2013-12-07, 15:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Incipio
Och så var ranked nere igen, tog inte lång tid..

Ni som spelade när dom delade på EUW/EUNE var det samma problem då, innan alltså?

Värre, och vi fick faktiskt RP för servern var nere
Citera
2013-12-07, 15:12
Medlem
Köpte Riven nu och mötte Darius toplane. Jag kunde verkligen inte göra någonting på honom, men jag lyckades nästan ha lika mycket cs och min jungler fick två kills på honom, så ur den aspekten gick det bra, men det var för han var dålig på att farma.

Folk säger att Riven borde äga Darius, men jag gjorde verkligen ingen skada, och han gjorde hur mycket skada som helst. (Han var 1 lvl över mig typ hela tiden, men jag tycker inte det borde slå över så extremt). Vad säger er erfarenhet om denna matchup?
Citera
2013-12-07, 15:19
Medlem
Jahauuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thooht
Värre, och vi fick faktiskt RP för servern var nere

Har torskat 40 LP på två lagg games som inte blev loss forgiven nu. Jag börjar faktiskt att bli lite smått irriterad här borta.
Citera
2013-12-07, 15:20
Medlem
Vassknivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LupusX
Köpte Riven nu och mötte Darius toplane. Jag kunde verkligen inte göra någonting på honom, men jag lyckades nästan ha lika mycket cs och min jungler fick två kills på honom, så ur den aspekten gick det bra, men det var för han var dålig på att farma.

Folk säger att Riven borde äga Darius, men jag gjorde verkligen ingen skada, och han gjorde hur mycket skada som helst. (Han var 1 lvl över mig typ hela tiden, men jag tycker inte det borde slå över så extremt). Vad säger er erfarenhet om denna matchup?

Vet inte vilket folk det är, Darius countar Riven enligt lolcounter. Jag vet det beror på person till person. Är man tillräckligt bra kan mam vinna lika lanes som helst fast dom countar. Men gå in på hemsiden och läs lite vad dom andra säger.
Citera
2013-12-07, 15:21
Medlem
irkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ProDeo
Hur ser ni på leblance?
Hon är stark i början tycker iaf jag, men tappar hon i slutet om hon inte blivit feedad?

http://www.youtube.com/watch?v=rsO2_TkdZjE

Där är det en som verkar kunna spela henne bra, och hon gör sjuk dmg ändå. Är hon bra att carrya sitt team?
Hon är väll okej. Hennes absolut största problem är att hon inte kan pusha lanes speciellt bra och att det är vääldigt svårt att få mycket CS med henne. Går ju jättelätt att carrya med henne om man är bra med henne och möter sämre motståndare, men möter du en lika-skillad person så måste man antingen outplaya henne eller roama jättemycket. Det går absolut att carrya med henne utan problem, men det kräver ju att du är bra så.

Citat:
Ursprungligen postat av Amaxophobia
Så som jag ser på henne så har hon inte mycket att tillföra till teamfights. Visst, hon kan flyga in och möjligtvis spränga fiendernas adc eller mid, men sen då?
I en "ren" teamfight är hon kanske inte bäst, men på att "skap" picks är hon riktigt grym och det fungerar jättebra i soloq. Lyckas man picka av en spelare hela tiden så kommer det andra laget ha en 4v5 teamfight att spela och det är väll inte direkt det lättast att spela emot. Och som sagt, lyckas man assinatea motståndar-lagets AD carry eller midlaner så går det ju att säga att man vunnit en teamfight redan där. Sen har dem ju faktiskt ändrats hennes cooldown's så att hon kan göra mera än bara döda en person i en teamfight.

Citat:
Ursprungligen postat av Incipio
Och så var ranked nere igen, tog inte lång tid..

Ni som spelade när dom delade på EUW/EUNE var det samma problem då, innan alltså?
Det är väll bättre dem stänger av Ranked än låter det vara uppe & folk laggar? Ja, det var värre innan server-splitten.

Citat:
Ursprungligen postat av €ric
Spelade henne en del för ganska längesedan och vart väl helt OK. Hon är ju grym i avseendet att likt kassadin kan ta ut deras adc/mid sjukt snabbt. Spelar alltid kass tex när jag får chansen, så äckligt bra.

