2013-12-07, 09:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pastakrydda
Ett liten förfrågan till en med material i fallet gör gällande ang knutarna:

Bild 2-7

Bild 2 föreställer: En överhandsknut
Bild 3 föreställer: En överhandsknut
Bild 4 föreställer: En råbandsknop
Bild 5 föreställer: En kärringknut slagen med dubbelt rep
Bild 6 föreställer: En knut på repet (???)
Bild 7 föreställer: En knut på repet (???)

Sådär ja stumpan. Det står alltså "Kärringknut"
Nu har även jag sett knutarna och det står alltså kärringknut, du kan passa på att erkänna att du antingen inte är kunnig på området, erkänna att du ljög eller bara hålla dig till sanningen hädanefter.

Jag är mån om att Marina får upprättelse men jag behöver verkligen inte varken smutskasta andra eller komma med skitsnack för att uppnå det.
En kärringknut ser ju inte så svår ut.
Du menar att det är 3 olika knutar i samma knytning då ? Eller vad menar du.
Det måste vara en väldigt avancerad knut som har använts om det tar plats i resningsansökan.
Citera
2013-12-07, 09:12
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Dom seglar fram som oerhört viktiga och dom va ju guld värda eftersom dom fann Marina.
Ja, det är nog ganska så godnatt ungefär 10 år framöver och då talar jag om att sitta i 10 år.
Missing people går från klarhet till klarhet och i just Marinafallet fick dom ta emot oerhörd mycket skit.

Deras eminenta arbete är en grund till den här resningen som inte hade skett annars. Hon hade förmodligen legat där ännu dumpad och bortglömd som en påse sopor.
RPU kommer kanske att begäras så han får gå igenom det också för jag har för mig man rekommenderade detta i P7an och att misstanke om störning fanns.

Skojigt med text utan dokument och det ska man ta som underlag?

Jag håller med dig att tack vare kroppen blev funnen så fanns det en möjlighet till resning.

Däremot så var det tack vare lokala jägare och frivilliga icke PR-kåta personer som av en slump fann kroppen. Det var nämligen så att en man blev kissnödig och upptäckte då paketet med kroppen i.

Hade han inte behövt kasta vatten så hade kanske kroppen inte varit hittad idag.

Precis lika mycket slump som när MJs ex fru råkade hitta blodfläcken som "experter" hade missat 4,5 månader tidigare.

Sedan den 4/8-10 så hade MGM inte tillgång till bostaden, kan blodet ha kommit dit efter detta datum.
Kan fingeravtrycket på sängbotten (som inte tillhör MGM) kommit dit efter samma datum?

Varför är polisen inte intresserad av hitta ägaren till deta fingeravtryck?
Varför har inte JEs alibi för tiden mellan 18-20 kollats upp bättre?

Du skrev tidigare att KHs vittnesmål var överspelat, bevis för det tack.
Citera
2013-12-07, 09:23
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Ja, Missing people har gjort många värdefulla insatser, den saken är klar.

Men det där med att man skulle ha fått ta emot en massa skit begriper jag inte riktigt.
På vilket sätt har detta skett? Och var? Här i tråden?
Kan inte för i allt i världen förstå vad som skulle ha föranlett ett sånt otrevligt bemötande.
Hur skulle MPS kunna göra något fel när man påträffar efter lång tid en saknad kropp?
Det kan man väl aldrig lastas för? Det är ju bara en bra sak att så har skett.
Utom då möjligen för någon som kan ha intresse i att en kropp aldrig hittas...

Ja i denna tråden och i MPS egen tråd har man diskuterat deras seriositet. Det har dock med Marina att göra alltsamman vad det gäller det förtal dom utsatts för.

