2013-12-06, 22:59
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KluvenTunga
Var står det: "därför att hon såg en kvinna med mobiltelefon." Det var den passagen jag fetade. Om det är din teori är det bara att säga så, men det lät som fakta såsom du presenterade det.
Om du inte tror på en andrahandsuppgift kan du lyssna på originalet: https://soundcloud.com/john-quarrel/kh-tr-klipp-2 Det var en kvinna som sitter med en mobiltelefon.
Citera
2013-12-06, 23:05
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KluvenTunga
Var står det: "därför att hon såg en kvinna med mobiltelefon." Det var den passagen jag fetade. Om det är din teori är det bara att säga så, men det lät som fakta såsom du presenterade det.

Hon pekar senare ut Fredrik i fotokonfrontation om det inte va en kvinna säger hon.
Mobilen som Marina använde va alltså hemma under bostaden. Så hon såg fel eller såg det hon läst i tidningen. Eller annat hon läst eller skvallrat om på bygden.
Men vilken kvinna såg hon? Ska hon begå mened? Svenkvist krossar vittnet på en kafferast.
Det finns uppgifter om vittnet som inte ser bra ut måste jag säga.
Citera
2013-12-06, 23:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Visst men inte med trovärdighet utan för att man inte hade en kropp, och det han gjort är inga meriter det är ren tur.
Bevisvärderingen är under all kritik och det är också något som HD gett en fingervisning åt.

Det är inte rättssäkert att mördare går lösa i tre år och skrämmer skiten ur anhöriga. Det är inte enligt god advokatsed och ljuga i förhör för sin klients räkning. Det är inget märkvärdigt med Hansson han är som alla andra svammelhögar. Och noll trovärdighet som alla begriper inte är minsta sanning., Att försvara en uppenbar lögnare är inget som ger poäng i mina ögon och det va liksom hans tid att kunna säga precis vad som helst,. Det kan han glömma den här gången. Både Hansson med klient åker åt helvete med eller utan "bekanta" pärmen.

Vad är det för pärm ?
Finns väl 0 och ingenting i bevisvärde i detta fallet. Är det så att Hansson lutar sig emot detta som du skriver så känns detta redan klart. Ingenting presentabelt av värde alltså. Bra att veta tills detta drar igång efter nyår.
Citera
2013-12-06, 23:13
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QuarrelDeluxe
Vad är det för pärm ?
Finns väl 0 och ingenting i bevisvärde i detta fallet. Är det så att Hansson lutar sig emot detta som du skriver så känns detta redan klart. Ingenting presentabelt av värde alltså. Bra att veta tills detta drar igång efter nyår.

Fredrik ville ha pärmen bekanta vilket indikerar på slaskmaterial.
Hansson och Fredriks upplägg kommer från sidomaterial = slasken.
Sen har man ett korrumperat vittne som sett en kvinna i en jeep köra vårdslöst och det ska man ha till Marina. Det man inte fattar är att ett vittne ska vara stensäker och trovärdig och hållit sig till en och samma historia hela vägen. Det har inte detta vittnet gjort, så bevisvärdet av en snabb glimt av någon i en jeep värderas snabbt ner till noll.

Nej, samma gamla slask och slidder sladder om chattvänner osv. Ingenting av värde som kommer att orsaka minsta tvivel hos HR . Inte hos HD heller och definitivt inte hos lagexperten RÅ:
Han är såld nu, och hans advokat kanske blir ett hett ämne på polishuset där dom bör vara trötta på denna verbalt efterblivna jäveln.

Vi får se vad soundcloud säger i HR när den konfronteras och förhörs av åklagaren.
Senast redigerad av MrsMagoo 2013-12-06 kl. 23:18.
Citera
2013-12-06, 23:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Om du inte tror på en andrahandsuppgift kan du lyssna på originalet: https://soundcloud.com/john-quarrel/kh-tr-klipp-2 Det var en kvinna som sitter med en mobiltelefon.

Är hon verkligen säker tycker du ?
Låter ju väldigt darrig och svajig på sin röst.
Hade inte kvinnan i fråga sett någon bild på mördaren och känt igen honom?
Jag kan ha fel.
Citera
2013-12-06, 23:22
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Citat:
Ursprungligen postat av FUP, s. 423
Nedtecknad ringde upp KH som förklarade att hon har en bild av att föraren körde med höger hand och hade den vänstra handen upp mot sidan på sitt huvud, som om föraren talade i mobiltelefon.
Citat:
Ursprungligen postat av KH:s mail till polisen
/.../ När jag berättade för dej om den mötande bilen och du frågade hur föraren höll i ratten, så fick jag inte ihop det. Jag såg hela ”bilden” framför mej och vet att jag inte hade kunnat tro att personen pratade i mobil eller, ja, jag tänkte ju så. Vad jag menar är att personen hade handen uppe närmast mej och körde med den andra handen. Alltså körde med höger hand.
Meddelas endast på detta sätt...
Citera
2013-12-06, 23:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Meddelas endast på detta sätt...

