2013-12-07, 11:48
Medlem
Hej, jag har en intervju som jag fick. På ansökningen stod det att man ska ha jobbat med snöskottning förut, vilket jag aldrig har gjort. Kan man ljuga och säga att jag har arbetat med snöskottning förut eller kommer han att märka att jag ljuger?
Citera
2013-12-07, 11:49
Medlem
TheGamers avatar
Snöskottning? Menar du med en skyffel? Har du aldrig hanterat en skyffel?

Ljug lite, spela dock inte över.
Citera
2013-12-07, 11:51
Medlem
snöskottning på tak är det.
Citera
2013-12-07, 12:01
Medlem
grisonges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arnes
Säg att du skottat på ditt område, stället där du bor för nån jävla förening.
Citera
2013-12-07, 12:01
Medlem
TheGamers avatar
Citat:

Men du har väl hanterat en skyffel förr? Det är samma princip, förutom att du får tänka på att det är halt och att tänka på säkerhet är viktigt. Jag vet inte om ni kör selar men dessa tar maximalt ett par minuter att lära sig koppla och sedan köra på.
Citera
2013-12-07, 12:07
Medlem
haha a jag vet hur man hanterar en skyffel
Senast redigerad av arnes 2013-12-07 kl. 12:12.
Citera
2013-12-07, 13:50
Bannlyst
Begär dom cv och pb? Att det ska vara sånt trams bara för att skit jobb. Säg att du har skottat snön på morsan villaTak. Att du vet hur man använder sele.
Citera
2013-12-07, 16:32
Medlem
MuscleSharks avatar
Ljug ihop nått om du inte skottat på tak förut.

Det man behöver tänka på när man skottar från tak är att man bär sele och annan skyddsutrustning för att undvika olyckor. Sen ska man tänka på hur man skottar så att du inte gör skada på hus/byggnader.
Stup/hängrännor och osv kan ta skada om snön är tung. Se även upp med så att du inte skottar ner snö och någon stackars jävel står under dig. Låter uppenbart, men såna olyckor har hänt.

Nu är jag inte den mest insatta i detta, men har skottat ifrån tak inom jobbet vid några tillfällen.
Citera
2013-12-07, 17:24
Medlem
Citat:
... kommer han att märka att jag ljuger?

Dem kommer märka direkt att du inte har erfarenhet. PANG så får du sparken och de tar in någon mer kvalificerad.

Citat:
Ursprungligen postat av Zvennen
Begär dom cv och pb? Att det ska vara sånt trams bara för att skit jobb. ...

arbetslivserfarenhet inom branchen kräver dem iaf. Så jävla illa det har blivit på jobbfronten.
Citera
2013-12-07, 19:00
Medlem
Citat:

Hur svarar du om jag som arbetsgivare frågar efter referenser på det tidigare arbetet? Kommer du att ljuga då med, trots att jag har i åtanke att ringa upp dina referenser?
Citera
2013-12-07, 19:24
Medlem
Snöskottning låter ju inte som hjärnkirurgi direkt. Ljug och säg att du skottat förut. Jobbet lär du dig på 2 minuter. Glöm inte säkerhetslinan bara.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in