Resultat: .
0%
röster
2013-12-05, 19:55
Medlem
motvalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Nja...Det känns väl som en myt? För det första har den breddats inför denna säsongen, plus att dom yngre spelarna underifrån som redan fanns i klubben (typ Durm och Hofmann) bevisligen håller en bra nivå. Det är väl mest för att dom har haft extremt mycket skador som man lätt kan tro det och förblindas. Dom har trots allt gått igenom denna hösten bra. Hänger med i toppen av BL (Omöjliga Bayern är knappast något att göra åt), samt ser ut att överleva en "dödens grupp" i CL igen.
Öhh, Dortmund trupp är tunn, men inte så tunn som förra året.

Hade jag hållt på dem skulle gudarna tackas för att Durm visade sig kunna ta ett steg till. Hofmann känns däremot inte som en lika pålitlig spelare, även om han är duktig. De behöver ha 22 spelare i sin trupp på minst nivå just Hofmann idag. Ingen lek att kämpa på tre fronter, samt landslagsuppdrag.

Skador, min vän, skador.
Familjeproblem, min vän, familjeproblem.
Förslitningar, min vän, förslitningar.

Shit happens. Men är man en miljardklubb så måste detta minimeras.
Citera
2013-12-05, 20:23
Medlem
csts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av begsjp
Ni som har koll på Bayerns talanger, hur är Weiser och Weihrauch?
Weiser verkar riktigt lovande av det jag har sett.
Citera
2013-12-05, 21:06
Medlem
Germanofils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marc0p0l0
http://www.bild.de/sport/fussball/werder-bremen/spiel-gegen-bayern-wegen-orkans-vor-absage-33697096.bild.html

Möjligt att Bayerns match på lördag blir inställd på grund av översvämning, som bekant ligger ju Weserstadion precis bredvid Weserfloden.
Stormar riktigt bra i Nordtyskland just nu och kommer att fortsätta under morgondagen. Tur för BL att fredagsmatchen spelas nere i södern. Annars hade även den varit i farozonen. Tänker då främst på att myndigheterna inte vill ha fans ute på vägarna i detta oväder. Många tåg är även inställda. Men till lördagen ska det tydligen lugna sig så jag skulle tro att alla matcher kan spelas utom möjligen i Bremen som du nämner.
Citera
2013-12-05, 21:24
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av begsjp
Ni som har koll på Bayerns talanger, hur är Weiser och Weihrauch?

Jag tycker liksom många att Bayern borde låna ut Weiser för att utvecklas mer tycker att han stannat upp lite. Trodde mer om hans utvecklig tidigare det kanske låter märkligt när han trots allt fått göra ett inhopp i CL.

Weihrauch kan nog också bli något bra i framtiden men hans dilemma är att Pep inte så gärna spelar med renodlade strikers.

Fan vad trist om helgens match blir inställd och mycket lutar åt det när man ser bilderna.

Luca Toni min favorit bland pizzabagarna och scarface gör mig lika glad varje gång när jag ser denna gamla film.

http://www.youtube.com/watch?v=_h3Pl5FeXQE
Citera
2013-12-05, 23:44
Medlem
Ewrus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Germanofil
Stormar riktigt bra i Nordtyskland just nu och kommer att fortsätta under morgondagen. Tur för BL att fredagsmatchen spelas nere i södern. Annars hade även den varit i farozonen. Tänker då främst på att myndigheterna inte vill ha fans ute på vägarna i detta oväder. Många tåg är även inställda. Men till lördagen ska det tydligen lugna sig så jag skulle tro att alla matcher kan spelas utom möjligen i Bremen som du nämner.
Känns som det är rätt bra marginal till Weser från stadion (de verkar ha koll på läget dessutom), hoppas det klarar sig. Lika bra att få matchen överstökad, Bremen lär inte ha mycket att sätta emot om inte Bayern gör en riktig plattmatch ala BATE.
Citera
2013-12-06, 09:22
Medlem
cyberkalles avatar
Det kommer att bli match i Bremen.

Sam och Giefer till Schalke http://www.bild.de/sport/fussball/schalke/heldt-schnappt-sich-zwei-stars-33698262.bild.html

Dortmund - Leverkusen kommer väl vara helgens höjdpunkt en eventuell förlust för Dortmund lär vara helt förödande för ligan.