Verkar ju lite tvetydigt och tvivelaktigt måsta jag tycka.
Vad hade denna person så bråttom till i s f och var vad slutdestinationen ?
Citera
2013-12-06, 23:32
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Verkar ju lite tvetydigt och tvivelaktigt måsta jag tycka.
Vad hade denna person så bråttom till i s f och var vad slutdestinationen ?
Den kameralösa bankomaten i Stora Höga.
Citera
2013-12-06, 23:32
Bannlyst
Citat:
Visst men inte med trovärdighet utan för att man inte hade en kropp, och det han gjort är inga meriter det är ren tur.
Bevisvärderingen är under all kritik och det är också något som HD gett en fingervisning åt.

Det är inte rättssäkert att mördare går lösa i tre år och skrämmer skiten ur anhöriga. Det är inte enligt god advokatsed och ljuga i förhör för sin klients räkning. Det är inget märkvärdigt med Hansson han är som alla andra svammelhögar. Och noll trovärdighet som alla begriper inte är minsta sanning., Att försvara en uppenbar lögnare är inget som ger poäng i mina ögon och det va liksom hans tid att kunna säga precis vad som helst,. Det kan han glömma den här gången. Både Hansson med klient åker åt helvete med eller utan "bekanta" pärmen.
Du vill bara att ärliga och oskyldiga personer ska ha advokat. Hade de varit ärliga och oskyldiga hade de förmodligen inte behövt ha någon advokat alls. Jag anser att alla som anklagas för ett brott ska ha en advokat som på alla sätt tillvaratar ens intressen - oavsett om man är skyldig eller oskyldig, lögnare eller sanningssägare. Advokaten själv ska inte ljuga, men har till skillnad från åklagaren inte bara en rättighet utan också en skyldighet att selektera fakta och bara ta upp det som talar för den tilltalade. Advokaten ska också, utom i extrema undantagsfall, säga det klienten påstår.
Jag tycker att det är ett betydligt större problem för rättssäkerheten att ta bort rätten till advokat (som finns till och med i Iran, Kina m fl länder) än att en och annan skyldig frias. FS har och ska ha en bra advokat. Jag är övertygad om att åklagaren och bevisningen är så bra att det inte hjälps.
Citera
2013-12-06, 23:37
Bannlyst
Citat:
Fredrik ville ha pärmen bekanta vilket indikerar på slaskmaterial.
Hansson och Fredriks upplägg kommer från sidomaterial = slasken.
Sen har man ett korrumperat vittne som sett en kvinna i en jeep köra vårdslöst och det ska man ha till Marina. Det man inte fattar är att ett vittne ska vara stensäker och trovärdig och hållit sig till en och samma historia hela vägen. Det har inte detta vittnet gjort, så bevisvärdet av en snabb glimt av någon i en jeep värderas snabbt ner till noll.

Nej, samma gamla slask och slidder sladder om chattvänner osv. Ingenting av värde som kommer att orsaka minsta tvivel hos HR . Inte hos HD heller och definitivt inte hos lagexperten RÅ:
Han är såld nu, och hans advokat kanske blir ett hett ämne på polishuset där dom bör vara trötta på denna verbalt efterblivna jäveln.

Vi får se vad soundcloud säger i HR när den konfronteras och förhörs av åklagaren.

Vad är soundcloud ?
Slasken är väl en utredning som hamnar utanför själva FUP:en ?
Det material som finns där får väl inte finnas för allmänt påseende ?
Vad har igentligen den nya åklagaren för nytt att erbjuda i fallet, kan man undra.
Kanske en märkligt gjord knop ( det stod det någonstans här ) eller att polisen gjort sitt jobb och uteslutet olika scenarion.
Citera
2013-12-06, 23:38
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Den kameralösa bankomaten i Stora Höga.

Exakt i tid för bilen och uttaget, och frågan är då hur många sek det här veliga, snurriga vittnet såg föraren?
Sekunder? Känner igen ansiktet?

Apropå hittad mobil av Marinas x P*r som Hansson fiskat upp i slasken så ger jag mig på att spekulera om att det är gammal tegelsten som inte används. En mobil extra har dom flesta i reserv eller glömd och förlegad i någon låda. Det gäller för Hansson att komma upp med att den har använts.
Men för att få någon relevans av mobilen i sak, så krävs det att vittnet är trovärdigt och där kommer många aspekter in. Och velar man i förhör och säger annat i domstolen kan åklagaren lägga fram det den sagt i förhöret. Och får den sen frågor om den påverkats av media eller på annat vis så gäller det att den inte begår mened det är straffbart.
Citera
2013-12-06, 23:42
Bannlyst
Citat:
Vad är soundcloud ?
Slasken är väl en utredning som hamnar utanför själva FUP:en ?
Det material som finns där får väl inte finnas för allmänt påseende ?
Vad har igentligen den nya åklagaren för nytt att erbjuda i fallet, kan man undra.
Kanske en märkligt gjord knop ( det stod det någonstans här ) eller att polisen gjort sitt jobb och uteslutet olika scenarion.
Det är ju inte åklagarens förtjänst, men liket är ju inte helt fel att ha.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in