Nåväl nu har Fredrik en lång häktningsperioden framför sig med innebörden fira jul och nyår i den lilla cellen. Och han kanske kan tänka över sina handlingar. Men det är kanske för mycket begärt.
Han och advokaten är flitiga på att bygga upp ett försvar på luftslott om chattbekanta och smutsa ner Marina med en massa karlar. Vidare så har ju man inte kapacitet att tänka sig att ytliga chattvänner inte har den kunskapen som behövdes för att utföra det här mordet och inte heller tid eller anledning att städa efter sig. Men det är den vägen man väljer att försvara detta på.
Ska bli mig ett sant nöje då åklagaren deformerar detta till den doftmolekyl det blir kvar av tramset.
Senast redigerad av MrsMagoo 2013-12-07 kl. 10:05.
Citera
2013-12-07, 09:32
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QuarrelDeluxe
En kärringknut ser ju inte så svår ut.
Du menar att det är 3 olika knutar i samma knytning då ? Eller vad menar du.
Det måste vara en väldigt avancerad knut som har använts om det tar plats i resningsansökan.

Jag menar ingenting. Jag återger vad som finns i materialet. Det är inte en knut, det är flera som jag skrev i min uppställning.
Citera
2013-12-07, 09:37
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QuarrelDeluxe
Hur ser en kärringknut ut?

Det är nog den Fredrik hade gjort då han satte upp håret och körde Marinas jeep den dagen 28 juli i anslutning till stölden av Marinas pengar. Det är nog det man menar med kärringknut.

Man har en annan fin rekonstruktion i sitt nya material om hur Fredrik kunde backa in jeepen smidigt ända fram till grandungen. Det låg ett yxhuvud på platsen också, så den kan ha varit honom behjälplig vid kapande av de granar man fann över paketet.

Som detta kanske?
http://haartrends.net/2012/mannen-met-een-knot/
Senast redigerad av MrsMagoo 2013-12-07 kl. 09:45.
Citera
2013-12-07, 09:45
Medlem
bagarn29s avatar
Det fanns 51 chattbekanta som är kända finns det fler?
Polisen har undersökt 33 men de resterande 18 då, är de inte intressanta?

Borde inte NH och hens kriminella kontakter undersökts?
Det är väl lite konstigt att JE har tillbringat tid (18-20) med henne i samband med att MJ avlider och hon inte kollas upp?

Lullige Lelle som knappast vet vilken dag det är, framstår som åklagarens stjärnvittne. Tänk samtidigt vilka ögonmått denne man har som kan ge ett exakt mått på paketen i bilen, eller är det en trådsanning?
Senast redigerad av bagarn29 2013-12-07 kl. 10:06.
Citera
2013-12-07, 09:45
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Det är nog den Fredrik hade gjort då han satte upp håret och körde Marinas jeep den dagen 28 juli i anslutning till stölden av Marinas pengar. Det är nog det man menar med kärringknut.

Man har en annan fin rekonstruktion i sitt nya material om hur Fredrik kunde backa in jeepen smidigt ända fram till grandungen. Det låg ett yxhuvud på platsen också, så den kan ha varit honom behjälplig vid kapande av de granar man fann över paketet.

Som detta kanske?

Det är skillnad på knut och hår i en hästsvans. En knut är något helt annat som du ser på länken du postade. En hästsvans har jag sett att FS använder på bilder.

Vem som helst hade kunnat backa in den bilen där, men jag är glad att du erkänner att du hade fel gällande kärringknuten... den du hävdade med bestämdhet att den inte fanns alltså... för du hade ju sett knutarna...?
Citera
2013-12-07, 09:49
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:

Som detta kanske?

Har du något bevis på att det är så eller är det en spekulation? Är det möjligt att det är ett minne av t.ex en kabelskalare?
Citera
2013-12-07, 09:53
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smålandtintin
Du vill bara att ärliga och oskyldiga personer ska ha advokat. Hade de varit ärliga och oskyldiga hade de förmodligen inte behövt ha någon advokat alls. Jag anser att alla som anklagas för ett brott ska ha en advokat som på alla sätt tillvaratar ens intressen - oavsett om man är skyldig eller oskyldig, lögnare eller sanningssägare. Advokaten själv ska inte ljuga, men har till skillnad från åklagaren inte bara en rättighet utan också en skyldighet att selektera fakta och bara ta upp det som talar för den tilltalade. Advokaten ska också, utom i extrema undantagsfall, säga det klienten påstår.
Jag tycker att det är ett betydligt större problem för rättssäkerheten att ta bort rätten till advokat (som finns till och med i Iran, Kina m fl länder) än att en och annan skyldig frias. FS har och ska ha en bra advokat. Jag är övertygad om att åklagaren och bevisningen är så bra att det inte hjälps.

