experienced has finally been taken out. Updates will be provided in this thread with any new information as it arrives.
.
Citera
2013-12-07, 20:32
Medlem
MrWalross avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tupplurarn
.
Så när tror du ranked blir uppe?
Citera
2013-12-07, 20:44
Medlem
tupplurarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrWalros
Så när tror du ranked blir uppe?
Verkar uppe nu!
Citera
2013-12-07, 20:45
Medlem
ProDeos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av irken
Hitta bara en champ som är rolig, du kan carrya med vilken gubbe som helst så länge du är bra med den. Visst finns det bättre val just nu (Ziggs, Ori, Kassadin, Gragas, Nida, Fizz & Zed) men det är ju inte så att bara för du spelar gragas så kommer du vinna flera games än om du spelar till exempel LeBlanc eller Cassiopeia.
Alla gubbar är bra sitt sätt och jag tycker du borde fokusera på en gubbe som du tycker är kul inte hurvida den kan carrya för det är det minsta problemet imo, speciellt i silver där du just nu ligger. Jag tänker inte skryta eller så, men en en hög guld/plat spelare kan nog carrya med vem dem än väljer att spela.

Jag spelar många olika champs och jag brukar vinna min lane (mid) har mött guld och vunnit mot dem med. (dock kan alla ha dåliga dagar) Men när man spelar i låg division så är det väldigt ofta någon som feedar eller går afk för han dött 2 gånger och skyller på alla andra.

Det är därför jag vill ha en champ jag kan snowballa med så man fortfarande har en chans att vinna matchen.

Tex spelade jag tidigare idag mid och fick ca 12-4-10 av ca 16 kills i laget, men då jag hade en feedare i laget 0-10-0 efter 10 minuter så känns det svårt att fixa det ändå och vi förlorade matchen även om jag dödade fler i deras lag. När jag fått en kill på mid så börjar jag även ganka top och bot för att hjälpa dem men vi förlorar ändå
Citera
2013-12-07, 20:47
Medlem
HejAntons avatar
Citat:
Irken säger det bra, hitta en champ du tycker är rolig att spela, en som sällan blir bannad och som du kan spela i 100 games utan att tröttna.

LeBlanc är imo ett värdelöst val, hon har ett tråkigt skillset som fokuserar på att hoppa in, bursta någon squishy, hoppa ut, och vara mer värdelös än din support i 25 sekunder. Spela en gubbe med hög skillcap, någon som inte bara är samma items varje match och som ger en utmaning. Anivia är en favorit hos mig för just dem punkterna men alla tycker ju olika. LeBlanc är nog ganska tråkig dock.
Citera
2013-12-07, 21:08
Medlem
irkens avatar
Citat:
Jag spelar många olika champs och jag brukar vinna min lane (mid) har mött guld och vunnit mot dem med. (dock kan alla ha dåliga dagar) Men när man spelar i låg division så är det väldigt ofta någon som feedar eller går afk för han dött 2 gånger och skyller på alla andra.

Det är därför jag vill ha en champ jag kan snowballa med så man fortfarande har en chans att vinna matchen.

Tex spelade jag tidigare idag mid och fick ca 12-4-10 av ca 16 kills i laget, men då jag hade en feedare i laget 0-10-0 efter 10 minuter så känns det svårt att fixa det ändå och vi förlorade matchen även om jag dödade fler i deras lag. När jag fått en kill på mid så börjar jag även ganka top och bot för att hjälpa dem men vi förlorar ändå
Men det går att carrya med alla champions och snowbolla med dem. Visst så kanske en Leblanc snowbollar lättare men även champions som är relativt "safe" (Till exempel orianna) snowbollar också rätt så lätt. Kan du spela en gubbe jätte bra så kommer du att kunna snowbolla andra lanes också utan större problem. Och LB är blir bara tråkig när man möter bättre spelare som fattar att dem bara ska spela passivt.

I just den matchen du nämnde så kanske du borde ha delat med dig av killsen, då om motståndar laget dödar dig så försvinner allt guld du har fått in. Å andra sidan så hade det nog inte spelat någon större roll vilken champ du spelade i det gamet heller för att du antagligen inte är tillräckligt bra ännu för att kunna snowbolla så hårt.

Citat:
Ursprungligen postat av HejAnton
Irken säger det bra, hitta en champ du tycker är rolig att spela, en som sällan blir bannad och som du kan spela i 100 games utan att tröttna.

LeBlanc är imo ett värdelöst val, hon har ett tråkigt skillset som fokuserar på att hoppa in, bursta någon squishy, hoppa ut, och vara mer värdelös än din support i 25 sekunder. Spela en gubbe med hög skillcap, någon som inte bara är samma items varje match och som ger en utmaning. Anivia är en favorit hos mig för just dem punkterna men alla tycker ju olika. LeBlanc är nog ganska tråkig dock.
Ja, exakt. Hitta en champ man tycker är rolig som inte jätteofta blir bannad (Kassadin & Fizz går därför bort) och som man kan spela många games utan att trötta på är ju det bästa. Sen är ju mycket roligare med en champ som har högt skillcap som till exempel Anivia, Orianna eller Gragas. Självklart så kan både TF & LB fungera, men jag personligen skulle inte rekommendera någon att försöka lära sig TF jättebra nu. Hade ju varit mycket smartare att göra det pre-season 3 då han var riktigt, riktigt jävla bra.
Senast redigerad av irken 2013-12-07 kl. 21:11.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in