Dock gäller de väl att man har ett bra team med LB som gör att du kan hoppa ut/in utan att ni förlorar TF.. Ganska tanky alltså. Sedan blir ju problemet imo att misslyckas man att få kills så är hon inte alls bra. Gäller att ha en bra early med ganks så kan man carrya laget.
Nja, jag tycker inte hon är speciellt likt kassadin på andra avseende än att hon kan döda en champion väldigt fort. Kassadin har bättre waveclear, bättre mobility och är rent generellt mycket lättare att spela än LeBlanc.
Citera
2013-12-07, 15:56
Medlem
Slutspelat för min del. Att ett så stort företag ska ha sådana här massiva problem och en så fruktansvärt dålig support. Tycker inte dem är värda ett öre till och spelet borde försvinna från esport scenen illa kvickt, missförstå mig inte spelet är väldigt bra men tycker inte riot förtjänar varken pengarna eller storheten. Ni som fortsätter kämpa och spela är starka människor, sista droppen ur bägaren har definitivt runnit..
Citera
2013-12-07, 16:00
Medlem
Duramaters avatar
Är det bara jag eller upplever ni också riktig stora "lags" när ni spelar? Körde en match nyss och man kunde inte spela pga av alla "lags"..
Citera
2013-12-07, 16:19
Medlem
Vassknivs avatar
Vet inte vad det är för lagg ni snackar om, själv sitter jag "lagglös" på EU East
Citera
2013-12-07, 16:24
Medlem
Duramaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vasskniv
Vet inte vad det är för lagg ni snackar om, själv sitter jag "lagglös" på EU East

Ok fast jag spelar i EU West.
Citera
2013-12-07, 16:57
Medlem
HunkiDunkens avatar
Har nått 6300 och har tänkt att köpa viktor? Han är ju extremt underplayed men jag undrar om det är för att han är up, svår att spela eller bara att ingen bryr sig om att spela honom?
Citera
2013-12-07, 16:59
Medlem
ShizzleNizzles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HunkiDunken
Har nått 6300 och har tänkt att köpa viktor? Han är ju extremt underplayed men jag undrar om det är för att han är up, svår att spela eller bara att ingen bryr sig om att spela honom?

Tycker dom gånger jag mött honom att han är riktigt jobbig. Speciellt som Heimerdinger på mid. Fyfan vad hans lazerbeam är jobbig då.
Citera
2013-12-07, 17:17
Medlem
ProDeos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av irken
Hon är väll okej. Hennes absolut största problem är att hon inte kan pusha lanes speciellt bra och att det är vääldigt svårt att få mycket CS med henne. Går ju jättelätt att carrya med henne om man är bra med henne och möter sämre motståndare, men möter du en lika-skillad person så måste man antingen outplaya henne eller roama jättemycket. Det går absolut att carrya med henne utan problem, men det kräver ju att du är bra så.

I en "ren" teamfight är hon kanske inte bäst, men på att "skap" picks är hon riktigt grym och det fungerar jättebra i soloq. Lyckas man picka av en spelare hela tiden så kommer det andra laget ha en 4v5 teamfight att spela och det är väll inte direkt det lättast att spela emot. Och som sagt, lyckas man assinatea motståndar-lagets AD carry eller midlaner så går det ju att säga att man vunnit en teamfight redan där. Sen har dem ju faktiskt ändrats hennes cooldown's så att hon kan göra mera än bara döda en person i en teamfight.

Det är väll bättre dem stänger av Ranked än låter det vara uppe & folk laggar? Ja, det var värre innan server-splitten.

Nja, jag tycker inte hon är speciellt likt kassadin på andra avseende än att hon kan döda en champion väldigt fort. Kassadin har bättre waveclear, bättre mobility och är rent generellt mycket lättare att spela än LeBlanc.

Jag gillar att spela mid men har aldrig haft någon main champ så leter efter någon som är rolig och kan carrya (spelar silver) provat TF vilket är rolig även om han dör lätt, spelat nidalee som är bra men dock klagar alltid laget på mig om jag spelar henne mid ^^ spelat lite orianna men tyckte inte om henne :P

Jag har aldrig spelat LeBlanc men funderar på att köpa henne i framtiden och testa henne för att kanske maina henne mid. Vad har hon för counters? är det talon och fizz?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in