Det har jag dock aldrig skrivit och jag gillar inte att bli tolkad på fel sätt eller att man skriver att det är något jag sagt. Det är fortfarande så om du tittar tillbaka på mitt inlägg om Hansson om hur jag ser på hans försvar vad det gäller Fredrik Svensson så framgår det tydligt vad jag menar.

Advokater överlag är tröttsamma ja. Och vad det gäller straff för mord så är jag för betydligt hårdare tag, så långt rätt. Däremot så anser jag att brottsoffer får en allt för liten plats i vissa sk rättssäkerhets frågor. Det är alltså dom som lider och får en anhörig som försvinner och som i detta fallet en person som hade hela livet framför sig. Så har man hängt med i detta minst sagt ovanliga fall framgår det hur en familj har lidit och inte fick dom något avslut eftersom hon låg ute dumpad som sopor i två år. Hennes gamla mormor som är mycket gammal fick en röst i radion om hur hon kände det då Marina återfanns., Så snacka inte med mig om daltande av mördartyper. Dom har förlorat sin rätt att ens hosta om du frågar mig.

Advokaten kan inte sålla då det gäller vittnen och det kommer kosta.
Du kan alltid fråga familjen hur dom ser på rättssäkerheten det finns säkert ett uttömmande svar.
Senast redigerad av MrsMagoo 2013-12-07 kl. 10:00.
Citera
2013-12-07, 10:14
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Har du något bevis på att det är så eller är det en spekulation? Är det möjligt att det är ett minne av t.ex en kabelskalare?

FS hade ju en yxa i sin bil, den var fullt användbar såvitt jag förstår. Men nu har FS alltså haft sån tur att det till och med låg ett yxhuvud på FP när han anlände dit med kroppen, menar MrsMagoo eller? Var är skaftet? Gick det av då granarna höggs? Eller fanns inget? FS har alltså huggit ner flera granar med enbart hjälp av ett yxhuvud? Jo men tjena...
Citera
2013-12-07, 10:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av mitciv
Sägs i ett annat inlägg att hovrätten "tagit höjd" för att Marina varit död.

Det är förstås rent nonsens.

Fyndet av kroppen kommer att hålla FS fången länge.

Fyndet visar hur hon dött och hur kroppen forslats bort.

Det står i domen att man tagit höjd, men det finns mycket annat nonsens i tråden.
Välkommen in dock.

På vilket sätt visar fyndet hur hon forslats bort ?
Jag kan inte dra några säkra slutsatser...
Citera
2013-12-07, 10:18
Medlem
mitcivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Jag håller med dig att tack vare kroppen blev funnen så fanns det en möjlighet till resning.

Däremot så var det tack vare lokala jägare och frivilliga icke PR-kåta personer som av en slump fann kroppen. Det var nämligen så att en man blev kissnödig och upptäckte då paketet med kroppen i.

Hade han inte behövt kasta vatten så hade kanske kroppen inte varit hittad idag.

Precis lika mycket slump som när MJs ex fru råkade hitta blodfläcken som "experter" hade missat 4,5 månader tidigare.

Sedan den 4/8-10 så hade MGM inte tillgång till bostaden, kan blodet ha kommit dit efter detta datum.
Kan fingeravtrycket på sängbotten (som inte tillhör MGM) kommit dit efter samma datum?

Varför är polisen inte intresserad av hitta ägaren till deta fingeravtryck?
Varför har inte JEs alibi för tiden mellan 18-20 kollats upp bättre?

Du skrev tidigare att KHs vittnesmål var överspelat, bevis för det tack.

Ja tycker det är naturligt hon hitta blodet i sängen.

Ja kolla alltid när bäddar, varje dag. Om ja skulle

sova i en begagnad säng (äckligt!) som andra haft skulle

ja se efter extra noga.. Polisen, de var nog karlar, som

inte är vana att bädda! Blodet va nog där från början,

Från han sköt hon.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in