Tur att bägge lagen har livsviktiga matcher till veckan så ingen har någon fördel i det.
Citera
2013-12-06, 18:24
Medlem
marc0p0l0s avatar
VM-gruppen:
Tyskland
Portugal
Ghana
USA

Enormt roliga matcher här. Boateng - Boateng och Klinsmann - Löw blir fina "rivalmatcher". Ni minns väl matcherna mot Portugal i VM 06', EM 08' och EM 12'? Förutsätter dock att vi vinner gruppen, ska inte kunna gå någon annan väg. Egentligen ska man väl inte spekulera allt för långt i slutspel, men i teorin kan det då gå så här:

- Gruppvinst
- Round of 16: Tvåan i grupp H (Belgien/Ryssland/Korea)
- Quarterfinal: Vinnaren i grupp E (Schweiz/Frankrike) eller tvåan i grupp F (Bosnien/Nigeria)
- Semifinal: (Brasilien/Spanien/Holland/Italien)

Självklart långtgående spekulationer, men vid första anblick ser det ut som om vi kan att undvika de största favoriterna fram till semifinal. Samtidigt kan det självklart bli svårast möjliga med Belgien - Frankrike - Brasilien. Kul att spekulera i hur som. Möjligt alternativ!

- Grupptvåa
- Round of 16: Belgien/Ryssland/Korea
- Quarterfinal: Argentina/Schweiz/Frankrike
- Semifinal: Spanien/Holland/Italien)

Alla arenorna ligger nära varandra på Brasiliens västkust. Börjar få VM-feber redan.

Senast redigerad av marc0p0l0 2013-12-06 kl. 19:04.
Citera
2013-12-06, 19:59
Medlem
motvalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marc0p0l0
VM-gruppen:
Tyskland
Portugal
Ghana
USA

Det är givetvis något att se fram emot i sommar. Sevärd grupp med flera kul möten, som ni var inne på i Lottningstråden. Löw/Klinsmann, Boateng/Boateng och så Tyskland/Portugal som kan svänga rätt rejält.

Angående din fråga i spoilern, som gammal räv, så håller jag nog med Tauer. Dagens manskap är roligare/bättre än det 1990. Men det laget var egentligen inget superlag som det 1974. (Är givetvis lite färgad eftersom detta var mitt första "riktiga" VM och även Sverige var bra då.)

Jag har tyvärr mina tvivel angående den gode Löws förmåga att få ut allt av sina spelare och så anpassa spelet under matcherna. Tror inte på ett VM- guld, säg semi.
Citera
2013-12-06, 20:03
Medlem
cyberkalles avatar
1990is lag hade massor med lirare som hade mer stake än någon från dagens elva.
Tyvärr så tror jag inte att dom når ändå fram.
Citera
2013-12-06, 21:50
Medlem
fchansas avatar
Otroligt skönt med ännu en tre-poängare efter kvällens bortamatch mot ligafyran från Wiesbaden/Taunusstein. Nu ligger vi på kvalplats och stressar RBL som ligger tvåa. Hoppas de tappar poäng imorgon.
Senast redigerad av fchansa 2013-12-06 kl. 21:58.
Citera
2013-12-07, 08:54
Medlem
motvalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle
1990is lag hade massor med lirare som hade mer stake än någon från dagens elva.
Tyvärr så tror jag inte att dom når ändå fram.
Som kalle skriver så fanns det denna period oerhörda vinnarskallar i det tyska landslaget. De generationerna fotbollsspelare gick ju till VM-final –82, -86 och –90, tre världsmästerskap i rad, mer på vilja och inställning än egentligt skönspel. Inte för de spelade grisfotboll, fanns alltid någon eller några riktiga ”lirare” i laget, en mittfältsgeneral samt en klinisk målskytt, men mest påtagligt var just inställningen. Stenhårda i närkamper, 110%:iga i varje match och ett ”krigande” på hela planen. Lite förenklat kan man säga att de satte försvar före anfall.

74-laget var mer ett gäng duktiga bollspelare dirigerade av en Beckenbauer. Spelarna ville hålla i bollen och föra matcherna, man spelade ut sina motståndare. Visst fanns det många vinnarskallar även då, men det var inte lika påtagligt. Mer en extra dimension är det som ”bar laget” likt 80-90. I 70-talets manskap fanns flera spelgenier, inte bara Kaiser Franz. Det lagets prio 1 var anfallsspelet inte att försvara sig.

Så som en neutral åskådare var 74:laget mycket enklare att älska än 80-90-talens ”tyska maskin”. Lite som det fungerar idag, finns många runt om i världen som gillar Tysklands sätt att spela. Men är det vinnarskallar man vill se, då är det laget VM 90 som gäller, tänk bara på Jürgen Kohler eller Lothar Matthäus.

Dagens landslag är därför mer likt det på Gerd Müllers/Beckenbauers tid, pendels svängde tillbaka när Klinsmann/Löw tog över manskapet. Men nog skulle man vilja se en riktig "supervinnarskalle" springa runt och domdera lite på planen. En sådan skulle behövas många matcher.
Citera
2013-12-07, 09:18
Medlem
cyberkalles avatar
Du har rätt i din analys Herr Motvall och tack vare det samt Löw så går dom inte hela vägen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in